אימון ליצירה ולהתמודדות עם התחלות חדשות

אימון ליצירה ולהתמודדות עם התחלות חדשותכל אחד חווה בשלב מסוים של חייו את הצורך להתחיל מחדש. לעיתים מצב זה נכפה על האדם ובמצבים אחרים הדבר נעשה מתוך רצון בשינוי. התחלה חדשה היא תמיד קשה. נחוצים כוחות נפש גדולים כדי ליצור את התנועה ההתחלתית.

רוב בני האדם מתקשים למצוא את האנרגיה הדרושה כדי להתחיל משהו חדש. נישואין, הורות, עבודה חדשה וכדומה, כל אלה ועוד הן התחלות חדשות. חיי השגרה מפתחים באדם מעין דפוס פעולה מונוטוני שאינו דורש מאמץ רב. ולכן, בכל שינוי שבגינו נדרש להתחיל משהו חדש, יש צורך להפעיל כוחות גדולים יותר מהרגיל.

מאחר ואנו לא מורגלים בכך, קיים קושי למצוא בתוכנו את הכוחות והאנרגיה הדרושים על מנת להתחיל מחדש. מסיבה זו החלו לפעול, בשנים האחרונות, מאמנים אישיים המתמחים במצבים כגון אלו ומסוגלים להעניק הדרכה מקצועית ויעילה העוזרת ליצור את התנועה הראשונית בכל תהליך חדש המתרחש בחיי האדם.

האדם יוצר את המציאות שלו

הנחת העבודה הבסיסית באימון האישי להתחלות חדשות היא שהאדם, ורק הוא, יוצר את המציאות שבה הוא חי. הפניית אצבע מאשימה כלפי מקור אחר מחוצה לו אינה שייכת לעניין. יש לקחת אחריות על ההחלטות המתקבלות במהלך החיים וכתוצאה מכך גם על ההשלכות שלהן.

על פי הנחה זו רק האדם עצמו יכול לשנות את המציאות שלו. הגישה הפאסיבית לפיה לא ניתן לבצע שינוי לטובה, אינה מועילה, ולעיתים קרובות, אף מזיקה. מאמנים אישיים יידחו על הסף את אזלת היד המתבקשת מתפיסה זו וידאגו להבהיר למתאמן שרק הוא הביא את עצמו למצב הנוכחי ובידיו היכולת לבצע שינוי.

התהליך המתבקש בעת עזיבת מציאות מוכרת המשרה בטחון דורש התמודדות עם הפחד הנובע מחוסר הוודאות מהלא נודע. כל אדם מתמודד עם מצב שכזה בדרך אחרת. תפיסת העולם, דפוסי המחשבה, הגישה לחיים (אופטימית או פסימית) ושאר פרמטרים אישיים השונים אצל כל אחד, הם המעצבים את אופן הפעולה שיתגבש.

הכלים שיוענקו למתאמן יעזרו לו להשתמש בתכונותיו בצורה יעילה להתמודדות עם המצב החדש ולהתגבר על התפיסות המעכבות את ההתפתחות האישית שלו. בתהליך האימון האישי מפתח האדם מיומנויות המסייעות בידו להתמודד עם כל התחלה חדשה או שינוי בחייו.

מרגישים 'תקועים'

תחושת התקיעות מוכרת למרבית האנשים. חוסר האנרגיה לעשות משהו חדש, חלישות הנפש והכוח ליצור תנועה או שינוי בחיים, הם המונעים מרוב בני האדם מלממש חלומות או להגשים מאוויים פנימיים.

באמצעות האימון האישי ניתן לרכוש כלים שיאפשרו 'הטענת המצברים' מחדש, יצירת דינאמיות בחיים ויכולת תנועה והתקדמות. אנשים המרגישים 'תקועים' הם, בדרך כלל, חסרי מוטיבציה ושמחת חיים. רואים 'שחור' וחסרי חיות.

כאשר שרויים במצב כזה, קשה לצאת ממנו לבד. נדרשת הדרכה צמודה ומקצועית במטרה להוליך את האדם בדרך הנכונה ולעזור לו להוציא מעצמו את הכוח הדרוש לביצוע השינוי. קל בהרבה להתחיל מחדש כאשר מושטת לעברך יד בטוחה המובילה אותך למחוז חפצך. למרות שעליך להלך בדרך בכוחות עצמך, עזרה והדרכה תמיד יועילו ויקלו על המשימה.

מי אני?

בתהליך האימון האישי להתחלות חדשות מלמדים את האדם להתבונן פנימה אל תוך עצמו. לדעת מי הוא באמת. להסיר את המסכות והדימויים החיצוניים ולשלוף החוצה את האני האמיתי. כך הוא יוכל לדעת מה הוא רוצה מחייו, במה הוא מאמין באמת, כיצד היה רוצה לחיות את החיים, איך היה רוצה לממש ולפתח את עצמו, מהם חלומותיו הגנוזים ביותר וכדומה.

תהליך זה הוא מעין ריפוי הנפש מתחלואיה. ניקוי ייסודי והסרה של כל השכבות המכסות על האני האמיתי. כך יכול המתאמן לבדוק היטב בתוכו ולזהות את הכוחות הטמונים בו, הכישורים שלו והשאיפות. הניקוי הזה מאפשר גם להשתחרר מכל מיני תכונות שליליות ותפיסות עולם שגויות המעכבות את האדם ממימוש חלומותיו ושאיפותיו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!