אימון ללקויי למידה

אימון ללקויי למידהליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז מפריעים לסובלים מהם לממש את מטרותיהם בחיים. ברוב המקרים הם אינם מצליחים להגיע ליעדים שהציבו לעצמם ולהתקדם בדרך להצלחה אישית. מאחר וקשה להם להתמקד לאורך זמן, נוצר קושי גם בהצלחה בלימודים.

הגדרת מטרות הינה השלב הראשון בדרך למימושן. על מנת להגיע ליעדים שהוצבו יש להתמיד בביצוע המטלות המובילות אליהם. פיזור הדעת וחוסר היכולת להתרכז, מביאים את הלוקים בהפרעות קשב ולמידה למצב שבו הם אינם מצליחים להגיע למטרה.

האימון האישי המיועד לסובלים מקשיי למידה ובעיות קשב וריכוז נועד לתת מענה בפתרון הבעיות הללו. מדובר בתהליך טיפולי שמטרתו לסייע להם למצות את הפוטנציאל האישי הטמון בהם על ידי התגברות על התופעות המאפיינות את הבעיה.

המתאמנים יוכלו לזהות את הגורמים ללקויי הלמידה שלהם ולהתגבר עליהם באמצעות שיפור הרגלי החשיבה. כמו כן, יעניק להם האימון האישי את היכולת לשפר את תפקודי המוח הניהוליים וכן ליצור בהם מידה גדולה יותר של ריכוז, מיקוד והתמדה בביצוע מטלות.

מהם ליקויי למידה?

אדם הסובל מליקויי למידה יתקשה להתרכז בחומר הנלמד לאורך זמן, דעתו תהיה מוסחת לעיתים קרובות והוא לא יוכל להתמקד בביצוע מטלות לימודיות בדרגות קושי שונות. ליקויים אלו אינם מעידים על יכולת שכלית נמוכה או חוסר כישורים.

ליקוי למידה עלול לכלול בתוכו גם בעיות מסוגים אחרים. לעיתים נפגעת הקואורדינציה המוטורית והתפיסה המרחבית והדבר עלול להשפיע גם על איכות הכתב ויכולת הקריאה. עם זאת, הדבר אינו הכרחי משום שיש אנשים הסובלים, או שסבלו בעבר, מליקוי למידה ועוסקים בכתיבה לפרנסתם.

יעילות האימון האישי

אימון אישי לליקויי למידה רצוי שייעשה על ידי אדם שהוכשר לכך. למרות שלא מדובר בטיפול פסיכולוגי, רבים מהעקרונות ותחומי הפעולה, מתבססים על ענף הפסיכולוגיה. הגישה המאפיינת את הטיפול מתבססת על הענקת כלים למטופל על מנת שיסייע לעצמו.

מאמן אישי העוסק בתחום הנ"ל ילמד את המתאמן כיצד לטפח את דימויו העצמי, לפתח תושייה ואמביציה לביצוע פרויקטים. כמו כן, הוא ינתק אותו מהתלות באחרים ומההרגל להיעזר בסביבה בכל בעיה קטנה הנוצרת.

המתאמן ילמד לפתח את יכולותיו האישיות ולהתקדם בלימודים ובחיים בכוחות עצמו. הוא יוכל להסיר מעצמו תחושות של חוסר ביטחון הנובעות מהליקוי שלו ולטפח דימויים חיוביים שיסייעו בחיזוק הדימוי האישי שלו. חוסר הביטחון הנגרם עקב ליקויי הלמידה מונע מהסובלים מהם להצליח בלימודים, בעבודה ובחיים בכלל.

האימון האישי לליקויי למידה מתבצע באמצעות שיחות, פעולות ותרגילים שונים. מדובר בתהליך הנמשך, בדרך כלל, כשלושה חודשים במהלכם מתקיים מפגש חד שבועי בין המאמן לתלמיד.

למרות שיכולותיו וכישרונו של המאמן חשובים מאוד להצלחת הטיפול, עיקר העבודה מוטלת על המתאמנים. התהליך כולו מתבסס על עבודה עצמית המלווה בהכוונה והדרכה מקצועיים, לכן אי מתן תשומת לב נאותה או חוסר בשיתוף פעולה יפגעו בסיכויי ההצלחה.

חברה ותעסוקה

האימון האישי לליקויי למידה עוזר גם מבחינה חברתית. האדם מתחיל להתייחס לעצמו אחרת, בטחונו גדל והדימוי העצמי המשופר שלו עוזר לו להשתלב בחברה ולפתח קשרים אישיים.

בשנים האחרונות פותחה שיטה חדשה ומיוחדת עבור בחורים ובחורות הסובלים מליקויי למידה לפני גיוסם לצבא. היא מתבססת על תהליך המאפשר להם להסתגל בצורה הדרגתית לקשיים הצפויים בתחילת השירות הצבאי ומעניק להם כלים להתמודד עם השינויים.

אנשים הסובלים מליקויי למידה ובעיות של קשב וריכוז מתקשים גם בבחירת מקצוע לאחר תום השירות הצבאי. גם בתחום זה יש לאימון האישי מענה. הם ילמדו להיות מודעים יותר לכישרונותיהם ולהשתמש בהם על אף הליקוי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!