ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקיםייעוץ עסקי לעסקים

קשה מאוד להתנהל בתור עצמאי בארץ, התנאים לא לטובתכם וחייב להכיר את הדרך בה המערכת עובדת כדי להימנע מהוצאות לא צפויות. את תהליך פתיחת העסק אתם יכולים להתחיל כבר בייעוץ עסקי, זאת הדרך המומלצת. לא צריך לחכות לרגע בו אתם כבר דחוקים לפינה כדי להבין שהגיע הזמן לעזרה חיצונית. ככל שנתחיל את הייעוץ בשלב מוקדם יותר כך יהיה יותר קל למנף את העסק.

 

האם כל עסק צריך את זה?

ייעוץ עסקי לעסקים בדרך כלל יתאים לעסקים קטנים ובינוניים מהסיבה הפשוטה שעסק גדול הוא בדרך כלל עסק שכבר יש לו ליווי מקצועי. ייעוץ עסקי יכול לסייע לכם גם עוד לפני שהעסק שלכם התחיל לעבוד, בשלבי הפתיחה שלו. כל מנהל חייב ייעוץ עסקי. ייעוץ עסקי לעסקים תורם להגדלת ההכנסות, ניהול תזרים מזומנים תקין, חיסכון, פנסיה ועוד. התהליך אותו יעבור בעל העסק אינו תלוי רק בביצוע תוכנית העבודה באופן מעשה, אלא בעל העסק חייב לדעת כי תמיד דרוש שינוי מנטלי בשביל למנף את העסק.

 

יש צעדים ברורים להצלחה

שלבי העבודה של ייעוץ עסקי יהיו כמעט תמיד זהים בין עסק לעסק, אם כי התוכנית העסקית תהיה שונה לחלוטין. השלב הראשון בפגישת הייעוץ לעסק הוא שלב אבחון החזון. בשלב זה בעל המקצוע למעשה בוחן את העסק במצבו הפיננסי על ידי מעבר על דוחות כלכליים. חשוב לאתר את נקודות החולשה והחוזקה של העסק, נרצה לגעת בשתיהן. לאחר שזיהינו את "הבעיה" אנו בוחנים גם את המתחרים שיש בתחום ולמדים מהם על דרך התנהלות טובה או לא טובה. 

בכל הנוגע לחזון, עסק חייב להכיר את החזון העסקי שלו, את המטרה שבגללה הוא פתח את העסק שלו. לפני שאנו בכלל נתחיל לעבוד אנו נרצה לגלות האם בעל העסק יודע מה החזון שלו, או שהחזון נאבד איפשהו בין כל הדוחות שיש להגיש. עסק בלי חזון הוא עסק בלי מטרה, עסק בלי מטרה הוא עסק סטטי שבעידן של היום מאוד קל ליפול ככה.

לאחר מכן אנו נרצה להתחיל לגעת בבניית התוכנית העסקית. איך אנחנו הופכים מעסק שאינו רווחי מספיק לעסק שיכול להרשות לעצמו להתפתח ולהתקדם. כחלק מהעבודה אנו נשווה מחירים בין הספקים שלנו ושל המתחרים שלנו, נצמצם עלויות, נבחן האם מגיע לנו החזרי מס ונדע להתנהל נכון מול הדוחות השוטפים. בשלב זה נוכל לבחור בין ליווי או אימון עסקי אשר יתרום למהפך. הקושי הגדול הוא לשנות את התפיסה המנטלית בשלב זה, אבל ללא שינוי מנטלי לא תצליחו לפתוח את העסק שלכם למחוזות חדשים.

השלב האחרון הוא שלב המעקב. עלינו לבדוק האם התוכנית שהקמנו אפקטיבית לכם, וזה לא דבר שקורה ביום אחד. מעקב אחרי תוכנית העבודה הוא מאוד חשוב, התוכנית תמיד נתונה לשינוי. המטרה היא למעשה לקבל פידבק מהתוכנית ולנתח מה אפשר לשפר ומה הגיע לפוטנציאל המקסימלי שלו.

 

רכישת מיומנות ניהולית

הכל מתחיל ונגמר בניהול נכון של העסק. בייעוץ עסקי אנו פוגשים הרבה מהלקוחות שלנו בלי ידע ניהולי וחשש גדול לכך "שנולדים עם זה". אז לא, אף אחד לא נולד מנהל, יש אולי חלק שיש להם יותר כריזמה אבל זה לא משהו שאי אפשר לרכוש. המטרה שלנו היא לא רק שתדעו לנהל נכון, אלא תדעו לנהל בצורה חכמה בה אתם נמצאים כמה שפחות בעסק ומרוויחים כמה שיותר. 

עסקים רבים "נופלים" בגלל שהם לא יודעים להתנהל מול תזרים מזומנים. קל מאוד ללכת לאיבוד גם אם העסק רווחי במצבים כאלה. בזכות ניהול תזרים מזומנים תקין נבטיח שלא תופתעו אף פעם, את כל התשלומים שלכם בצעו מראש. בין אם מדובר על ביטוח לאומי ובין אם מדובר על תשלומים לספק. במקרה בו אתם לא משלמים מראש החוב שלכם יכול לצבור ריביות עצומות. ותמיד בניהול נכון אנחנו צריכים להיות מוכנים להוצאות שאינן הוצאות על סדר חודשי (תיקונים, קנסות וכו').

כמובן שאתם צריכים גם לדעת איפה להשקיע את הכסף שלכם. כאשר אנו עצמאים אף אחד לא דואג לנו לפנסיה, וחלק מניהול נכון היא הפרשה לקופות גמל ופנסיה על בסיס חודשי. כמו כן, צריך תמיד לדעת איפה אנו חוסכים בהוצאות ומשאירים בצד את הסכום הזה לצורך שדרוג העסק בעתיד.

 

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

דווקא כאשר אנו מדברים על עסקים קטנים ובינוניים הקושי הוא גדול יותר. בעוד שלעסקים גדולים יש שכבת הגנה מטעמם ומטעם המדינה (לה יש אינטרס להגן על עסקים אלו), עסקים קטנים ובינוניים חשופים לחוסר הכרה בדרך בה עובדות הרשויות. כתוצאה מכך, צפויים אותם עסקים להגיע לחובות מכאן ומכאן. המטרה של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים היא לפלס את הדרך ולפקח עליכם עם עין חיצונית. כמו כן, כאשר מדובר על עסקים קטנים ובינוניים התחרות היא הרבה יותר גדולה, תנסו לחשוב עם עצמכם כמה עסקים כמו שלכם יש. בזכות ייעוץ עסקי אנו נמצא את מה שהופך את העסק שלכם למיוחד מאחרים.

מה ייעוץ זה כולל?

לייעוץ עסקי יש רבדים שונים, יש לנו ליווי עסקים, אימון עסקי, ליווי עסקי לשנה וכן הלאה. את הבחירה נדע להתאים רק לאחר הכרה עם האופי בו העסק שלכם מתנהל היום ובמצב הפיננסי שלו. אם אתם מחפשים פתרונות מהירים ייעוץ עסקי היא לא הדרך, מדובר על תהליך של שינוי תפיסה והרגלים. להפוך מעסק מפסיד לעסק רווחי הוא תהליך שדורש הרבה יזע ודמעות, וכמובן הרבה ידע ניהולי אשר תרכשו במהלך הייעוץ.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!