ייעוץ כלכלי לעסקים

ייעוץ כלכלי לעסקיםייעוץ כלכלי לעסקים

לא קל ולא היה קל לנהל עסק בישראל. אבל עכשיו, אחרי תקופת הקורונה שהובילה לסגירת עסקים רבים מאוד, קשה אפילו יותר. ייעוץ כלכלי לעסקים יכול לעזור לכם בניהול חכם יותר של העסק. איך זה עובד? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

כיצד פועל ייעוץ כלכלי לעסקים?

ייעוץ כלכלי לעסקים פועל עבור מטרה אחת מרכזית וברורה- סיוע לעסקים בביסוס התנהלות כלכלית נכונה שתסייע להנבת רווחים ולהצלחת העסק. ייעוץ כלכלי לעסקים מתבצע על ידי יועצים עסקיים שפועלים על מנת להנחיל לבעל העסק הרגלים נכונים להתנהלות. היועץ העסקי הוא אדם שעבר הכשרה מתאימה ויש לו את הידע הנדרש להוביל את העסק להתנהלות כלכלית נכונה. התנהלות כלכלית נכונה תלויה במגוון פרמטרים שונים כמו ניהול נכון של תזרים המזומנים, חסכון בהוצאות, תמחור נכון של השירות או המוצר שהעסק שלכם מספק, עבודה מול הבנק ועוד. יש שתי אופציות מרכזיות בהן ניתן ייעוץ כלכלי לעסקים- בהקמת עסק חדש או בעת משבר שחווה העסק. 

ייעוץ כלכלי לעסקים בהקמתם

כאשר מקימים עסק חדש חשוב מאוד לעשות זאת טוב, או שהעסק פשוט לא ישרוד. הקמת עסק היא הזמן המושלם להנחיל הרגלים נכונים וללמוד על התנהלות נכונה. לכן, אם אתם מתכננים להקים עסק חדש, במיוחד עכשיו בצל תקופת הקורונה, אחד הדברים שיכולים להבטיח לכם הצלחה הוא ייעוץ כלכלי לעסקים. אל תקלו ראש בייעוץ הכלכלי ואל תגידו אני יודע לבד- בישראל יותר מ-70% מהעסקים נסגרים שנתיים לאחר שהם נפתחים. בדרך כלל הדבר נובע מהתנהלות לא נכונה. התנהלות לא נכונה הרבה פעמים נובעת בגלל חוסר ידע. אלו נתונים לא קלים לכן עשו כל שביכולתכם למנוע מהעסק שלכם להסגר. 

כחלק מתהליך הייעוץ הכלכלי, ייבצעו בדיקות מעמיקות ביניהן בדיקה של כדאיות כלכלית. לאחר הבדיקות השונות היועץ העסקי יעזור לכם להסיק מסקנות- האם כדאי להקים את העסק, האם כדאי לוותר על הקמתו או שכדאי לשנות דברים על מנת להוביל להצלחתו. בנוסף, היועץ העסקי ייבנה עבורכם תוכנית עסקית

 

ייעוץ כלכלי לעסקים במשבר

כנראה שלא קיים עסק שלא חווה משבר כלשהו, כאשר בדרך כלל מדובר במשברים כלכליים. תקופת הקורונה הובילה עסקים רבים לפשיטת רגל בגלל שהם לא הצליחו לעמוד בהוצאות השוטפות. משברים כלכליים יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים כמו רווחים נמוכים במיוחד, או שבעל העסק מרגיש שאינו מביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הטמון בעסק. בעת משבר כלכלי, הפתרון הטוב ביותר יהיה לקבל ייעוץ כלכלי לעסקים. 

במקרים כאלה, היועץ העסקי יבצע סקירה מקיפה על העסק עצמו ועל המתחרים לו ויבצע אבחנה מעמיקה לעסק. הוא יבין מה נקודות התורפה של העסק והיכן נמצאים הכשלים שלו. הבעיות יכולות להיות קשורות להוצאות גבוהות מדי, אי תשלום לספקים, בעיות בגבייה, תמחור לא נכון, הלוואות לא טובות ועוד. מטרת האבחנה שמבצע היועץ העסקי היא להבין את המצב- מה טוב ומה פחות ולגבש דרך פעולה שתוביל לפתרון הבעיה. 

בזכות היועץ הכלכלי, בעל העסק יצליח לקבל תמונה ברורה של מצב העסק, יצליח להסיק מסקנות ולבצע החלטות מושכלות על סמך הנתונים. היועץ העסקי יכול לסייע לעסק לחזור ליציבות, גם לאחר משבר קשה ולהתקדם בדרך טובה ובטוחה. 

 

מדוע חשוב לקבל ייעוץ כלכלי לעסקים? 

בעל עסק שלא מתנהל כמו שצריך, יכול להגיע מהר מאוד למצב של חובות וכך לפשיטת רגל ופירוק. ייעוץ כלכלי לעסקים יכול להוביל את העסק שלכם מחוץ למשבר למנוע את המצב שמגיעים הוצאה לפועל וכונס נכסים, ותאמינו שאתם לא רוצים להגיע למצב הזה.

