בניית תוכנית עסקית

בניית תוכנית עסקיתבניית תוכנית עסקית

אחד הכלים החשובים ביותר להקמת עסק יציב הוא בניית תוכנית עסקית מקצועית. כדי לעשות זאת עליכם להכיר את הפרשנות של המונח על כל רבדיו ולקבל ייעוץ מקצועי מטעם יועץ עסקי שיעניק לכם את ההכוונה לבניית התוכנית. לרוב, הבסיס של בניית תוכנית עסקית יהיה זהה בין העסקים השונים, אבל בכל זאת השוני בא לידי ביטוי כאשר מדובר על בניית תוכנית עסקית לעסק חדש, תוכנית עסקית לבנקים וכן הלאה… כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר עליכם להכיר בצורך שלכם ולהתאים אותו לבניית התוכנית.

 

מהם הסוגים השונים של תוכנית עסקית?

יש מגוון רחב של סוגים של תוכניות עסקיות, אנו נציג בפניכם את התוכניות הפופולריות ביותר ונדגיש את השוני ביניהן:

בניית תוכנית עסקית לעסק חדש

כאשר אנו מדברים על עסק חדש הבחירה לבנות תוכנית עסקית דווקא אז לא תמיד נראית לנו רלוונטית. בתור בעלי העסק אנו מעדיפים להתחיל לתפעל את העסק ואז לראות אם בכלל חיוני לנו להיעזר בבעל מקצוע. זאת טעות נפוצה, בניית תוכנית עסק לעסק בתחילת דרכו היא הבחירה הנכונה והטובה ביותר שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם. תוכנית עסקית זו בונה לנו הרגלים משמעותיים עבור יציבות העסק כבר בתחילת הדרך. יועץ עסקי ילווה אתכם בשלבי ההקמה לאורך כל הדרך, החל מבדיקת כדאיות ועד לתקופת הרצה. 

 

בניית תוכנית עסקית לבנק

היום כבר לא כל כך פשוט לקבל הלוואות מהבנק. מצד שני יש לנו די גורמים נוספים שיעניקו לנו הלוואה ללא כל תהליך בירוקרטי. הבחירה דווקא בהלוואה דרך הבנק מובנית לנו, מדובר על הלוואה עם ריבית נמוכה. כאשר אנו פונים לגופים חוץ בנקאיים אנו לרוב נקבל הלוואה בתנאים פחות נוחים. תוכנית עסקית לבנק מעלה לנו את הסיכויים לאישור ההלוואה. יש להתאים את התוכנית לדרישות הבנק, תוכנית זו מתארת בצורה כלכלית ומילולית את הפעילות של העסק, ואיך ההלוואה תעזור לכם. עם צירוף הבקשה נציג בפני הגורמים הרלוונטיים את הנכסים שיש לעסק (אם יש), תזרים מזומנים, הוצאות, הכנסות וכן הלאה. בניית תוכנית עסקית לבנק על ידי בעל מקצוע תפתח בפניכם עוד אפשרויות ובנוסף, יועץ עסקי תמיד יכול להצטרף לבקשת ההלוואה.

 

בניית תוכנית עסקית למשקיעים

אם אתם מקימים עסק ומצפים שיפלו עליכם משקיעים מהשמיים אתם טועים. סביר להניח שכמו העסק שלכם יש עוד רבים, לכן אתם חייבים למצוא את הייחודיות שלכם ולהדגיש אותה בתוכנית העסקית. משקיע יכול להיות אדם שיש לו תפקיד בעסק או משקיע שקט. עם התוכנית העסקית עלינו לקחת בחשבון שמלבד לבנקים יש עוד מקורות מימון אותם נצטרך, כמו גופי השקעה שונים. כדי שירצו להשקיע בכם צריך להכיר את העסק, וכאן נכנסת לתמונה התוכנית העסקית שלכם. יועץ עסקי מקצועי יציג את הנתונים באופן מדויק ומתומצת והכי חשוב, שיווקי. 

