מהו אימון להעצמה אישית?

אימון להעצמה אישיתכמעט כל אדם, בשלב כלשהו בחייו, מעוניין להגשים את היעדים אותם הציב לעצמו, לכבוש את הפסגה, להגשים חלומות, לחוות הצלחה, ליהנות ממימוש וסיפוק עצמי ובעיקר – להיות מאושר. באמת מאושר.

אך אנשים רבים מוצאים כי הגשמת חלומות או לפחות מימוש יעדים, ולו הפשוטים ביותר, קשים להשגה מפאת נסיבות חיים שונות, כגון קשיים אישיים, חברתיים או אחרים.

ובכן, החדשות הטובות הן כי אימון להעצמה אישית מוביל אדם לקראת שחרור ממצב של "תקיעות" והשגת חוויה של הצלחה, רווחה אישית וכלכלית, וכן, גם אושר.

מהות האימון להעצמה אישית

אימון להעצמה אישית מתמקד בהקניית כלים המקנים מיומנויות מעשיות לקראת הגברת העצמאות, ומימוש עצמי לצד ידע מעשי וכלים להשגת היכולות להגיע רחוק ככל הניתן, כאשר ההערכה העצמית מתגברת לאורך כל התהליך.

גורמים שונים מעכבים אדם מלהתפתח ופוגעים בכך ביכולת מימוש היכולות האמיתיות שלו. כאשר כך הם פני הדברים, מומלץ להסתייע בשירותי מאמן מקצועי על מנת ללמוד כיצד לבצע את הבחירות הנכונות ולסגל יכולות של אחריות אישית על אופן ההתנהלות בפרט והחיים בכלל.

המאמן האישי מניע את המתאמן להתקרב אל עצמו ככל הניתן, למצוא בתוכו את הכוחות הפנימיים המניעים אותו לחיים יצירתיים יותר ולהתפתחות אישית בטווח רחב יותר.

כלומר, המתאמן לומד להבין מהי באמת רמת הציפיות שלו מעצמו, מה הוא מבקש להשיג מהחיים, לחדול מ"לדרוך במקום", להבין מה מעכב אותו בדרך להצלחה, כאשר הדגש מושם על הבנת הדרך בה הוא עצמו מעכב את עצמו ולהימנע מהצבת האשם באחרים. במיוחד מלמד התהליך את המתאמן כיצד להימנע מסכסוכים פנימיים.

תהליך האימון האישי מעניק למתאמן כלים בעזרתם הוא יכול להבין מהם ואלו הם החוסרים האישיים מהם הוא סובל, הוא ילמד לבחון את עצמו בכל שלב בהתנהלותו היומיומית ויקבל את הכלים המעשיים להתמודד עם הקשיים הניצבים בדרכו.

למי מתאים אימון להעצמה אישית?

התהליך מתאים לכל אדם המבקש לתפקד באופן מיטבי יותר בחייו, לממש את היכולות האמיתיות שלו ולהגיע לעצמאות אישית, כלכלית ותעסוקתית. כלומר, אדם אינו חייב בהכרח לעזוב את מקום עבודתו ולפתוח עסק עצמאי, למשל, אך הוא יכול לתפקד, בעזרת האימון האישי, באופן טוב יותר גם במקום העבודה הנוכחי שלו.

תהליך האימון מיועד לאנשים המבקשים להתנהל באופן טוב יותר בכל ההיבטים בחייו, להימנע, או לפחות להקטין ככל הניתן ביצוע טעויות תכופות, להבין מהן היכולות החזקות שלו ובתוך כך לקבל החלטות טובות יותר, ומנגד, להבין היכן ומהן נקודות החולשה שלו, ולסגל אמונה עצמית למרות זאת.

בהיבטים אחרים, מסייע תהליך של אימון להעצמה אישית לאנשים הסובלים ממחלות מורכבות. המאמן מסייע לאדם חולה להתגבר על תחושות התלות, חוסר הישע, חוסר האונים, הייאוש והדיכאון.

תהליך האימון יסייע לחולה להבין באלו תחומים הוא יכול לתפקד באופן עצמאי, ולהשתדל לתפקד באופן עצמאי על מנת להפחית ככל הניתן את התלות שלו בסביבה, ולסגל את הכוחות המנטאליים והנפשיים להתמודד עם מצבו. המאמן האישי מעניק למתאמן כלים ישימים שנועדו לסייע לו להרפות מעט מהמחלה, להירגע ולהתמודד טוב יותר עם מצבו.

גם במקום העבודה זקוק אדם לכישורים מעשיים של העצמה אישית. עובד שכיר מוצא עצמו תלוי רוב הזמן במנהל המכתיב לו את אופן התנהגותו, באלו שעות לעבוד, באיזה אופן לבצע את העבודה, ורמת השכר.

אימון להעצמה אישית מאפשר למתאמן להבין שני דברים: אחד – כיצד לתפקד טוב יותר גם כאשר עצמאותו האישית מצטמצמת כביכול, והשני – לשקול את האפשרות לפתוח בדרך חדשה, להקים את העסק הקטן עליו חלם תמיד ולהשיג עצמאות כלכלית ואישית.

שיטות אימון להעצמה אישית

האימון האישי מתבצע במגוון שיטות. התהליך יכול להתקיים באופן אישי של אחד על אחד, בתהליך של אימון קבוצתי או במסגרת טיפול פסיכולוגי רגשי קצר מועד, או אפילו הנחיה של יועץ אישי.

לעיתים בוחר אדם להשתתף בסדנאות או קבוצות העצמה אישית ולחבור בתוך כל אל קבוצת אנשים מרקע דומה כגון קבוצת אבות או אימהות חד הוריות, קבוצת נשים, קבוצת נגמלים מהתמכרויות ועוד.

תהליך האימון להעצמה אישית מתאים גם לילדים על מנת שיקבלו כלים להתמודד טוב יותר עם בעיות המאפיינות את צורכיהם כגון בעיות חברתיות, בעיות משמעת ובעיות בלימודים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!