NLP – דימיון מודרך

NLP"אתה יכול להשיג הצלחה בארבעה צעדים פשוטים, באמצעות דמיון מודרך", שאקטי גאווין.

שיטת (NLP (Neuro Linguistic Programming מציעה גישה טיפולית לפיה אדם מקבל את מה שהוא מתמקד בו. אם אדם מתמקד בדימויים חיוביים, אזי יוכלו דימויים אלו להעצים אותו.

דימיון מודרך מהווה חלק פופולרי משיטות טיפול שונות כגון קואצ'ינג וטיפולים קוגנטיניים.

אם אדם מתמקד בזיכרונות שליליים, אזי הדימויים הפנימיים שלו יהיו קשים מיד להתמודדות. שילוב של טכניקת NLP בתהליך דמיון מודרך, עשוי להביא לשינוי חיובי מאוד בחיים.

הגדרת המטרות

בשלב זה של התהליך על אדם להחליט מה הוא רוצה באמת להשיג. שיטת NLP מלמדת כי הצבת מטרה יכולה להתייחס לכל תחום בחיים, כל עוד אדם מסוגל לדמיין את התוצאה הסופית בראשו, ולשמור על דימוי זה. דוגמא לכך יכולה להיות מקום עבודה חדש. אם אדם אינו בטוח במטרותיו, שיטות NLP יוכלו לסייע לו לגלות אותן.

יצירת תמונה ברורה של המטרה

דמיון מודרך פירושו יצירת תמונה מנטלית או תחושה של האובייקט והמצב בדיוק כפי שאדם רוצה שיהיו או יתרחשו. ברגע שהתמונה נוצרת, על האדם לדמיין עצמו כחלק מהתמונה. שיטת NLP מדגישה את החשיבות של שימוש בכל החושים בפריטים החזותיים.

לכן, אם אדם רוצה ליצור תדמית חיובית של עצמו במקום עבודה חדש, עליו לנסות לדמיין את המראה שלו ושל המקום החדש, כמו גם את הצלילים, הקולות והריחות המקיפים אותו ואת הסביבה בה הוא רוצה לעבוד. תהליך זה יסייע לו למשוך אליו את ההצלחה.

התמקדות תכופה בדימוי

ברגע שאדם יודע מה הוא רוצה, הוא מוכן לקראת השגת מטרתו. על מנת לעשות זאת, עליו להשקיע את הזמן בריכוז בתמונה אותה הוא מדמה בנפשו.

על הדמיון המודרך להיות ממוקד באופן ברור ויחד עם זאת קל ורגוע. המילה 'ברור' חלה אף על טכניקת NLP, אשר מלמדת מתרגלים להיות קשורים לתמונות בהירות ותוססות. לכן, יש לוודא כי הדימוי נראה גדול, צבעוני ומושך.

הענקת אנרגיה חיובית לדימויים באמצעות הצהרות

בהירות הדמיון המודרך מושגת באמצעות שילוב של אנרגיה חיובית עם הצהרות. כלומר, הכוח של הצהרות חיוביות חזקות אותן מפנה אדם אל עצמו, מושג באמצעות כוח ההשפעה העצום שיש למילה על התודעה.

שיטת NLP מדגישה את חשיבות השפה בה אדם משתמש. אנשים רבים אינם מאמינים בעצמם ולכן הם משתמשים במילים דוגמת "לא יכול" במקום "יכול". שפה חיובית מעניקה יותר כוח להתמודדות עם מצבים ומסייעת להשגת הביטחון הנדרש על מנת להגיע אל המטרות.

השגת המטרות

באמצעות הקפדה על ביצוע שלבים אלו, אדם יכול להשיג את מטרותיו. שילוב טכניקת הדמיון המודרך באמצעות שיטות העבודה של NLP עובדים היטב כאשר אדם מתחייב באופן מלא למטרותיו באמצעות נקיטת פעולות חיוביות. לכן, תחילה יש לדמיין את הצעדים בהם יש לנקוט, ואז להתחיל עם הצעד הראשון.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!