ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים

ייעוץ שיווקי לעסקים קטניםייעוץ שיווקי לעסקים קטנים

ישראל היא מדינה קטנה, אך כמה שהיא קטנה כך התחרות בה גדולה. עסקים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים מול בתי עסקים זהים לשלהם, התחרות היא מאוד קשה, והסוד להצלחה תלוי בניהול נכון וחכם. איך אומרים? "זה לא מה שאתה מוכר, זה איך שאתה מוכר". הצלחת העסק שלכם תלויה באופן בו אתם משווקים את עצמכם, ובעולם העסקים יש דבר כזה פרסום רע.

 

השקעה לטווח ארוך

שיווק הוא הכלי אשר יכתיב אם העסק שלכם יצליח או לא. שלא כמו בעבר שהשיווק היה נעשה מפה לאוזן, היום כדי שיכירו אתכם אתם צריכים להיות קיימים ברשת ובמדיה. רבים מבעלי העסקים לא יודעים איך להשקיע את הכסף שלהם בצורה נכונה, והדרך הנכונה ביותר היא על ידי טיפוח העסק. שיווק הוא כלי מאוד חזק שמי שלא יודע איך להשתמש בו יכול לפגוע בעסק עצמו, או בעצם להפוך את השיווק ללא אפקטיבי. 

מה זה ייעוץ שיווקי?

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים נועד כדי לעזור לכם להתמודד מול כל התחרות בתקציב הנמוך שיש לעסקים קטנים. בשונה מעסקים בינוניים וגדולים, לעסקים קטנים אין אותו גב כלכלי ברוב המקרים. כתוצאה מכך, כל השקעה שלכם היא מאוד קריטית ומאוד יכולה לשנות את המאזן בעסק. בשביל לדעת איך להשקיע נכון אתם צריכים ייעוץ שיווקי, בעל מקצוע אשר יידע לכוון אתכם לפלטפורמת השיווק הנכונה ביותר, ולקהל הלקוחות שבאמת השיווק יהיה אפקטיבי לו. במילים אחרות, ייעוץ שיווקי ממקד אתכם ומגדיל את המכירות וקהל הלקוחות בעסק.

ייעוץ עסקי הוא לא רק איך לשווק, אלא מה לשווק. יועץ שיווקי מוצא פתרונות יצירתיים אשר יהפכו את השיווק שלכם למשהו שונה בנוף, משהו שיגרום ללקוחות שלכם להרים טלפון או להגיע לעסק. כמובן שללא אפיון של העסק שלכם מול בעל המקצוע לא נצליח למצוא את המפתח שיהפוך אתכם למיוחדים משאר המתחרים.

 

מדובר על ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים בלבד? 

כל עסק חייב לדעת לשווק את עצמו, בין אם מדובר על עסק גדול, עצמאי, עוסק פטור וכד'. בדרך כלל מי שדורש יותר יחס בייעוץ שיווקי הם עסקים קטנים אשר נמצאים בתחילת דרכם וללא תוכנית שיווק. בדרך כלל מי שיפנה לייעוץ שיווקי הוא עסק בעל היקף מכירות נמוך אשר יש לו את המשאבים להשקעה שיווקית. כמו כן, עסקים לפני שינוי, בין אם הם קטנים, בינוניים או גדולים ירצו לפתוח תוכנית שיווקית חדשה כדי לעדכן את קהל הלקוחות בכל השינויים שיש בעסק. 

ייעוץ שיווקי כולל תחילה מיפוי של צרכי העסק, הכרה מעמיקה מול התכונות של העסק והיתרונות בו. ברגע בו יש לנו את כל המידע שאנו צריכים אודות העסק שלנו, הגיע הזמן לחקור את המתחרים. גיבוש תוכנית שיווקית נעשית בהתאם לחוזקות שלנו מול החולשות של המתחרים, ככה נדע להבליט את עצמנו החוצה. כמו כן, יש להקציב את הסכום אותו העסק מוכן להשקיע על תוכנית שיווק כבר בתחילת הדרך, ככה נבנה מסלול אשר לא יפתיע אותנו בסוף החודש, מדובר על הוצאה מוכרת למי שחושש. 

לאחר שהקמנו את קמפיין השיווק מה שנותר לעשות הוא לעקוב אחריו, לראות אילו קהלים מגיבים ואיך. ברגע בו יש לנו אומדן גם לגבי האפקטיביות של תוכנית השיווק, איפה היא עובדת יותר ואיפה היא פחות נוכל לשנות אותה בהתאם. וכמובן, עלינו לדעת להתנהל מול התוצאות של השיווק, הן מבחינת התרחבות קהל הלקוחות, מענה אנושי, מועדון לקוחות ועוד.

מה הסכנות שיש בעסקים קטנים?

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים נועד בכדי לתת להם את הפוש הראשון להצלחת דרכם בעולם העסקים. אין דבר יותר קשה מהקמה של עסק, במיוחד בתקופה שלאחר הקורונה שהשוק אינו יציב. הסכנה העיקרית שיש בעסקים קטנים היא התחרות הגדולה. אמנם התחרויות שאנו שומעים עליהן יהיו בין אפל לסמסונג, חברות ענק, אבל בסופו של דבר שתיהן מאוד רווחיות. מצד שני, אנו לא שומעים על התחרות שיש בין דוכני סביח שיש בשכונה אחת 5 כמותם. והאבסורד הוא שהתקציב של אותם דוכנים יהיה נמוך בהרבה מאשר חברות הענק, כך שאין להם את אקסטרה משאבים, אם הם חובים נפילה אין להם את הגיבוי שיש לחברות הענק. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים נועד כדי למנוע מכם לעשות טעויות שרבים מאיתנו עושים בתחילת הדרך, נחסוך לכם את הטעות עם הכוונה מקצועית.

 

בניית יעדים שיווקיים וערוצי פרסום

ככל מהמסלול של ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים אנו נבנה עבורכם יעדים שיווקים. משמע, אנו נציב יעדים ברי השגה אשר הם יהיו המטרה שלנו בכל פעם בתהליך השיווק. בחירת היעדים תלויה באופן בו העסק שלכם מתנהל והתאמת ציפיות בתחילת הדרך. כמובן שבעל מקצוע ידע לכוון אתכם למטרות ריאליות בהתאם למקום בו אתם נמצאים, וככה נמצא את ערוצי הפרסום הנכונים לעסק ונשווק דרכם. 

יש היום המון ערוצי שיווק, אבל עדיף להשקיע בשני ערוצי שיווק שיהיו יותר רלוונטים לקהל הלקוחות שלנו מאשר לירות לכל הכיוונים. בהתאם לתקציב שיש לנו נתחיל להקים קמפיינים שיווקיים אשר אחריהם עקוב ונראה את האפקטיביות שלהם. לכל ערוץ פרסום יש את היתרונות שלו, בדרך כלל ערוצי הפרסום המובילים יהיו פייסבוק ואינסטגרם.

 

איך בוחרים חברה מתאימה?

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים חייב להיות בליווי של בעל מקצוע מנוסה אשר יודע להתמודד מול כל השלכה של הקמפיינים. כמו כן, ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים חייב להיות בליווי של בעל מקצוע אשר יודע להתנהל נכון מול התוכנית הפיננסית של העסק ולא לחצות את הקווים. בדרך כלל מי שיעשה את העבודה הטובה ביותר יהיו חברות ייעוץ עסקי אשר כחלק מהמסלול שלהן אנו נקבל כלים שיווקיים אשר יתרמו להגדלת ההכנסות בעסק. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!