ייעוץ פיננסי לעסקים

ייעוץ פיננסי לעסקיםייעוץ פיננסי לעסקים

אתם מרגישים שאתם עושים הכל אבל עדיין בסוף החודש אתם לא מסופקים ממה שאתם רואים? מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ייעוץ פיננסי לעסקים נועד בכדי לאפשר לכם לאתר את הבעיה שבגללה אתם מרגישים תקועים. כל החלטה שאנו מבצעים היום תשפיע עלינו בעתיד, לטובה ולרעה. לכן, חישוב כמה צעדים קדימה ובניית תוכנית פיננסית יכולה גם להעניק לכם מרווח לנשימה וגם ביטחון כלכלי.

 

מה תפקידו של יועץ פיננסי?

ייעוץ פיננסי לעסקים יהיה מאופיין בדרך כלל עם עסקים קטנים ובינוניים. המטרה של ייעוץ פיננסי היא לבדוק את המצב הנתון שלכם בתור עסק, את ההוצאות מול ההכנסות, את תזרים המזומנים, הלוואות שלקחתם, בעצם כל דבר אשר נוגע להוצאות של העסק. ברגע בו יש ברשות היועץ את כל הנתונים, ניתן לראות איפה העסק עומד היום וכיצד ניתן יהיה למנף את העסק מבחינה פיננסית בהתאם לתוכנית אותה נבנה. ייעוץ פיננסי לעסקים אינו נוגע רק להכנסות ממוצריו של העסק, ניתן למצוא גם עוד אופציות שיכולות להניב לכם ביטחון כלכלי, אם מדובר על השקעה בלוחות סולאריים, הוספת אלמנטים לעסק וכן הלאה.

מבעד לכך, עסקים רבים נוטים לחשוב על ההווה יותר מאשר העתיד ולא דואגים לביטחון כלכלי עבורם ועבור המשפחה שלהם. ביעוץ פיננסי אנו מסתכלים על העסק לאורך השנה, חודש בו הרווחנו פחות או יותר אינו משקף את המצב הפיננסי שלכם. יועץ פיננסי יכתיב לכם דרך חיים חדשה בה אתם מפרישים כספים לא רק לטובת העסק וסגירת החודש, אלא לטובת הפנסיה שלכם, קופות גמל והשקעות חכמות שיכולות להוביל אתכם להתקדמות מרשימה.

 

האם זה כמו ייעוץ עסקי?

ייעוץ פיננסי הוא מעט שונה מייעוץ עסקי. ייעוץ עסקי נוגע יותר להתקדמות העסק מבחינת משאבים, שינויים ארגוניים, פיתוח מנהיגות, אסטרטגיות שיווקיות, זיהוי פוטנציאל ספציפי וחידוד המיתוג. כאשר אנו מדברים על ייעוץ פיננסי אנחנו מדברים על ייעוץ עבור בתי עסק אשר לא יודעים להתנהל מול הרשויות כמו שצריך. מי שאי פעם היה עצמאי בוודאי יודע שללא ליווי של רואה חשבון או איש מקצוע מהתחום אתם עלולים להסתבך. דווקא העסקים הקטנים הם אלו שיכולים לצבור חובות עצומים מול אותם גורמים, ריביות על ריביות שלא ידעתם אתם צריכים לשלם. יועץ פיננסי מלמד אתכם גם איך להתנהל מול אותן רשויות, איך לקרוא ולהפנים את הדוחות החודשיים והשנתיים שאתם מקבלים, מה ניתן ללמוד מהם וכיצד ניתן לשפר את ההתנהלות הפיננסית של העסק.

 

ייעוץ פיננסי לעסקים רווחיים

אתם מוצאים את ההיגיון בכותרת? כי אנחנו כן. ייעוץ פיננסי אינו נחלתם של עסקים שנמצאים בחובות בלבד, אלא עסקים אשר לא באמת מכירים את האופן בו הם יכולים להתנהל נכון יותר. הצלחת העסק תלויה בשני דברים, התנהלות פיננסית נכונה ומנטליות גמישה. מה שייעוץ פיננסי מקנה לכם הוא את היכולת לראות את הדוחות החודשיים מעבר למספרים, לדעת לצפות איך העסק מתנהל מבחינה עונתית, להכין את העסק כל פעם למצב בו ההכנסה לא תהיה גבוהה כמו חודש קודם לזה.

