פיתוח מנהלים – ניהול אפקטיבי

אם מסתכלים על סולם הדרגות האירגוני, אנשים שהופכים להיות מנהלים, בין שמדובר במנהלים בכירים ובין שמדובר במנהלי ביניים, הם אנשים שבשלים לתפקיד ניהול מבחינת הידע, המקצועיות והיכולות האישיות שלהם. יחד עם זאת, לאחר הכניסה לתפקיד הניהול, מתחיל למעשה מערך שלם של יכולות שאותן צריך המנהל לרכוש על מנת להיות מנהל טוב. את היכולות הללו מעניקים ארגונים למנהלים שלהם בדרך כלל במסגרת קורסים מרוכזים ובמסגרת הכשרות נקודתיות בנושא של פיתוח מנהלים. אחד הנושאים החשובים שנכללים בתהליכי פיתוח אלה הוא הנושא של ניהול אפקטיבי ועליו נדבר בשורות הבאות.

מה זה ניהול אפקטיבי?

ובכן, ניהול אפקטיבי הוא תחום שעוסק ביעילות הניהול של תהליכים ושל אנשים. מנהל נמדד על פי סט שלם של פרמטרים ובכלל זה הפעלה של אנשים, ניהול נכון של תגמול עובדים, תכנון ומבט לעתיד, הקשבה לעובדים, תגובה נכונה ומדויקת לתהליכים בארגון ומחוצה לו וכדומה. ישנם מנהלים שיכולים להצטיין בפרמטרים מסוימים ולהצטיין פחות בפרמטרים אחרים, אבל מה שחשוב יותר מכל הוא האפקטיביות של תהליכי הניהול. אתם יכולים להחליט למשל על שגרות ניהול חדשות שמיועדות לעקוב אחר נתוני המכירות במטרה להגדיל את היקף המכירות של הארגון. שגרות אלה יכולות להיות כרוכות בהשקעת משאבים רבים אך במתן תוצאות שוליות והן יכולות להיות גם בדיוק ההיפך. המטרה של ניהול אפקטיבי היא לוודא שכל תהליך ניהולי שמיושם, הוא תהליך שמייצר מקסימום תוצאות במינימום משאבים – מקסימום ערך לבעלי המניות במינימום זמן, כסף ומשאבים.

מדוע ניהול אפקטיבי הוא נושא שצריך ללמוד אותו?

ובכן, הסיבה המרכזית לכך היא שכל מנהל יוצק אל תוך תפקיד הניהול שלו את מבנה האישיות שלו, את האופי שלו ואת התכונות שלו. ישנם מנהלים שבאופיים הם מאוד פילוסופיים, אוהבים לחשוב ולנתח דברים ואוהבים לבחון את הדברים לעומק לפני שהם מקבלים החלטה. כל אלה יכולים לייצר תרומה אדירה לארגון אבל הם גם יכולים לפגוע ביעילות הניהול של הארגון. ניהול אפקטיבי הוא נושא שבו לומד המנהל לאזן בין הצרכים שלו כמנהל ובין הצרכים של הארגון ולומד למעשה להתנהל בצורה שתייצר מקסימום אפקטיביות של הניהול.

בתחומי חיים רבים, תהליכי לימוד והכשרה נועדו להעניק לנו ידע וכלים כדי לבצע את המשימות העומדות בפנינו במסגרת התפקיד שאנו ממלאים. במקרה של פיתוח מנהלים וספציפית במקרה של ניהול אפקטיבי, נועד הלימוד לאפשר לנו להתמודד עם נטיות טבעיות שלנו ובנוסף לזה גם ללמד אותנו על כלי ניהול שמאפשרים לנו להתנהל בצורה יותר אפקטיבית. כלים אלה יכולים לכלול למשל את הנושא של ניהול זמן, ניהול עובדים, ניתוח, תכנון ובנייה של תהליכים עסקיים וכדומה. כל אלה מיועדים לשפר את ההתנהלות שלנו כמנהלים ולהבטיח מקסימום יעילות בהתנהלות שלנו, הכל ביחס למטרות הארגון ובעלי המניות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!