מהו אימון אישי לדיאטה ואורח חיים?

אימון אישי לדיאטה ואורח חייםאימון אישי לדיאטה ואורח חיים תלוי במטרה אותה מבקש האדם להשיג. תכנית האימון מורכבת משינוי הגישה לתזונה ולכושר גופני וכוללת תרגול צריכה נאותה של מזון, משקאות, תוספי מזון ושמירה על כושר גופני.

ככל שמתקדם המתאמן בתהליך, הוא מבין את המטרה החשובה של תזונה נכונה החיונית לגוף, לצד צריכת ויטמינים והקפדה על כושר גופני כדרך לשמירה נאותה על הבריאות.

הדבר הראשון אותו מבין אדם המגיע לקבל אימון אישי לדיאטה הוא כי דיאטה מהירה אינה התשובה. למעשה, דיאטה מהירה היא הגורם העיקרי להשמנה ולמשקל שאינו יציב. נקיטת אחריות אישית והשגת שליטה על הבריאות הכללית והתזונה, כאשר היא מבוצעת באופן נכון, שומר על משקל בריא, מצב רוח טוב, וחיוניות גופנית בריאה.

תהליך אימון אישי משנה את קיבעונותיו של אדם לגבי ירידה במשקל והוא מבין כי מה שהוא מבקש, למעשה, הוא להפחית בשומן. ולא. זה לא אותו דבר.

תכנית האימון האישי לירידה במשקל

המאמן האישי יוצר תכנית לירידה במשקל תוך שימת דגש על תזונה דלת שומן, בשילוב כל קבוצות המזון, תוך מיעוט בדגנים מלאים ופחמימות. התזונה החדשה מורכבת ממזונות עשירים בסיבים על מנת לשמור על תחושת שובע ואנרגיה.

בנוסף, כולל התהליך גם צריכת שפע ירקות אך עם הגבלת הפירות בשל היותם מקור טבעי של סוכר. מאמנים אישיים מעודדים לשתיית כמויות גדולות של מים לאורך היום וממליצים להתרחק ממזון מעובד.

אימון אישי להגברת האנרגיה

מאמן אישי יוצר תכנית להגברת תחושת האנרגיה הגופנית באמצעות הדגשת תזונה המורכבת מחלבונים ופחמימות. המתאמן מתבקש לבחור חלבונים רזים ודגנים מלאים מעושרים, על מנת לשמור את האנרגיה בגופו מבלי לצרוך כמות שומן גבוהה או קלוריות מרובות.

תהליך האימון האישי מעודד הפחתה בשתיית משקאות מעוררים המכילים קפאין, דוגמת קפה ומשקאות דיאט קלים, כאשר ההמלצה היא על שתיית תה רגיל או תה ירוק לעיתים תכופות, כמקור טבעי של אנרגיה.

לפני אימון גופני ארוך, ממליץ המאמן על אכילת מזון מתוק כגון דבש או פירות, כמקור להגברת האנרגיה.

הישמרות מפני סיכונים

מומלץ לקבל אימון אישי לדיאטה ממומחה תזונה מקצועי, ולא מאדם שאינו מומחה במיוחד בתחום הדיאטה ושינוי אורח החיים. יש להקפיד ליידע את המאמן לגבי התרופות אותם צורך המתאמן, כמו גם לגבי אלרגיות ומצבים רפואיים.

מאמנים רבים מעודדים את השימוש בתוספי מזון, אך יש לצרוך אותם על פי ההנחיות ולהתייעץ גם עם רופא לפני הוספתם לתזונה.

טיפים של אימון אישי לשמירה על המשקל ושיפור הבריאות

אז מה יכול אדם לעשות על מנת לשמור על בריאותו ולעבוד על תכנית אימון אישי לדיאטה שפויה? מאמנים אישיים מתחילים בייעוץ להתנהלות על פי שכל ישר, ותכניתם כוללת בדרך כלל עבודה על ההיבטים הבאים:

מזונות מלאים – מומלץ ביותר להרכיב את הארוחות תוך שימת דגש עיקרי על פירות וירקות, בשר רזה ומוצרים טריים בריאים אחרים. מזון מעובד מכיל חומרים כימיים, ממתקים, צבעים מלאכותיים ותוספות מזיקות אחרות. ארוחות המורכבות ממרכיבים טריים ובריאים טובות יותר להשגת מטרת הפחתת השומן ומעולות לתדלוק הגוף.

קריאת התוויות – לא תמיד אפשרי לאכול מזון בריא וטרי בכל ארוחה. כאשר זה המצב, יש לבחור בזהירות את המוצרים, לקרוא בקפדנות את התוויות ולחפש את הפריטים הקרובים ביותר לטבע.

שמירה על איזון – תזונה בריאה חייבת להכיל את כל אבות המזון על מנת להזין את הגוף באופן מלא ובריא. איזון של פירות וירקות, קטניות, בשר רזה, מוצרי חלב דלי שומן, מעט פחמימות ומעט סוכרים, שומרים על איזון נאות לגוף.

ארוחות קטנות לעיתים קרובות – ארוחות תכופות וקטנות יותר, מסייעות מאוד לירידה במשקל. מומלץ לנסות לאכול שש ארוחות קטנות ביום, ולא לדלג על ארוחות, במיוחד לא על ארוחת הבוקר. הסוד לזירוז חילוף חומרים ושריפת שומן הוא אכילת ארוחה קטנה אחת מידי שלוש שעות.

הימנעות מפיתויים – יש להימנע מהרגלים שאינם בריאים ולנקוט בצעדים להתגברות עליהם. אם אדם "מוכרח" לאכול גלידה לאחר ארוחת הערב, מומלץ לנסות למצוא חלופה בריאה יותר ונמוכה יותר בקלוריות. מותר להוסיף מעט "פינוקים" לתזונה, אך יש לוודא כי אלו באמת פינוקים. אחרי הכול, אף אחד אינו זקוק באמת לגלידה במשך שבעה לילות בשבוע.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!