אימון להחלפה של מקום עבודה

אימון להחלפת מקום עבודהבמקרים בהם לאדם נמאס ממקום עבודה והוא חפץ בשינוי, זה הזמן לקבל סיוע מאיש מקצוע המומחה באימון לשינוי מקום עבודה, המסייע לבחון את המצב באופן שכלתני. מטרת האימון היא לבצע את השינוי כהחלטה מבוקרת היטב, ולא כלאחר יד או מתוך מניעים רגשיים גרידא.

לפני עזיבת מקום עבודה, מומלץ "לעשות סדר" ברגשות, ובעיקר במחשבות, ולנסות להבין תחילה את הגורם המניע לעזוב, שכן לעיתים יתכן באמת שמקום עבודה אינו מתאים, מכל סיבה שהיא, אך לפני ביצוע שינוי משמעותי מומלץ לבדוק קודם אם ניתן לשפר את התחושה ולהישאר באותו מקום עבודה.

הגורמים המניעים לעזיבת מקום עבודה

הרצון בשינוי מקום עבודה משתנה מאדם לאדם. מאמן אישי מסייע למתאמן לבחון את מכלול הגורמים ולבדוק אם אכן מומלץ לשנות את מקום העבודה ולהחליפו במקום טוב יותר, או שכדאי לשפר את המצב המוביל לרצון בעזיבה, אם ניתן.

מיצוי התפקיד

לעיתים אדם מבצע את תפקידו היטב בארגון, אך אינו מקבל מהממונים עליו "יד חופשית" לבטא את עצמו היטב בתפקיד, והוא מעוניין לעבור למקום עבודה בו יוכל למקסם את יכולותיו ולבטא את עצמו היטב. במקרה זה, תהליך האימון בוחן את החלופות הזמינות, לפני קבלת החלטה על עזיבה.

בעיות תקשורת עם העובדים וההנהלה

כשזהו המצב, מאמן אישי מסייע למתאמן להבין את ההיבטים שאינם עובדים היטב, וכיצד ניתן לשפר יכולות תקשורת בסביבת העבודה. לעיתים מגלה תהליך האימון כי החלפת מקום העבודה לא תשפר מצבי תקשורת לקויים, הטמונים במתאמן עצמו. במצב זה ניתן לנצל את תהליך האימון האישי לשיפור יכולות התקשורת, ואז לבחון מחדש את תקפות ההחלטה לשנות מקום עבודה.

"הדשא של השכן"

כן. בהחלט יתכן שהוא ירוק יותר. מצד שני, כשמזכירה, למשל, שומעת מחברתה על תפקיד אדמיניסטרטיבי זהה לחלוטין לתפקיד אותו היא מבצעת, אך בתנאים משופרים וסביבת עבודה אטרקטיבית יותר, היא בטוחה שמזלה ישפר עליה אם תחליף את מקום עבודתה.

המאמן האישי מסייע לה להבין ולבדוק את הדרך החדשה בה היא מעוניינת לפסוע, ולהבין האם באמת מדובר במקום עבודה אטרקטיבי יותר, או בפנטזיה אשר עלולה להתנפץ ולהוביל לאכזבה.

מטרת עזיבת מקום עבודה

המאמן האישי מסייע למתאמן להבין את המטרה האמיתית המניעה אותו לחשוב על עזיבת מקום עבודתו. בימים בהם הכלכלה אינה יציבה, מקומות עבודה טובים נחשבים לנדירים, ומעסיקים הופכים להיות בררנים מיום ליום, מומלץ לחשוב היטב לפני שעוזבים מקום עבודה בטוח לטובת עתיד שאינו ברור.

תהליך האימון מבהיר היבטים אלו ואם מתברר כי אכן מדובר במיצוי מקום העבודה, ויכולת מעבר למקום אטרקטיבי יותר, המציע אפשרויות שכר הולמות, וביטוי נרחב לכישורים האישיים, יתכן שכדאי יהיה לעזוב.

מטרת אימון לשינוי מקום עבודה

תהליך האימון האישי מלמד את המתאמן לשפר את תחושתו וביצועיו במקום העבודה בו הוא נמצא, במקום לשוב על אותן טעויות במקום עבודה חדש. המאמן והמתאמן בוחנים במצב רגוע את השיקולים ההגיוניים לנקיטה בצעד זה, והמאמן מסייע למניעת צעד פזיז מידי ובלתי הפיך.

מטרת האימון היא להעניק למתאמן כלים לחשיבה הגיונית, בהם הוא יכול להשתמש בכל תחום בחיים, ולא רק לפני עזיבת מקום עבודה. המאמן מסייע למתאמן לשפר את חייו בהתאם לכישוריו ואורח חייו, לשפר את ההנאה והמוטיבציה במקום העבודה הנוכחי, אם מתברר שאין טעם לעזוב אותו, ולבחון את הגורמים האמיתיים המניעים את הרצון בעזיבה.

המאמן והמתאמן בוחנים היבטים אלו ביחד, ומקבלים החלטה על ביצוע השינוי, אם הוא מתאים, או שיפור הגורמים הפיזיים, ההתנהגותיים והנפשיים, המאפשרים להישאר באותו מקום עבודה, אך מנקודת התייחסות וחשיבה חיובית יותר.

ראו גם:
אימון אישי לשיפור הביטחון העצמי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!