אימון אישי להתמודדות עם ילדים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים

אימון אישי להורים וילדים בעלי מוגבליותתחום האימון האישי מסייע לאדם בכל תחום בחיים אותו הוא מבקש לשפר. זוהי תכנית במהלכה זוכה המתאמן לקבל כלים מעשיים לקבלת החלטות וביצוען, התמודדות עם מהמורות החיים והעצמת החיים האישיים והעסקיים.

היות וכל האנשים שונים זה מזה, שיטות האימון האישי משתנות ומותאמות באופן ייחודי לכל אדם.

תהליך האימון האישי מתבצע לרוב במפגשים שבועיים בני שעה עד שעתיים, בהתאם לצרכים האישיים, וניתן לשמור על קשר שוטף עם המאמן באמצעות הטלפון, הסקייפ או הדואר האלקטרוני. במפגש הראשון מתבסס האמון בין המתאמן למאמן, ומבנה התהליך מוגדר מראש. מטרת האימון היא כי בסיום התהליך יוכל המתאמן ליישם את הכלים והידע אותם קיבל בעצמו ובאופן שוטף.

התמודדות עם ילדים מוגבלים

אימון אישי לילדים הסובלים ממוגבלויות, מסייע להורים ולילדים להתמודד עם הקשיים אותם הם חווים, תוך הימנעות מאשמה, תחושת בושה או כישלון. גם אם לא קיים בסיס הגיוני לתחושות אלו, הן אכן משפיעות על הילד וגורמות לו לבידוד. הורים המגוננים יותר מידי על ילדיהם, ומבצעים עבורו משימות אותן עליו להשלים בעצמו, בעצם מונעים ממנו את אפשרות ההתמודדות העצמאית בעתיד.

המאמן מקנה לילדים הסובלים ממוגבלויות, ולהוריהם, כלים מיוחדים המסייעים להם להתמודד עם השלכות המוגבלות על החיים, והילד לומד לתפקד באופן טבעי ככל הניתן בתוך סביבה רגילה מבלי להפריד עצמו ממנה.

הכלים אותם הוא מקבל בתהליך האימון מאפשרים לו להתרגל למצבו ולתפקד היטב, למרות מגבלותיו. המאמן מסייע לו להתכונן ליום בו יאלץ להיפרד מהתא המשפחתי ולהתחיל לחיות בעצמו, והתהליך כולו מתבצע בנוסף לשיטות הטיפול האחרות אותן מקבל הילד, ומשלים אותן.

ההורים מקבלים כלים המאפשרים להם להרפות מהילד ולאפשר לו להתמודד באופן בריא ונכון עם סביבתו, הם לומדים כיצד לחנך אותו לעצמאות ומאפשרים לו להתנהג באופן נורמאלי ככל הניתן בחייו הבוגרים, תוך שימוש בכלים אותם רכשו בתהליך האימון.

כלי האימון האישי

במהלך האימון רוכשים הילדים וההורים כלים לממש את היכולות שלהם, לפרוץ דרכים חדשות, להציב מטרות ולממש אותן. בין היתר, מעניק התהליך את הכלים הבאים:

הקניית תחושת מסוגלות, באמצעותה מעצב מחדש הילד את תחושת הזהות שלו ומקבל העצמה אישית; כלים מעשיים להתגברות על מצב של "תקיעות"; כלים לחיזוק התא המשפחתי; כלים למינוף יכולות אישיות, הגעה להישגים מבחינת עבודה; וכלים להתגברות על הבושה והתמודדות משופרת עם החיים למרות המוגבלות.

מהלך האימון האישי

גישת המאמן האישי מסייעת לילד הסובל ממוגבלות לעצב בעצמו את חייו ולצאת ממצב של תלות בהורים או בסביבה. בתהליך האימון הוא מקבל כלים לניהול מוצלח ויציב של החיים תוך הימנעות מראייה עצמית המאופיינת בנחיתות ופגיעות.
מטרת תהליך האימון היא לאפשר לילד להתמודד עם הקשיים והחולי בתוך סביבה רגילה, בהתאם למצבו. על פי הצורך, לומד הילד להפעיל בעצמו את כיסא הגלגלים, להשתמש בעזרים שונים שמאפשרים לו השתתפות בפעילויות חברתיות, ולהתגבר על החסמים השכליים והרגשיים המונעים חיים רגילים.

המאמן האישי מסייע להורים ולילד להתמודד באופן מעשי עם הקשיים היומיומיים, ומכוון אותם להשגת המטרות שהוגדרו בתחילת האימון, על מנת להגיע להישגים של השתלבות בסביבה רגילה, למרות היבטי המחלה. המשובים החיוביים להם זוכה הילד בתהליך האימון, מעודדים אותו לרצות להצליח יותר.

מסיבה זו, חשוב להקפיד על התאמה בין המאמן למתאמן, לבין ההורים, כד שהתהליך יצליח. על המאמן להתמחות בעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, להבין את מכלול הקשיים הניצבים בפני המשפחה והילד, כולל את מנעד התחושות המשתנות. כאשר המאמן מתמחה בעבודה עם ילדים בעלי מוגבלויות, תהליך האימון כולו הופך להיות יעיל ומניב תוצאות.

להרחבה: קראו על אימון אישי למבוגרים המתמודדים על מוגבלות <<<

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!