אימון מנהלים – איך הוא יכול להועיל גם לכם?

אימון מנהליםמנהלים מגיעים לתהליך אימון בשל מספר סיבות. לעיתים הם חשים "תקועים" ולא מסוגלים לחשוב על הדרכים הנוספות בהן הם יכולים לנקוט על מנת להוביל קדימה את הארגון, לעיתים אין להם איש סוד עימו ניתן לחלוק לבטים, או שהם מאמינים כי אם היו משנים או משפרים משהו בתוך עצמם, הארגון יגדל וירוויח יותר.

במקרים אחרים, הם אכן מוכנים לבצע שינוי, אך אינם בטוחים מהו אותו שינוי.

הם מבקשים נקודת מבט שונה או שהם מעוניינים להגיע למטרות חשובות. אימון מנהלים מתמקד בסיוע למנהלים לצאת מהמקום בו הם נמצאים, ולהגיע אל מקום טוב יותר עבור עצמם ועבור הארגון.

תהא הסיבה אשר תהא, להבדיל משיטות אחרות של אימון, אימון מנהלים מתמקד באופן פרטני בזיהוי בעיות, יציאה לעבודה ויישום הפתרונות תוך כדי פיקוח על התוצאות, שלמות הביצועים לטווח הארוך ולמידה בלתי פוסקת.

צורה זו של שיפור עצמי מובילה ללמידה בעלת הבנה עמוקה יותר מאשר למידת תיאוריות ניהוליות. בהתחשב בנסיבות הנכונות, תהליך למידה של אחד על אחד עם צד אובייקטיבי, שאינו קשור לארגון, מספק את המיקוד הדרוש לארגון ואשר אותו לא ניתן להשיג באופנים אחרים של תמיכה.

אימון מפתח את המנהיג בזמן אמת, בהקשר העבודה הנוכחי, ובמקביל מאפשר לו לשמור על אחריותו היומיומית.

אימון אישי מתמקד בעיקר בהווה ובעתיד. זהו תהליך המכוון את המתאמן לקראת המטרות אותן הוא מציב לעצמו, ומאפשר לו לגלות את עצמו, ללמוד ולקבוע את התשובות החבויות בתוכו. המתאמן הוא זה שקובע את היעדים ומתחייב להגיע אל מטרתו, כאשר המאמן האישי מפקח על התהליך ומונע התעסקות בהסחות דעת וסטיות מהמטרה.

מדוע זקוקים מנהלים לאימון אישי?

בסביבה העסקית התובענית של היום, הכוללת לחצים בתוך הארגון, מנהלים הנדרשים להגיש דיווחים, שיקולי "יציאה לשק" כיתרון תחרותי בלחץ של זמן, ועוד, תהליך האימון מספק למנהלים את ההזדמנות להקדיש זמן ואנרגיה לפיתוח עצמי שלהם מבחינת מנהיגות.

רוב המנהלים נאבקים לבצע את עבודתם והם עסוקים מידי מכדי לקחת צעד אחורה וללמוד מהניסיון, או לבצע את השינויים הדרושים להחלת שיטות הניהול הטובות ביותר.

הסיבות לבחירה בתהליך אימון הן מעבר לצורך לתקן או לפתור התנהגויות בעייתיות או בעיות של ביצועים ירודים. אימון מנהלים הוא תהליך שנועד לפתח את הכישורים ברמה ביצועית והתפתחותית לשם צמיחה המשפיעה על הארגון כולו.

בדרך כלל בוחרים מנהלים להתחיל בתהליך אימון על מנת להקיף נושאים הכרוכים בפתרון בעיות תוך שימת דגש על ההתפתחות האישית שלהם. התהליך יכול להיות מתואר אף כשינוי מכוון, תוך שימת דגש על השלמה ומיקוד מחדש של הכישורים, או צמיחה מכוונת, תוך שימת דגש על האצת עקומת הלמידה עבור מנהלים בעלי פוטנציאל גבוה אשר זכו לארונה לקידום.

סיבות נוספות בגללן פונים מנהלים לקבלת תהליך אימון הן פיתוח כישורי מנהיגות; אימון מנהלים חדשים להשגת קידום מקצועי; פתרון בעיות התנהגותיות ברמה הניהולית; וסיוע למנהלים לפתור בעיות בינאישיות בינם לבין העובדים.

התהליך

כל תהליך אימון למנהלים מתחיל בפגישה בה מתקיימת תגלית מסוג כלשהו. בזמן זה המאמן והמתאמן מנהלים שיחה על מנת לקבוע ולדון בהיבטים על פיהם יתנהל התהליך:

  • מה מבקש המתאמן להשיג באמצעות התהליך?
  • אופי מערכת היחסים בין המאמן למתאמן
  • סגנון האימון והתאמתו למתאמן, כולל התאמת ציפיות
  • הוראות לגבי פתיחת התהליך
  • קביעת לוחות זמנים לביצוע משימות והבנת אופי תהליך האימון
  • הדרכים לקביעת הצלחת האימון
  • הסכמה להתקדמות בתהליך.

ברוב המכריע של המקרים, מפגשי האימון יתבצעו פעמיים או שלוש בחודש. במהלך פרקי הזמן שבין מפגש למפגש מתבקש המנהל לבצע שינויים או שיפורים בעצמו. המפגשים הסדירים מסייעים לשמירת התהליך על המסלול ואף כאמצעי למתן "דין וחשבון" לשיפור הדרגתי, לצד התמודדות מעשית עם מצבים המתרחשים בזמן אמת, בהם מבקש המנהל לדון עם המאמן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!