 

בניית תוכנית עסקית למסעדות

מסעדנות הוא אחד התחומים הקשוחים ביותר בארץ, אבל מי שאוהב את זה לא יכול לוותר על זה. כתיבת של תוכנית עסקית לפני שאתם פותחים את המסעדה היא חובה. עליכם למצוא את כל האפשרויות שלכם לצמצום ומזעור נזקים עתידיים. תוכנית עסקית למעשה תחשב עבורכם את הכדאיות הכלכלית של העסק עם השוואה ובדיקה של השוק. כחלק מבניית התוכנית אנו נוודא שהמיקום שלכם אסטרטגי, נעריך את קהל היעד שלכם, נבדוק מהו המחיר הממוצע המתאים למנה ככה שעדיין יישאר אצלכם בכיס רווח של שליש מעלות המנה, שעות עבודה, שכר עובדים וכן הלאה… לצערנו מסעדות רבות נסגרות כמעט כל יום, עם בניית תוכנית עסקית מתאימה אתם יכולים להגדיל את הסיכויים שלכם להפוך למסעדה רווחית.

בניית תוכנית עסקית על פי פוטנציאל עסקי

אחד הדברים החשובים ביותר שעושה בניית תוכנית עסקית היא מציאת השוק הפוטנציאלי של העסק שלכם. הכוונה היא לבדוק מהו קהל היעד שלכם, כמה אנשים ירצו לקנות את המוצרים שלכם או להשתמש בשירות אותו אתם מוכרים. תמיד מדובר על מספר משוער, אבל זה הכי קרוב למציאות אליו נוכל להגיע. כדי להגיע למספר המדויק ככל שאפשר נבדוק כמה עסקים כמוכם יש, מה ה"טארפיק" של אותם עסקים, האם המקום שאתם בחרתם הוא מקום נגיש לקהל ועוד. הדבר הראשון שיש לעשות הוא להגדיר פרופיל עבור לקוח אידיאלי, עלינו למצוא את ערוצי השיווק אשר מתאימים לקהל שלנו ולוודא את הנתונים שהנפקנו בבדיקה שנייה לאחר זמן מה.

 

ניתוח עסקי

ניתוח עסקי הוא חלק בלתי נפרד של בניית תוכנית עסקית, בחלק זה אנו נבדוק את נקודות החולשה והחוזקה של העסק שלכם. עליכם להתייעץ עם בעל מקצוע כדי לקבל זווית חיצונית כלפי איך העסק שלכם מתפקד מבחוץ. ברגע בו אנו יודעים מהן נקודות החולשה והחוזקה של העסק שלכם נוכן לנצל את ההזדמנות בפתיחת העסק לעבוד על נקודות החולשה ולחזק את נקודות החוזקה. עוד דבר חשוב הוא לוודא את נקודות החולשה אצל המתחרים שלנו, כי שם באמת נמצא הכסף שלכם והייחודיות שאתם יכולים להביא לעסק. 

 

תוכנית שיווקית 

על בסיס כל הנתונים שלנו כעת נוכל לבנות תכנית שיווקית אשר תכלול את כל הנתונים שאגרנו עד עכשיו. הרבה פעמים אנו פוגשים אנשים שכותבים את הקמפיין השיווקי שלהם על בסיס נתונים שאינם רלוונטיים, ובדרך זו השיווק שלכם הופך או לאינטנסיבי מאוד (מה שגורם לסלידה אצל הלקוח) או לכללי מאוד (מה שגורם לקמפיין שלכם ללכת לאיבוד). אנו רוצים למצוא את נקודת השווה ולבנות תוכנית שיווקית בהתבסס על התוכנית הכלכלית של העסק שלכם. גם אם הקמפיין שלכם הוא מאוד יצירתי ומוצלח, כאשר העלויות שלו גבוהות מהתקציב הוא כבר הופך ללא משתלם. עלינו למצוא דרך גם להקים קמפיין שיווקי ממומן ואיכותי וגם לאפשר צמיחה אורגנית בו זמנית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!