אימון אישי לקבלת החלטות

אימון אישי לקבלת החלטות אולי תופתעו לגלות שרוב האנשים, גם אלו שחושבים שהם מוצלחים בכך, ממש מתקשים בקבלת החלטות. הכוונה היא כמובן לא לקבלת החלטות בנקודות הפשוטות בחיים, כמו האם לפגוש אדם מסוים בשש או חמש (אף על פי שגם שם ייתכנו בעיות).

רוב בעיות קבלת ההחלטות נוגעות בנקודות החשובות והקריטיות, כגון – הצלחה, אהבה, ילדים, חתונה, ניהול נכון, וכדומה.

אפשר ללמוד כיצד לקבל החלטות, או ליתר דיוק – אפשר לשפר את המיומנויות בנושא זה. ברגע שמזהים את הקושי האישי המונע מקבלת ההחלטה, את הגורמים המפריעים אשר מתסכלים ויוצרים מכל קבלת החלטה מהלך של דחייה אינסופית, אפשר להסיר את אותם המכשולים ולשפר את הדרך להצלחה. האופן לעשות זאת הוא אימון אישי לקבלת החלטות.

מהו אימון אישי ומדוע הוא כל כך יעיל?

בפסיכולוגיה, תפקידו של הפסיכולוג הוא לעזור למטופל לפתור קונפליקטים מורכבים ברמת אישיותו או נפשו. העבודה היא לעומק הנשמה, כאשר על פני טווח זמן ארוך ניתן להבין וללמוד מי אתה, מה מפריע לך בחייך, ולפתור כאבים ובעיות אישיות קשות ביותר.

מאמן אישי איננו פסיכולוג, ואף על פי שישנה נגיעה לעולם הפסיכולוגיה והנפש – המטרה איננה רפואה ואיזון נפשי. כאשר אדם מגיע לאימון אישי, הוא לרוב מתמקד בעניין ספציפי ונקודתי. דרך עבודה ממוקדת, יעילה המכוונת להשגת המטרה האישית שהוצבה, עובר המתאמן תהליך יחסית קצר טווח בכדי להתגבר על המכשולים הספציפיים אשר מונעים ממנו להשיג את המטרה לבדו.

למעשה, אפשר לומר כי אימון אישי נולד דווקא מתוך העולם העסקי, ובאמת פעמים רבות האימון נוגע או מתחיל דווקא מנקודה עסקית. בדיוק כמו בנושאים של קבלת החלטות, אשר לפחות בתחילת הדרך כנראה נבעו מניהול עובדים, ניהול זמן, קושי לקבל החלטות בנושא מסוים, וכדומה.

האם אימון אישי טוב לקבלת החלטות שאינן עסקיות?

פעמים רבות יגיעו לאימון גם אנשים אשר סובלים מאי-יכולת לקחת החלטה קריטית בחייהם, כמו למשל –

  • האם להתחתן או להציע נישואין?
  • האם לעבור דירה למקום חדש?
  • איך אני יכול לשפר את קבלת ההחלטות שלי בנוגע לעניינים של הבית?

אימון אישי אינו נועד לעסקים, אך הוא נולד מתוך שילוב של עולם הפסיכולוגיה והעולם העסקי. היעילות של אימון אישי היא לכל אדם, ברמות שונות בהתאם לצרכיו.

בעיית קבלת ההחלטות היא אחת הקריטיות ביותר, מאחר ולמעשה אי-יכולת לקבל החלטה יכולה לתקוע אדם בסיטואציה שלילית או אמביוולנטית לתקופה ארוכה. הרבה יכול לקרות בזמן הזה, בן/בת הזוג יכולים להתייאש וללכת, המנהל בעבודה יכול להחליט כי נמאס לו ולפטר אותך, משימות הבית יכולות להיערם ולהתווסף לכדי מצבור אדיר של בעיות לא מטופלות, ושלא לדבר על קבלת החלטות בנושאים פיננסיים.

בעזרת מאמן אישי, ניתן להגיע לכדי קבלת החלטות נכונה למתאמן, על בסיס מערכת אמונותיו, הרגשותיו ורצונותיו השונים. זאת אומרת, האימון אינו מבוסס על מה שהמאמן מאמין בו, אלא דווקא להפך – על המתאמן. המטרה היא להביא את המתאמן למצב שבו הוא, לבדו וביום-יום, יכול לקבל החלטות באופן שוטף בין אם בבית או בעבודה.

האם כל אדם יכול לגשת לאימון אישי לקבלת החלטות?

התשובה היא כן, אך הבסיס להתחלת אימון אישי הוא להבין כי ישנה בעיה ולרצות להתגבר עליה. ללא תובנה זו, אימון אישי פשוט אינו עובד. כך שלשלוח אדם אחר לאימון אישי, מבלי שהוא מסכים לכך – פשוט לא יהיה דבר יעיל.

אין סטנדרטים בנוגע לבעיה שעמה יש להתמודד דרך האימון. זאת אומרת, בהנחה ומדובר בבעיה נקודתית, אשר באמת ניתן לפרוש אותה לפנינו, להבין אותה לעומק, לזהות את נקודות המכשול ולעבוד יחד – בצורה מודרכת אך בסופו של דבר גם אישית – ניתן להגיע לפתרון אימוני. זוהי עבודה אישית מאומצת, אך בסופו של אימון רואים את התוצאות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!