אימון לסובלים מהפרעות אכילה

אימון אישי לסובלים מהפרעות אכילהאימון אישי לסובלים מהפרעות אכילה מתחיל כאשר אדם (גברים ונשים כאחד, למרות שרוב הפרעות האכילה מתרחשות בקרב נשים), מעוניין ליצור חיים חדשים או משמעותיים יותר, אך אינו בטוח מהיכן להתחיל.

בעוד שרוב האנשים מגיעים לקבלת שירותי מאמן אישי בשלבים מאוחרים יותר של ההתאוששות מהמחלה, וכשהם פחות ממוקדים בה, ניתן לראות גם אנשים הפונים לקבלת אימון גם בשלבים המוקדמים של המחלה. החששות הנפוצים שלהם כוללים בדרך כלל חוסר ידיעה לגבי השלב הבא בו עליהם לנקוט; המטרה הסופית אליה הם מעוניינים להגיע; וכיצד להשיגה.

זיהוי המטרות ויצירת תכנית פעולה הם שלבים קריטיים בתחילת תהליך אימון אישי, במיוחד כאשר אדם מבקש להרפות ממחשבות והתנהגויות מזיקות. בנקודה זו, מומלץ לשקול עבודה עם מאמן אישי, אשר אינו עוסק בניתוח העבר, אלא מתמקד בעיצוב הגשמת העתיד.

מהו אימון אישי?

אימון הוא מערכת יחסים תומכת שבה אדם משתף פעולה עם איש מקצוע שהוכשר במיוחד לסייע בפיתוח מטרות אישיות. התהליך כרוך בגילוי, מודעות והעצמה, המובילים לקבלת תשובות עצמאיות של המתאמן, המבקש למצוא נתיבים חדשים ולקבל החלטות משמעותיות.

שיטה זו פותחה בסביבות תחילת שנות התשעים, אך בשנים האחרונות הורחב תחום זה גם לנושא טיפול והתאוששות מהפרעות אכילה. האימון אינו מהווה תחליף לטיפול קלאסי, אלא משלים אותו.

ההחלמה צריכה להתחיל עם טיפול פסיכולוגי, ושירותי אימון נוספים ניתנים כאשר המתאמן מוכן לחקור ולפתח את חייו ללא הפרעת אכילה. ניתן לעבוד עם מטפל ומאמן אישי בו זמנית.

כיצד עובד אימון אישי להתאוששות מהפרעות אכילה?

התהליך נועד לבצע שינויים משמעותיים, והאדם לומד לחיות ללא הפרעות אכילה. האימון האישי מסייע בהיבטים המעשיים יותר של ההתאוששות, כגון הבנת המטרות החדשות והבהרת הכיוונים.

המתאמן מוזמן להוביל את התהליך והמאמן מפקח על ההתקדמות, היות ומדובר בחיים אישיים וכל אדם מעוניין בהצבת מטרות שונות, ויש לו יכולות שונות להשיגן.

במהלך האימון מקבל המתאמן הזדמנות לגלות מה הוא אוהב ולמה אינו מתחבר, והוא מקבל כלים המסייעים לו לעבור דרך כל המחסומים. ברגע שהמתאמן מבהיר מה הוא רוצה, הוא יכול להגדיר את המטרות ביחד עם המאמן והם מפתחים תכנית פעולה להשגתן.

מוכנות לתהליך האימון האישי

נקודת התחלה טובה לעבודה עם מאמן אישי היא כאשר אדם מוכן להתקדם מעבר להפרעת האכילה. באופן אידיאלי, התהליך מתחיל בעיצומו של טיפול פסיכולוגי, המייצב את האדם מבחינה נפשית.

הוא מתבונן מחדש על חייו ושוקל אפשרויות לימודים, עבודה, פיתוח תכניות קריירה או שהוא מעוניין לחקור אפשרויות אחרות שיכולות להתאים לו. עבור אנשים מסוימים, הזמן הנכון להתחיל אימון מגיע פשוט כשהם מעוניינים להתקדם בחיים, ולמרות שהמטרה הסופית עדיין אינה ברורה להם, הם יודעים שהם מבקשים חיים שונים ומספקים יותר. משאלה זו מהווה לעיתים קרובו את הצעד הראשון בפניה לקבל שירותי אימון.

תהליך האימון האישי יכול להתחיל כאשר המתאמן מונע מתוך רצון לפתח צעדים חדשים בחייו; כאשר הוא מוכן ומסוגל לבצע את המשימות והתרגילים הניתנים לו מהמאמן; כאשר הוא מוכן ויכול להשתתף ולקיים באופן מלא את מפגשי האימון; ובמיוחד כאשר הוא מוכן לבצע שינויים משמעותיים בדרך להשגת החיים החדשים בהם הוא מעוניין.

תהליך האימון האישי מעניק למתאמן הזדמנות לחקור תשובות אפשריות לשאלותיו. לעיתים, פריצות הדרך הגדולות ביותר מתרחשות כאשר אדם חש עצמו "תקוע". כאשר קיים רצון חזק לשנות את החיים, ולהבין את הגורם הבסיסי להפרעת האכילה, ניתן להתקדם, צעד אחר צעד, עם המאמן, על מנת ללמוד ולקבל את הכלים לחיות חיים חופשיים מהפרעות נפשיות.

המתאמן מפיק לקחים מניסיון העבר, ולומד כיצד לשנות בפועל התנהגויות ומחשבות שליליות ולהחליפן בדפוסי חשיבה והתנהגות חיוביים יותר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!