מהו אימון אישי לילדים?

אימון אישי לילדיםקיימת כיום מגמה גוברת של הורים לטפל בילדיהם באמצעות תהליך של אימון אישי.

האם מדובר בסוג של לחץ לביצועים אותו מפעילים ההורים על ילדיהם? מהי יעילות האימון לילדים? מה התועלת אותה ניתן להפיק מהתהליך? האם על כל הורה לשקול את הנושא?

הורים יודעים הכי טוב

הורים הם האנשים הקרובים ביותר לילדיהם והם הראשונים להיות ערים לסימני השינוי וההתפתחות שלהם. הם מודעים אף לנסיבות החיים של הילדים, הגורמות להם להתנהגויות או תגובות מסוימות.

הסיבה הנפוצה ביותר הגורמת להורים לפנות לתהליך אימון אישי לילדים הוא כאשר הם מבחינים במצב בו ההתנהלות היומיומית של הילד עם התחומים השונים בחייו, רצופה מאבקים. להורים כואב לחזות במאבקים אלו. הם רוצים את הטוב ביותר לילדיהם, וחפצים לראותם מאושרים, למרות שאינם מסוגלים לעזור להם בעצמם.

לפני בקשת הסיוע המקצועי, מנסים הורים בדרך כלל כל שיטה על מנת לסייע לילדיהם, היות ורווחתם הרגשית עומדת לנגד עיניהם, וכשאינם מסוגלים לעזור לילד, הם חשים חסרי אונים. זוהי הנקודה בה בדרך כלל פונים הורים לקבלת אימון אישי לילד.

מעורבות אישית בתהליך

ההורים אינם "שולחים" את הילד לקבל תהליך אימון. הם מבקשים לדעת מראש את תכנית האימון, להתעדכן לגבי ההתקדמות ולגלות מה ניתן לעשות לפני, במהלך ולאחר האימון על מנת לתמוך בילד בתהליך המעבר שלו מחיים רצופי מאבקים לחיים מאושרים ומעצימים.

ההורים לוקחים בעצמם את הילד אל מפגשי האימון, מלווים אותו עד הדלת, לוחצים את ידו, מחליפים מספר מילים על מנת להגדיר את התהליך, ממתינים בחוץ, מברכים את הילד בצאתו מהמפגש, ומתעניינים לגבי תחושתו.

אך למרות שהמעורבות הרגשית של ההורים חיונית לתהליך אותו עובר הילד, מאמנים אישיים שואלים בדרך כלל את ההורים האם הם בטוחים כי הילד הוא זה שזקוק לאימון. הם מציעים בעדינות אימון הורים כחלופה אפשרית, וכיציאה מנקודת הנחה לפיה התהליך יועיל להורים עצמם, לכל בני המשפחה ולא רק לילד.

במקרים מסוימים, מייחסים הורים לשאלה זו בכובד ראש רציני ומעדיפים להתחיל בתהליך של אימון הורים לפני האימון האיש לילד. בסופו של דבר, אותם ההורים המאמינים כי יש להם כישורי הורות טובים והם רק זקוקים לסיוע מקצועי עם הילד בשל סיבה כלשהי, מאמינים כי ברגע בו ישוב הילד להתנהג באופן "נורמאלי", הם יוכלו להשתלט עליו בקלות או בביטחון. מסיבה זו, בעיקר, זקוקים הורים בעצמם לתהליך אימון אישי.

אימון אישי לילדים כהכנה לחיים

ילדים צעירים המגיעים לתהליך אימון אישי, מתמודדים בדרך כלל עם מספר קשיי קשב וריכוז של למידה בשנותיהם הראשונות בבית הספר, או חווים בעיות חברתיות. האימון האישי נועד לסייע להם להיחלץ ממצב של היתקעות על קושי מסוים בלמידה, לעקוף את הבעיות החברתיות וההתנהגותיות, ולהתוות מסלול תפקודי טוב יותר, בכל ההיבטים, לעתיד.

ילדים בדרך כלל פגיעים מאוד, היות ועולמם נשלט על ידי מבוגרים. הם גדלים להאמין במה שאומרים להם ההורים והמורים, ונצמדים אל אמונות אלו במשך שנים ארוכות. בגיל ארבעים, כאשר הם נאלצים להיפטר מאמונות שגויות ולהחליפן באמונות מציאותיות יותר, הם עוברים תהליך כואב הדומה לעקירת שיניים.

כך שתהליך אימן אישי לחיים כבר מגיל צעיר הוא למעשה רעיון טוב, היות והוא מכין את הילדים לחיים הטובים ביותר אותם הם יכולים לחוות, ללא קשר לנסיבות שלהם. באמצעות תהליך האימון, ניתן לזהות בעיות של אתגרים חברתיים, סגנון תקשורת שאינה מובנת, בעיות ראייה או שמיעה ובעיות רבות אחרות אותן ניתן לפתור או לעקוף, והילד מקבל שנות התבגרות מאושרות.

כאשר ילד מקובע על אמונה שאינה בריאה, כגון: "מתמטיקה היא לא הצד החזק שלי", "אני מכוער / שמן", "אף אחד לא רוצה להיות חבר שלי", עדיף לחסל קיבעונות אלו בשלב מוקדם, לפני שישתרשו עמוק מידי. בהיבטים אלו ואחרים, מטפל המאמן האישי לילדים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!