היועץ העסקי בעצם יוצר לכם תוכנית עסקית שאמורה להוביל אתכם להתנהלות נכונה, להסדרת תשלומים ולהנבת רווחים. 

ייעוץ כלכלי מומלץ לכל בעל עסק שרוצה ללמוד איך להתנהל נכון וכיצד למנוע בזבוז מיותר של משאבים וכספים. הרבה פעמים העסק מתנהל בסדר סך הכול, אין הפסדים גבוהים והעסק מצליח להחזיק מעמד. אך, במקרים רבים, מתחת לפני השטח מסתתרות בעיות רבות שיכולות להיפתר בקלות על ידי ייעוץ כלכלי נכון. כמו כן, אל תשכחו שבעיות קטנות יכולות להפוך לגדולות במידה ולא מטפלים בהן. 

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית נבנית על ידי יועצים עסקיים. מטרתה של התוכנית העסקית היא להכווין את בעל העסק ולבסס לו דרכי פעולה להצלחת העסק. התוכנית העסקית בעצם מהווה את שלבי העבודה שעל בעל העסק לעבור. 

התוכנית העסקית עוזרת בהגדרת החזון העסקי, הגדרת מטרת העל והיעדים בדרך, הגדרת המוצר, דרכי השיווק, אפשרויות המימון הפוטנציאליות ואת התוכנית הכלכלית הנכונה לניהול העסק. 

התוכנית העסקית פועלת עבור שתי מטרות מרכזיות. 

המטרה הראשונה היא להגדיר את העסק. כלומר התוכנית העסקית מהווה את תעודת הזהות של העסק שלכם ועוזרת לכם לענות על מגוון רחב של שאלות בנוגע לעסק. בין היתר, התוכנית העסקית תעזור לכם להבין האם לעסק יש כדאיות כלכלית ואם לא מה כדאי לעשות. 

המטרה השנייה של התוכנית העסקית היא לשמש כדף המכירה של העסק. מה זה אומר דף מכירה? כאשר תרצו להשיג מימון על ידי פנייה לגופי מימון או למשקיעים פוטנציאליים שונים, התוכנית העסקית תהיה מה שתציגו לגופי המימון. ללא תוכנית עסקית מקצועית, יש סיכוי גדול שלא יתייחסו לבקשה שלכם ברצינות. 

ניהול עסק לא מחייב אתכם לפעול על פי תוכנית עסקית. אין חוק שנוגע לכך, כמו שאין חוק הנוגע לקבלת ייעוץ כלכלי לעסקים. אבל, כמו שייעוץ כלכלי עוזר לכם לבסס את העסק כך גם התוכנית העסקית. אם אתם רוצים להבטיח את עתיד העסק שלכם בשוק העסקים כדאי לכם לקבל ייעוץ כלכלי שיכלול בנייה של תוכנית עסקית מתאימה. 

 

כמה עולה ייעוץ כלכלי לעסקים?

קשה לענות על שאלה זו באופן חד משמעי, כיוון שהמחיר של ייעוץ כלכלי לעסקים מושפע ממספר גורמים שונים. 

  • מצב עסקי- אחד הגורמים הראשונים שישפיעו על המחיר יהיה המצב העסקי שלכם. אם העסק שלכם חווה משבר כלכלי הדבר יצריך דרכי פעולה מסוימות. לעומת זאת, אם אתם מקימים עסק חדש הדבר יצריך דרכי פעולה אחרות. לכן, המחיר ייקבע על פי מצב העסק שלכם. 
  • סוג העסק- גורם נוסף שישפיע על המחיר הוא סוג העסק שלכם. האם אתם מוכרים מוצר, האם אתם נותני שירות, כל הבדל כזה יצריך דרכי פעולה אחרות בהתנהלות בעל העסק ובהתנהלות היועץ העסקי, לכן יתומחר בצורה שונה. 
  • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. לכן, המחיר יעלה בהתאם לגודל העסק. 
  • בניית תכנית עסקית- במידה ותחליטו לבנות תוכנית עסקית, הדבר ישפיע על המחיר בהתאם. זכרו תמיד שעדיף להשקיע קצת יותר כסף בשביל לקבל תמורה טובה יותר. התוכנית העסקית היא מסמך יוקרתי וחשוב מאוד עבור העסק שלכם. לכן, אל תנסו לחסוך עליה במידה ואתם רוצים להוביל את העסק שלכם להצלחה כלכלית ועסקית. 

 

בדרך כלל, המחיר של פגישה עם יועץ עסקי ינוע סביב מאות שקלים, בהתאם לגורמים שציינו. חשוב מאוד לקחת בחשבון כי ייעוץ עסקי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן של בחינת העסק, בחינת דרכי עבודה פוטנציאליות ובניית תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבורכם. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!