כל מה שצריך לדעת על ייעוץ עסקי וכלכלי

המדדים הכלכליים מצביעים על מגמה של שיפור ובכל זאת, עסקים רבים נסגרים. למרות הכל, משפחות רבות חוות קשיים כלכליים בלתי מבוטלים. למעשה, מתברר שלא מעט אנשים שמרוויחים הרבה מעל הממוצע נקלעים לקשיים כלכליים ועסקים בעלי פוטנציאל עצום לא מצליחים לממש אותו. נסביר מה צריך לדעת על ייעוץ עסקי וכלכלי, מתי כדאי ואיך לרתום אותו להצלחה. 

מה לא לימדו אותנו בבית הספר 

מרגישים שמשהו מתפספס ורוצים לתקן? אפשר לשנות כבר מהיום. המיתוס שיש אנשים בעלי מגע של זהב בניהול עסקים עלול להוביל לבעיות. הפער בין המציאות לבין המיתוס הוא המקום שבו הרבה עסקים מתרסקים. כולנו ראינו איך אנשים שנגעו בשמים, למשל אדם נוילמן או שי אגסי, הפכו מסיפורי הצלחה לסיפורים של כישלון. שימו לב, בבית הספר אף פעם לא לימדו אותנו שיעורים בכלכלה מעשית. לא הסבירו מה ההבדל בין הלוואה חכמה לבין כסף טיפש, בין תזרים מזומנים לבין דוח רווח והפסד. מקום טוב להתחיל בו את השינוי יהיה להצטרף אל קורס כלכלת המשפחה או להזמין אליכם יועץ עסקי בכיר. זו נקודת התחלה מעולה, אבל זה לא מספיק. 

ללמוד מהצלחות (וכישלונות), של אחרים 

ייעוץ עסקי וכלכלי במיטבו לא צריך להמציא את הגלגל. מה שהייעוץ צריך להציע זה כלים יישומיים, פרקטיים, מעשיים. אלו כלים שפותחו בעמל רב, ובעיקר תוך הסתכלות ותובנות שצמחו מלמטה. תובנות וניסיון על פי הצלחות וכישלונות של אחרים. תהליך ייעוץ חייב לכלל דוגמאות מהחיים, הסברים מה כן נכון לעשות ומה לא נכון לעשות. אבל, ויש כאן אבל גדול – צריך להתאים היטב בין תוכנית הפעולה לבין סוג העסק, האופי של היזם העסקי, פרופיל אישי ומשפחתי. 

ייעוץ עסקי, כלכלי וחזון 

המוטיבציה של מרבית היזמים הטובים בעולם היא לא להרוויח כסף. כל שכיר בתפקיד זה או אחר יכול להרוויח כסף. המוטיבציה היא הגדרת חזון, משהו שמגיע מפנים, מתוך הערכים, החינוך מהבית, השאיפה האידיאלית. אם אתם רוצים שהייעוץ העסקי או הכלכלי שלכם באמת יחזיק וישפר אתכם לאורך זמן, הגדירו את החזון שלכם. החזון לא צריך להיות לשנות את העולם מקצה אל קצה. חזון יכול להיות למשל להוביל את המשפחה לאיתנות כלכלית. חזון יכול להיות לבנות טכנולוגיה פורצת דרך בקידום דיגיטלי. חזון יכול להיות השאיפה לצאת מהמינוס, יכולת לרשום את הילדים לכל החוגים שהם רוצים וכן הלאה. לפעמים מאוד נכון יהיה להגדיר מטרות קטנות, על מנת שהייעוץ ישיג הצלחות חוזרות ונשנות. 

יעדים ברורים, מדידים, אפשריים 

ייעוץ עסקי וכלכלי ממאמן אישי או מיועץ עסקי נמדד על פי דבר אחד – הצלחה. ייעוץ ממוקד מטרה יעזור לכם להגשים את החזון ואת התוכניות שלכם, על ידי מסלול פעולה ברור. אתם צריכים לקבל ולבצע מהלכים מדידים, אפשריים, לא רחוקים מדי אבל בהחלט מאתגרים. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!