אימון אישי תעסוקתי

אימון אישי תעסוקתיבשנים האחרונות, נראה כי שוק העבודה הישראלי נקלע יותר ויותר לקשיים, במיוחד כאשר הנתונים מצביעים על שבעים אחוזים מהעובדים אשר אינם זוכים לתחושת סיפוק בעבודתם.

אך אין צורך "לסבול בשקט", היות וקיימת דרך מעשית לצאת מ"כבלי" משרה שאינה גורמת אושר. אין צורך להסכים למשרה הראשונה הנקרית על הדרך, ולהעביר ימי עבודה תוך ציפייה לסיומם, באופן מנותק ורובוטי. כיום, האפשרות למצוא עבודה שגורמת לאושר וסיפוק, אכן קיימת.

אנשים חושבים בדרך כלל כי אימון אישי הוא תהליך אותו יש לעבור רק בעיתות מצוקה קשה. אך למרות שאימון אכן יכול לסייע במעבר והתגברות על מכשולים, חשוב לדעת כי האדם עצמו הוא המקור לתשובות, והמאמן האישי יכול לסייע לו לפענח את התשובות שלו.

מאמן תעסוקתי מסייע לאנשים בהשגת מטרות קריירה ותעסוקה. הוא מייעץ לגבי זיהוי ובחינת אפשרויות קריירה, שינוי תעסוקתי, כתיבת קורות חיים והמכתב הנלווה אליהם ובחירת הקריירה המתאימה, תוך התמקדות בתהליך איתור המשרה המתאימה.

בתהליך האימון התעסוקתי, יכול אדם לזהות את היכולות והכישורים האמיתיים החבויים בו. תחומים שתמיד רצה לעסוק בהם אך בשל אילוצים כלכליים (במקרה הטוב) או הפחתות ערך סביבתיות (במקרה הפחות טוב), מעולם לא העז להגשים את חלומו ולפתח אותם. מאמן אישי תעסוקתי יסייע בהבהרת המאוויים האמיתיים והדרך המעשית להגשימם.

שירותי אימון תעסוקתי

השירותים הניתנים על ידי מאמנים תעסוקתיים כוללים:

  • סיוע בכתיבת קורות חיים ומכתב נלווה
  • הערכת הקריירה
  • שיטות לשינוי הקריירה
  • שיטות לחיפוש עבודה
  • ייעוץ מקצועי מתמשך
  • הכנה לראיונות עבודה
  • תרגול כישורים ומיומנויות מקצועיים
  • אימון במשא ומתן לגבי שכר
  • מבדקי התאמה ומבחני אישיות לקראת תעסוקה
  • אימון לאיזון בין העבודה לחיים האישיים
  • אימון למנהיגות.

כיצד מסייע אימון תעסוקתי למציאת התפקיד הנכון?

בין אם אדם חושב על מעבר לקריירה חדשה או שהוא מעוניין להפיק את המרב מהקריירה הנוכחית שלו, המקום הטוב להתחיל בו הוא לברר מהי תשוקתו וכיצד ניתן לתרגמה למונחי קריירה. כמובן, קל יותר לומר מאשר לעשות, ולמרות שסיסמאות אודות 'הדרך אל האושר' נשמעות לעיתים קרובות, יש למצוא תחילה את הגורם לאושר.

בנקודה זו יכול מאמן תעסוקתי לסייע. למרות שאימון אישי מוגדר בדרכים רבות ושונות, מאמנים תעסוקתיים בדרך כלל מסייעים לאנשים להיכנס להלך הרוח הנכון לשם מציאת סוג העבודה בה הם מעוניינים, והענקת הכלים הדרושים כדי להרשים מעסיקים פוטנציאליים.

למה ניתן לצפות מאימון תעסוקתי?

למרות שכל מאמן עובד בשיטה שונה, השלבים בדרך כלל אותם עוברים בתהליך אימון תעסוקתי הם:

הגדרת ציפיות – במהלך הפגישה הראשונה עם מאמן תעסוקתי, מוגדרות הציפיות ממערכת היחסים. המתאמן מפרט את מטרותיו מהתהליך, והמאמן מיידע אותו לגבי המצופה ממנו, על מנת שניתן יהיה להפיק את המרב מהחוויה.

לדוגמה, בכדי שהציפיות תהיינה ריאליות, אף מאמן אינו יכול להבטיח למתאמן כי יקבל את העבודה, אך הוא יכול להבטיח כי יסייע לו בהשגת כלים יעילים ומעשיים להפוך אותו לאטרקטיבי יותר בפני מעסיקים פוטנציאליים.

הערכות – המאמן מתרגל את המתאמן על מבדקי הערכה בכדי לסייע לו למצוא אפשרויות עבודה שיגרמו לו לתחושות שמחה ואושר. זוהי נקודת מוצא חשובה במערכות היחסים בתהליך האימון. שלב זה מסייע למתאמן להבין מה חשוב לו וכיצד עומדת האישיות שלו בקנה אד עם קריירה מסוימת.

אחד ההיבטים החשובים ביותר של אימון, הוא היכולת לבצע פריצות דרך נפשיות אשר יסייעו להשגת ההצלחה המבוקשת. על מנת לעשות זאת, מקבל המתאמן תרגילי "שיעורי בית" אשר דורשים ממנו לחשוב על המקום בו הוא מבקש להיות, וכיצד ניתן להגיע לשם.

ברוב התקשרויות האימון, התרגול הביתי הוא חלק מהותי מהתהליך. אחת התפיסות השגויות לגבי אימון היא הסברה כי המאמן יספר למתאמן בדיוק מה עליו לעשות על מנת להצליח. אך אימון אינו עוסק בכך. המתאמן הוא שמבצע את כל העבודה הקשה, במיוחד באמצעות התרגול הביתי.

כל קריירה מאופיינת בעליות ומורדות, אך אם אדם חווה רק ירידות ללא עליות, קיים סיכוי סביר כי הוא פשוט נמצא בקריירה הלא נכונה. סביר יותר, אם כן, כי עליו לקבל פשוט סוג של הכוונה וייעוץ עד למציאת המשרה המתאימה לו, ולהבין מה דרוש על מנת להצליח בקריירה.

אימון לאחר פרישה מהעבודה לפנסיונרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!