ייעוץ עסקי למסעדות

ייעוץ עסקי למסעדותחושבים לפתוח מסעדה? בית קפה? בר שכונתי? אפשר להגדיר פתיחת מסעדה בתור חלום, אבל מהר מאוד זה גם יכול להפוך לסיוט. ייעוץ עסקי למסעדות הוא צעד שכל בעל מסעדה עתידי ונוכחי חייב לעבור. מטרת הייעוץ היא לבנות תוכנית מסודרת לפיה נעבוד כדי לשווק את המסעדה כמו שצריך, לתמחר את המוצרים ולדעת תמיד איך לשמור את הרווחים שלנו בצד ליום קשה. עליכם לפנות לבעל מקצוע איכותי אשר יעניק לכם את הכלים הדרושים לכם לשגשוג העסק, בדקו שאתם עובדים מאוד יועץ אשר מומחה בתחום המסעדנות.

 

כמה יפה ככה מר

כל מי שחושב לפתוח מסעדה או כבר פתח מסעדה עשה את זה מסיבה ברורה, תשוקה לאוכל ולהעניק לאחרים. מסעדנות הוא לא תחום משתלם, קשה מאוד לתחזק מסעדה שתכניס לכם הון עצמי גבוה. עם זאת, זה לא מה שיפריע לכם לממש את החלום. מי שלא מכיר את עולם העסקים העצמאיים לא יודע עד כמה קשה להחזיק עסק היום בארץ… חשוב להיות ריאלים ולדעת למה אנחנו נכנסים, מי שינחם אתכם במילים יפות ונעימות פוגע בכם. כדי לפתוח עסק מצליח היום אתם חייבים עור של פיל והתמדה לעבר הגשמת החזון העסקי. 

מצד אחד אתם צריכים לפתוח בית עסק כלבבכם, מצד שאני אתם רוצים לחדש משהו באותו תחום. אם נסתכל על בתי קפה, יש היום בכל חור בית קפה, איפה אתם מכניסים את הייחודיות שלכם? תוכלו לבחור לייחד את המנות שלכם, להוסיף עוגיות של סבתא או מנות עם שמות מושכים. כל דבר אשר יבליט אתכם החוצה ויגרום לצמיחה אורגנית של הלקוחות שלכם הוא מבורך. לא פשוט לעשות את זה לבד, קשה מאוד לצד מהקופסא בה אנו נמצאים וחשוב לקבל נקודת מבט חיצונית על העסק שלנו. 

ייעוץ עסקי הוא ייעוץ אשר מגיע ממקום מקצועי. עליכם לבחור בעל מקצוע בעל השכלה מתאימה, שיהיה לו זיקה או ניסיון בתחום האוכל ושיש לכם כימיה טובה איתו. ייעוץ עסקי למסעדות כולל תמחור מנות, בדיקת ספקים רלוונטיים, התאמת קהל יעד בהתאם למקום בו אתם נמצאים ועוד. עדיף לפנות אל ייעוץ עסקי למסעדות לפני שאתם פותחים את המסעדה, ככה יהיה לבעל המקצוע יותר כלים לעזור לכם ואולי אפילו לתכנן מסלול מחדש.

ייעוץ עסקי למסעדות לאחר משבר הקורונה

הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה היו בעלי המסעדות והברים, היו שלבים בהם גם טייק אווי לא היה אפשרי לעשות והבחירה היחידה שהייתה להם היא משלוחים. בעל עסק אשר לא מחזיק בשירות משלוחים בשלו נעזר להשתמש באחת מחברות השליחויות הגדולות, אבל זה לא באמת משתלם לבית העסק. לכן, מסעדות רבות מצאו את עצמם מרווחיות חודשית לנפילה כלכלית מדי חודש. אותן מסעדות היו צריכות לשלם עבור ספקים, זרקו מוצרים רבים ולא היה באמת למי לפנות. המענקים אשר הממשלה העניקה לא באמת ענתה על הצורך הכלכלי של המסעדנים, שלא נדבר על הצורך הנפשי. 

