מהו אימון אישי לחיים?

אימון אישי לחיים"אם תוכל ללכת בביטחון בכיוון חלומותיך, לחיות את החיים שדמיינת, ולפשט את חייך, חוקי היקום יהיו פשוטים יותר", הנרי דיויד תורו.

אימון אישי לחיים מטפל בפרויקטים אישיים ספציפיים, הצלחות עסקיות, רווחה אישית ומעברים בחיים, כולל מערכות יחסים או מקצוע, באמצעות בחינת היבטים אלו כפי שהם מתרחשים בהווה, על מנת לגלות מהם המכשולים או האתגרים הניצבים בפני אדם בדרך להשגת מטרותיו, ובחירה בדרך פעולה אשר מאפשרת חיים טובים יותר.

כיצד עובד אימון אישי?

במהלך הפגישה הראשונה מבוצעת הכרות מעמיקה בין המאמן למתאמן. הפגישות הבאות מוקדשות להבהרת המטרות אותן מבקש המתאמן להשיג. בהמשך מוקדשים המפגשים לבחינת דרך ההתנהלות של המתאמן להשגת מטרותיו, הבהרת וחידוד נקודות היעד בדרך, כאשר המטרה העיקרית היא להקטין את הפער בין המצב בהווה לבין השגת היעד המבוקש.

אחת למספר מפגשים מתקיים מפגש שנועד לבחינת המצב מחדש. במהלך מפגש זה מבוצעת בדיקה משותפת של המאמן והמתאמן לגבי היעדים שהושגו עד כה, ובחינת רמת שביעות הרצון וההתאמה בין הציפיות להישגים. בסופו של התהליך מבוצעת סקירה, הסקת מסקנות ומשוב הדדי.

אימון אישי הוא ברית בין המאמן והמתאמן, אשר נועדה להשיב למתאמן את כוחו ויכולותיו. המאמן יוצא מנקודת הנחה לפיה המתאמן יודע את התשובות לכל שאלה המעסיקה אותו וכי הוא בעל היכולת להתגבר על כל אתגר הניצב בחייו, גם אם לעיתים תשובות אלו נראות לו מטושטשות, מוסתרות או חבויות בפנים.

כישורי המאמן מתבטאים בידיעת הצבת השאלות הנכונות, והענקת הכלים והטכניקות המתאימות להעצמת המתאמן על מנת שיאתר את התשובות בתוך עצמו. כל אדם הוא המומחה היחיד בכל תחומי חייו והוא היחיד שיודע באמת מי הוא, למה הוא זקוק ומה הוא הטוב המוחלט ביותר עבורו. המאמן, לצורך העניין, מומחה בתהליך של אימון והוא מסייע למתאמן לגלות ולנקוב באומץ ובאופן גלוי בשם התחומים הטובים ביותר בחייו.

מידי יום מבצע אדם בחירות שונות ועסוק בעשייה שונה. בחירות אלו עשויות לנוע בין בחירות עמוקות לטריוויאליות ולכל אחת מהן קיים אפקט אשר הופך את החיים למספקים יותר או פחות, מאוזנים יותר או פחות ויעילים יותר או פחות. אימון אישי לחיים מסיע לאדם ללמוד כיצד לבצע בחירות שיוצרות חיים יעילים, מאוזנים ומספקים.

סוגים של אימון אישי לחיים

מאמן אישי לחיים מסייע לאדם להתחבר באמצעות ראשו וליבו למאווייו האמיתיים, תוך שהוא מניע אותו לפעולה לקראתם. האימון מתבצע באחד או יותר מהתחומים הבאים:

כיצד לבחור מאמן אישי?

בדומה לכל בחירה אחרת בחיים, גם בתחום זה ההיצע גדול מאוד ואדם יכול להתבלבל בעת הבחירה בין שפע המאמנים וסוגי האימון השונים. לכן, לפני הבחירה, חשוב לבדוק היטב א הניסיון המקצועי של המאמן, המלצות, סיפורי הצלחה ורישיון.

תהליך אימון אישי הוא תהליך המתבסס ברובו על אמון. לכן, כדאי ומומלץ להרים גבה כאשר נתקלים, לצורך העניין, במאמן אישי המטפל בבעיות השמנה, אשר סובל בעצמו מהשמנת יתר, או במאמנת אישית לזוגיות, שהיא רווקה או גרושה מספר פעמים (ההגזמה מכוונת לצורך ההמחשה).

מאמן אישי מקצועי מקבל את הכשרתו, בדרך כלל, בבית ספר רשום ומוביל בלשכת המאמנים. הוא עבר את ההכשרה המתאימה במסגרת קורס אימון אישי ומחויב לכללי האתיקה המקצועית.

ראו גם:

אימון יהודי – לשינוי אורח חיים כמנצח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!