ניהול זמן

ישנה אמירה ידועה ולפיה זמן יקר מכסף. מנהלים בכירים יודעים היטב עד כמה נכונה האמירה הזאת ועד כמה יכול ניהול לא נכון של הזמן לבוא לידי ביטוי גם במונחים של כסף. אבל ניהול לא נכון של זמן בא לידי ביטוי בתחומים נוספים ולא רק בכסף. ניהול לקוי כזה יכול לגרום לנו ללחץ בלתי פוסק שבתורו יכול להוביל לשלל תוצאות כמו דכאון, בעיות בריאות ועוד. השאלה היא מדוע אנחנו לא אוהבים לנהל את הזמן שלנו ואיך נוכל לנהל אותו בכל זאת באמצעות טכניקות פשוטות של ניהול זמן, ועל כך בשורות הבאות.

למה אנחנו לא מנהלים את הזמן שלנו?

ובכן, באופן טבעי, בני אדם מנסים להימנע עד כמה שניתן מהתחייבויות. כולנו רוצים חופש וגמישות מלאה לנהל את חיינו בהתאם לרצון שלנו, בהתאם לכוח שלנו ובהתאם לחשק שלנו. כאשר אנו מנהלים את הזמן שלנו, אנחנו למעשה מגדירים מראש כיצד נשתמש בזמן שלנו בעתיד. כשיוצרים שורה של משימות לזמן עתידי זה יכול להיראות לנו כמו עומס וכמו מגבלה, שני דברים שאף אחד לא אוהב אותם ולכן אנחנו מעדיפים להתקדם עם הזמן ולהחליט תוך כדי תנועה. העניין הוא שהתנהלות כזאת מבטיחה לנו ניצול מאוד לא יעיל של הזמן, שכחה או הזנחה של משימות חשובות ובסופו של דבר פגיעה בעשייה שלנו עד כדי מצב של חוסר עשייה מוחלט.

מה זה בדיוק אומר ניהול זמן?

ובכן, ניהול זמן היא פרקטיקה שמגדירה כיצד אנחנו מנהלים את הזמן העתידי שלנו. במסגרת הפרקטיקה הזאת אנחנו יכולים להגדיר למשל פעולות חוזרות שאנו מבצעים בכל יום, מספר ימים, שבוע, חודש או כל פרק זמן אחר, להגדיר זמן שבו אנו עושים את הפעולה ומסירים אותה מן השולחן. כך למשל, אם חשוב לכם לבחון את נתוני המכירות של יום האתמול, אפשר להגדיר את חמש הדקות הראשונות שאתם נכנסים למשרד כזמן שבו אתם בוחנים את הדו"חות. עצם הגדרת המשימה הזאת מובילה לכך שאתם מבקשים ממישהו בכלל לערוך את הדו"חות האלה ולהניח אותם על שולחנכם. בעצם ניהול הזמן שלכם יצרתם תהליך עסקי חשוב וגם הבטחתם את קיומו של התהליך בצורה תקינה ולאורך זמן.

לצד זאת, ניהול זמן כולל גם הגדרת פרקי זמן למשימות אקראיות ומזדמנות כמו קביעת פגישות, עריכת ישיבות וכן הלאה. את כל אלה אתם רוצים לנהל במסגרת יומן בו מפורטות כל המשימות העתידיות שלכם, החל מהשבוע הקרוב ועד הכי רחוק שאתם יכולים לראות. כל משימה כזאת צריכה לכלול את כל הפרטים הדרושים לכם כדי להבין מה עליכם לעשות לכשיגיע הזמן. בסופו של דבר, ניהול זמן הוא יותר עניין של החלטה מאשר של פרקטיקה. קל מאוד לנהל את הזמן ובתנאי שהחלטתם לנהל אותו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!