אימון חינוכי

1234 goבעשרים השנים האחרונות, נתפס תחום האימון כשיטה פופולארית ויעילה לשיפור מצבים אישיים, חברתיים והתנהגותיים, כשבמהלך האימון רוכשים המתאמים כלים המסייעים להם לצמוח מבחינה חברתית, אישית, כלכלית, התנהגותית ובתחום הקריירה. המטרה העיקרית של כל תהליך אימון היא לחזק את היכולת האישית של המתאמן.

אימון חינוכי הוא שיטת אימון המחויבת למטרה ודרך מסוימת, ונועד לסייע לאנשי חינוך בתפקידם הקריטי בעיצוב ושיפור האישיות וההתנהגות של המתבגרים ודור העתיד. המציאות של היום מאופיינת בקשיי חינוך המציבים אתגרים בפני מורים ומנהלי בתי ספר, הזקוקים לכלים מעשיים ויעילים להתמודדות עם בעיות חינוך ופיתוח שיטות חינוך והוראה יעילות יותר.

שימוש בשיטות אימון בתחום החינוך

תהליך אימון חינוכי נועד לשפר את היציבות וההתפתחות התפקודית, הפיסית והרגשית של ילדים על ידי אימון, כמו גם לפקח על תהליך עיצוב אישיותם ויכולת התמודדותם עם הסביבה, המשפחה והחיים בכלל. בתהליך אימון לחינוך, ניתן לשנות, לשפר ולייעל התנהלות אנשי חינוך, תוך התמקדות על מספר היבטים:

  • העצמת איש החינוך כמנהיג וכאדם.
  • שיפור איכות ההוראה, והתאמתה להווה.
  • יצירת אווירת חינוך תומכת, מאפשרת, וחיובית, בה יכולים התלמידים לבטא את יכולותיהם.
  • שימוש בכלים המעשיים והיעילים של תהליכי אימון לשם מעקב אחר התפתחות יציבה ותקינה של הילדים, והעצמתם בתוך מסגרות החינוך השונות.
  • הענקת כלים המסייעים למורים ומנהלי בתי ספר להתמודד עם היבט השחיקה הנפשית והפיסית הנובעת מתפקידם לאורך השנים.

יעילות תהליך אימון חינוכי

מחקרים מוכיחים כי 85% מהגורמים האישיים להצלחה, נעוצים באופן בו מתייחס אדם לעצמו וליכולותיו האישיות, ואילו 15% בלבד מהגורמים להצלחה נעוצים בכישורים מקצועיים שונים. תהליך האימון נועד להוביל לפריצת דרך תוך שיפור הביצועים והיכולות.

התהליך מתבסס על הפחתת הפער בין המצב הקיים למצב הרצוי, הבנת מכלול האפשרויות התעסוקתיות הניצבות בפני איש חינוך, והגעה למטרה מקצועית המתאפשרת באמצעות יצירת תכנית אימון אישית המותאמת ליעדים, למטרות ולנתונים הקיימים. במהלך האימון, יכול המתאמן להגדיר בעצמו את מטרותיו ולגבש, בפיקוח המאמן, את השיטה הטובה ביותר להשגת יעדיו ומטרותיו.

מטרת האימון היא לאפשר לאיש החינוך להתאים את יכולותיו האישיות למטרות התעסוקתיות הרצויות לו; לשפר את יכולת הצמיחה וההתפתחות האישית, כדרך לשיפור תפקודו וקידום הישגי לימוד בקרב התלמידים; ולבחון את עצמו באופן קבוע, להבין את דפוסי התנהלותו, להסיק את המסקנות המתבקשות ולפעול לשיפור המצב.

מהלך אימון חינוכי

במהלך האימון, מקבל איש החינוך כלים מעשיים ויעילים להתמודדות עם מצבים הקשורים למקצועו, והכוללים:

  • התמודדות עם שיטות חינוך "מקובעות" שאינן תואמות את המאה ה-21.
  • פיתוח ושיפור המודעות העצמית.
  • פיתוח ושיפור ההתנהלות הרגשית.
  • פיתוח ושיפור האישיות המקצועית והאישית.
  • שיפור ויעילות התקשורת.
  • רכישת כלים המסייעים לאיש החינוך לפעול כמנהיג בתוך המערכת החינוכית.
  • תמיכה בשיפור הביצועים המקצועיים.

המתאמן משתמש בתהליך האימון ליכולת התנהלות מעשית ויעילה לטיפול בקשיים המקצועיים עימם הוא מתמודד, ומקבל כלים מעשיים לשיפור תפקודו בהתאם להשקפת עולמו ותפיסתו את עולם החינוך.

המאמן והמתאמן מגדירים ביחד את המשימות לביצוע, מטרות האימון, והשיטות להשגת היעדים. התהליך מתבצע באופן אישי, דיסקרטי, ובקצב המתאים למתאמן, עד השגת מצוינות מקצועית ועוצמה אישית ומקצועית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!