 

יוצאים לדרך!

כדי להתחיל בתהליך עליכם לקבוע פגישה עם יועץ פיננסי ולהציג בפניו את כל המסמכים הרלוונטיים לתחילת העבודה. לפני שניגע בטפסים ירצה בעל המקצוע בעצם להכיר את העסק שלכם יותר לעומק, בדרך זו הוא ידע להתנהל נכון יותר. יועץ פיננסי הוא לא מכונה, המטרה היא בעצם להכיר את הדרכים בהם ניתן לשפר את ההתנהלות הפיננסית, אבל בדרכים אשר לא יפגעו באופי של העסק. לכל עסק יש חזון, זה אלמנט שאסור לפגוע בו אלא לטפח אותו. 

בדיוק בגלל הסיבה הזאת כאשר אנו פונים לייעוץ עסקי אותו יועץ ירצה לדעת במה החזון של העסק שלך שונה מהמתחרים. אתם לא רוצים להידמות לעסקים אחרים, אתם רוצים להפוך למותג בעצמכם, גם אם זה מכירת פלאפל, אתם רוצים להיות מיוחדים ולא עוד מזנון מהיר, אחרת אין לכם לאן להתפתח. 

 

קשיים מנטליים הם חלק מהדרך

לאחר שנבנתה עבורכם תוכנית פיננסית, כאן התור שלכם להוכיח את עצמכם. נודיע מראש, מדובר על תהליך שלוקח זמן, אתם לא תראו תוצאות אחרי שבוע וגם לא שבועיים. הקושי הוא בעניין ההתמדה, אותו קושי שבגללו רבים מכם קראו מלכתחילה ליועץ פיננסי. הסוד הוא שגם אם לא הצלחתם השבוע, שבוע הבא עדיין אפשר לתקן. וגם לאחר שעברתם את כל התהליך והגעתם למקום בו רציתם להיות, גם כאן נכנס כוח ההתמדה, אסור לכם להפסיק את התוכנית שנבנתה עבורכם. ותמיד תזכרו, הדרך הטובה ביותר לצלוח את התהליך הוא לזכור שתמיד יש לנו מטרה מול העיניים. עסק בלי מטרה הוא עסק מת.

מהו היתרון הבולט של ייעוץ פיננסי לעסקים?

כפי שאמרנו, לא רק עסקים שנמצאים בגירעון כלכלי צריכים לפנות לייעוץ פיננסי. היתרון הבולט של ייעוץ פיננסי הוא שיש לנו עין חיצונית אשר בוחנת את הנעשה בעסק, עין שכבר ראתה התנהלויות של עסקים רבים. מתי עוד פעם תהיה לכם הזדמנות שעין חיצונית ומחוספסת תבדוק את ההתנהלות שלכם? מתוך ניסיון, גם כאשר אתם חושבים שאין מה לשפר, תמיד יש מה לשפר לכל עסק. גם העסקים הגדולים ביותר תמיד נעזרים בעין חיצונית, פרספקטיבה שונה שתעניק להם אומדן לאיפה הם נמצאים.

 

בחירת יועץ פיננסי

כאן טמונה החלטה מאוד קריטית. לא כל יועץ שאתם רואים באינטרנט יביא את העסק שלכם לתוצאות עליהן שילמתם. עליכם לבחור יועץ אשר יש לו רזומה מרשים, ניסיון בתחום בו העסק שלכם עוסק, תואר ראשון אינו חובה, אך אם אין תואר רישיון נרצה ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום. כמובן, עניין הכימיה שיש ביניכם ובין היועץ היא החשובה ביותר, זה דבר שאי אפשר לזייף. אל תתפשרו על בחירת היועץ אשר ילווה אתכם לשגשוג העסק, בחרו בחוכמה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!