אימון לשיפור ההערכה העצמית

אימון לשיפור ההערכה העצמית"בין אם אתה חושב שאתה יכול, או שאתה לא יכול, אתה כנראה צודק" – הנרי פורד.

ביטחון והערכה עצמית הן תכונות בעלות חשיבות עצומה המשפיעות כמעט על כל היבטי החיים. הן מתבטאות בדרכים רבות, כולל בהתנהגות, במצב הרוח ואפילו באופן בו אנשים הולכים ומתקשרים.

הערכה עצמית משפיעה על כל היבטי החיים, כולל על מערכות יחסים, עבודה, סגנון חיים ומצב נפשי. אימון לשיפור ההערכה העצמית הוא תהליך של נקיטת פעולה חיובית, ובמהלכו לומד אדם לבנות ולשפר תכונות חשובות אלו.

אימון לבניית הערכה עצמית מסייעת לאנשים ללמוד טכניקות שונות לפיתוח ביטחון והערכה עצמית. התהליך מיועד להעלאת הדימוי העצמי של אדם ולסייע לו ליצור גישה חיובית יותר לחיים ולעצמו.

בעזרת האימון, אדם מעריך את הרמות הנוכחיות של ההערכה העצמית שלו, קורא תיגר על האמונות שלו כלפי עצמו ומתרגל בניית תדמית חדשה וחיובית, בעלת רמות בלתי ניתנות להריסה של ביטחון. כאשר אדם מעריך את עצמו, כך מתנהגת גם הסביבה כלפיו. אמון עצמי עמוק הופך את החיים למהנים, מרגשים ומספקים יותר.

כוח הגישה החיובית

האימון לשיפור ההערכה העצמית מתרגל אינספור דרכים לשיפור הביטחון, וכל מתאמן בוחר את השיטה שעובדת טוב יותר עבורו. התהליך מבוסס על העיקרון לפיו המתאמן זוכר כל הזמן כי עליו להעריך את עצמו באמת, על מנת לבנות רמות של ביטחון עצמי משופר.

המאמן מוביל אותו לשנות את מחשבותיו, והמתאמן מבחין כי בעקבות התרגול, גם גופו מגיב אחרת. הוא מצליח לבצע פרויקטים, להיות בריא יותר, פתוח יותר לתקשורת וכמובן מעריך את עצמו יותר.

רוב טכניקות האימון לשיפור ההערכה העצמית מבוססות על כוח הנפש והגוף לעבוד בשילוב על מנת להשיג תוצאות טובות. בנייה ותרגול של גישה מנטאלית חיובית חדשה נושאת את המתאמן דרך מכשולים, ומאפשרת לו לבצע פעולות, ליצור שינוי ולרפא את עצמו באמצעות הכוח המדהים של מוחו.

היופי של הטכניקה טמון בהתבססות על גישה מנטאלית חיובית לפיה אין צורך לדעת את תוצאות הפעולה על מנת להיות מסוגל לבצע אותה. המתאמן מתבקש פשוט להאמין כי הוא יכול לעשות זאת, וגופו עוקב בנאמנות אחר המצב הנפשי, ויוצר מציאות חדשה. כמובן שהתרחשויות אלו אינן מתאפשרות מיד, והן כרוכות בתרגול רב. אך ההתמדה מובילה ליצירת מציאות שונה, בונה וחיובית יותר.

אימון להכרה בדפוסי ההתנהגות

לאחר שהמתאמן מכיר בגורמים להערכה העצמית הנמוכה שלו, הוא לומד לשפר ולשנות את אופן חשיבתו. הוא מבין כי הערכה עצמית נמוכה הפכה פשוט לדפוס הרגל המנחה אותו לחשוב על עצמו ולתקשר עם הסביבה באופן נמוך וחסר ביטחון עצמי.

המאמן מתרגל אותו לחשוב כי למרות אמונות אישיות אלו, הוא למעשה אינו שמן מידי, רזה מידי, מכוער, או לא מספיק טוב. הוא מתרגל להאמין כי כאשר הוא מתקבל לתפקיד חדש, הוא יצליח בו, ובעיקר הוא מאמין בזכותו להיות נאהב. מחשבות חדשות אלו משנות את ההערכה העצמית שלו, הוא בוחן אותן מקרוב ומוצא את הדרך לבסס דימוי עצמי חיובי יותר.

שינוי המחשבות מתחיל בהתבוננות מודעת על אופן החשיבה והתקשורת עם הסביבה. המתאמן לומד להקשיב למילים בהן הוא משתמש, ולבחור אופן תקשורת חיובית יותר. הוא מבחין בדפוס השגוי בו התנהג בעבר ומתאמן במיוחד לתת את תשומת הלב להגבלה או שליטה במחשבות שליליות.

המבקר הפנימי

בתהליך האימון המתאמן מבין כי היה בתוכו "מבקר פנימי" שביקר אותו בכל הזדמנות, והרגיל אותו להתבונן תמיד על ההתרחשויות הגרועות ביותר, ובכך להביא בפועל להגשמתן. עכשיו הוא מתבקש לחשוב על תרחישים חלופיים.

המאמן מוביל אותו להבנה כי זוהי ביקורת עצמית בלבד, ומלמד אותו להיות בשליטה ולעצור את הביקורת הפנימית, כמו גם להקשיב לגופו ולאינטואיציה הטבעית המנחה אותו, המגיעה מרמה עמוקה יותר, שלעיתים קרובות היא הרבה יותר נכונה מהמקומות אליהם מכוונים אותו מוחו ומחשבותיו.

המתאמן מבין כי מערכת היחסים החשובה ביותר בחייו היא עם עצמו, ולומד לקבל את עצמו בזכות, ולא בגלל, מי שהוא. הוא מבין כי אף אחד אינו מושלם, וגם הוא לא צריך להיות כזה. הוא לומד לאהוב ולקבל את עצמו, כשלב הראשון והעיקרי בדרך להערכה עצמית משופרת. שכן, אושר אמיתי מגיע מבפנים, וברגע שאדם מבין כי זכותו להיות מאושר, הוא יוצא לחופשי.

ראו גם:

אימון יהודי – לשינוי אורח חיים כמנצח

אימון להתמודדות עם פחד קהל

יתרונות האימון האישי מול טיפול פסיכולוגי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!