כעת מסעדות רבות פונות אל ייעוץ עסקי למסעדות לאחר משבר הקורונה. לא מדובר כאן על ייעוץ קסמים שיעלים את החובות שלכם בין רגע, כאן אתם נמדדים. כוח ההתמדה שיהיה לכם לצאת מהבור אליו נכנסתם תלוי אך ורק בכם, אף אחד כאן לא יכול לעשות את זה בשבילכם. ברגע בו מגיע יועץ עסקי למסעדה במשבר הוא מתחיל הכל מאפס. הוא בודק כדאיות כלכלית, את דרכי השיווק של המסעדה, תמחור מוצרים, גודל המסעדה, שכירות, מחירי ספקים ולאחר מכן משכלל את כל הנתונים לידי בניית תוכנית עסקית. 

תוכנית עסקית היא תוכנית מותאמת לבית העסק בהתאם לחזון העסקי שלו. המטרה של תוכנית עסקית היא להביא אתכם לרווחיות חודשיות גבוהה ולדאוג להתנהלות מנהלתית נכונה בבית העסק. תוכנית עסקית בונים אך ורק לאחר בדיקת כדאיות כלכלית. לעיתים יהיו מצבים בהם נראה שהדבר הנכון ביותר עבור בית עסק יהיה לסגור אותו. כמובן שהבחירה הסופית היא אך ורק של בעל העסק, אבל ללא כימיה והקשבה של שני הצדדים לא נגיע לשום תוצאה. 

לאחר בניית התוכנית העסקית מתחילה העבודה הקשה. ההתקדמות שאנו רוצים לראות היא שנתית ולא חודשית, לגשר על הפסד כלכלי שהתרחש כמעט שנה בגלל משבר הקורונה הוא אינו דבר שבא ברגל. ייקח זמן לייצב את העסק מחדש ולהחזיר את כל החובות. עליכם להיות כשירים לשינוי מנטלי ושינויי הרגלים שעד עתה היו לכם בעסק, רק יד ביד נוכל לעבור את התקופה הזאת.

מה כולל ייעוץ עסקי למסעדות?

במסגרת הייעוץ אנו נרוויח לא מעט דברים. הדבר הראשון הוא רווח של נקודת מבט חיצונית על העסק שלנו. כאשר אנחנו בתוך העסק אנו לא באמת רואים איך הוא נראה מבחוץ, ותמיד יש דברים לשיפור. לאחר מכן, כאשר מדובר על עסק בהקמה כחלק מהייעוץ אנו נבחר את המקום הנכון ביותר עבורכם בהתאם לתקציב, ארנונה, רישוי עסקים, שכירות, תחרות ואפילו חניה. לאחר מכן ניגע בפרטים שקשורים לתקציב, איך נרצה לעצב את המסעדה ומהו התקציב הראשוני שעומד לרשותנו. כעת נגע בתוכנית העסקית שבודקת את כל עלויות תפעול העסק, ניהול תזרים מזומנים, תמחור מנות, כוח אדם, הגדרת תקציבי פרסום, שיווק ועוד… 

הדבר החשוב ביותר בתחום המסעדנות הוא תמחור המנות ועלויות המזון (Food Cost). עלינו דבר ראשון למצוא את הספקים הנכונים לעבוד איתם, ולאחר מכן אנו רוצים לדייק במנות שלנו. בתי עסקים אשר עובדים ללא שקילה של מוצרים ומנות או עובדים "לפי העין", אלו עסקים שפוגעים בעצמם כל פעם מעט עד לכדי קריסה כלכלית. כחלק מתכנון עלויות המזון אנו נבחן בזבוז של חומרי גלם, הכשרת טבחים, תמחור נכון, מנהל רכש ועוד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!