אימון אישי לבני נוער – למה הוא עוזר?

אימון אישי לבני נועראימון אישי לנוער הוא ענף אימון לחיים אשר נועד לעודד התפתחות אישית בקרב צעירים, תוך מתן אפשרות לשרור הלחצים והחרדות מהם הם סובלים.

הורים דואגים לילדיהם בגיל העשרה. הם מבקשים לוודא כי הם מאושרים, כי הם מצליחים בלימודים, ונמנעים מהיקלעות לצרות.

לעיתים, בני נוער פשוט אינם מעוניינים לשתף את ההורים אודות חייהם האישיים.

אחרי הכול, חלק גדול מהתנהגותם נעוץ בעובדה שהם מנסים להשתחרר, בעוד שההורים מבקשים להחזיק מעמד מול התנהגות אותה לעיתים הם אינם מבינים.

לבני נוער יש את כל הזכות לשמור סודות אם הם מעוניינים בכך, אך עבור ההורים, התנהגות כזאת יכולה להיות מצערת. אם הורים מעוניינים לקבל תמיכה, והם חושבים כי הם אינם האדם הנכון לספק לילדם את התמיכה הזאת, פתרון מעשי יהיה לקבל סיוע של מאמן אישי לבני נוער.

מאמנים אישיים לבני נוער אינם מתיימרים להחליף את תפקיד ההורים, המורים, או אפילו החברים. הם פשוט מציעים תמיכה חסרת פניות, שאינה שיפוטית וראויה לאמון, על מנת לאפשר לצעירים את ההזדמנות לפרוק באופן חופשי ובסודיות כל דבר בו הם מעוניינים לטפל כגון התנהגות בבית הספר, חיי המשפחה, יחסים עם חברים, בעיות מיניות או כל דבר אחר המתרחש בחייהם.

מדוע לפנות לאימון אישי לבני נוער?

גיל ההתבגרות עשוי להיות תקופה מוזרה וקשה עבור כל המעורבים. התנהלות המשפחה משתנה לעיתים קרובות באופן משמעותי בתקופה זו. בני הנוער נלחמים על עצמאותם בעוד שההורים נלחמים על שמירת השליטה בבית, מאמן אישי לבני נוער מסייע בתחומים הבאים:

  • סיוע לבני נוער לשוב אל המסלול.
  • המאמן האישי מעודד את הצעיר להשגת מוסר לימודים טוב יותר.
  • הוא מסייע לו להתמודד עם סוגיות קשות בחייו.
  • בתהליך האימון האישי, מגלה בן הנוער מטרות פוטנציאליות אליהן הוא שואף, תוך הקניית הכלים המעשיים להגיע אליהן.
  • המאמן האישי מסייע לבן הנוער לשפר את התקשורת וההתנהלות המשפחתית שלו.

יתרונות האימון האישי לבני נוער

במהלך כל נקודת מעבר בחיים, ניתן בקלות לאבד את תחושת העצמיות, להפסיק להבין את היכולות האישיות והכיוון הכללי בחיים.

המעבר בין הילדות לבגרות מאופיין בשינויים הורמונאליים, שינויים במצב הרוח ושינויים פיסיים מבלבלים, כך שמכלול הבעיות היומיומיות הופכות להיות מפחידות ומתישות.

בני נוער הפונים לקבלת אימון אישי, מקבלים את היתרונות הבאים:

  • הם מקבלים את ההזדמנות לשוחח על נושאים קשים דוגמת בריונות פיסית, בריונות מילולית אישית או ברשת האינטרנט, בעיות במערכות יחסים ובעיות בהבנת המיניות.
  • המאמן האישי מעודד בני נוער להתבונן על העולם מתוך נקודת מבט חדשה.
  • בני נוער יכולים להציב לעצמם מטרות לשיפור עצמי.
  • בעזרת האימון האישי, הם יכולים לממש את שאיפותיהם.
  • הם לומדים להתמודד עם רגשותיהם.
  • הם מקבלים תמיכה של אדם מקצועי אובייקטיבי שאינו שיפוטי.
  • הם לומדים לבנות ביטחון עצמי ולסגל לעצמם כישורים חברתיים.
  • הם מקבלים תחושת מוטיבציה והשראה.

מהלך האימון האישי לבני נוער

בן העשרה מוזמן בדרך כלל להשתתף בסדרת מפגשים הנמשכים כחצי שעה עד שעה. במהלך המפגשים, המאמן האישי שואל שאלות המנוסחות בזהירות על מנת לקבל מושג לגבי הבעיות, לקבוע את סוג העמדות והערכים בהם מחזיק הצעיר, ולהבין אלו פעולות יש לנקוט על מנת להתקדם.

כל מאמן לבני נוער משתמש בשיטות ייחודיות לסייע לצעיר. השיטות השונות כוללות:

ראיונות – מאמנים שואלים בני נוער שאלות המנוסחות בזהירות על מנת לקבל מידע רב ככל האפשר מתגובות הצעיר ושפת הגוף שלו. הם משתמשים במידע זה על מנת לבנות קשר טוב ולפתח הבנה עשירה יותר של המתאמן, ולהובילו לעמדה תפקודית טובה יותר.

תרגילים מעשיים – לפעמים, כתיבת הדברים מסייעת למתאמן לבטא את הדברים אותם הוא מתקשה להביע באופן מילולי. מאמן לבני נוער מעודד את המתאמן לכתוב יומן אישי, ולתעד את האופן בו הוא מרגיש, על מנת לזהות את רגשותיו.

משחקים – משחקים ותרגילים קלילים מסייעים לבני נוער לבנות יחסי קרבה עם המאמן, ומקנים גישה לרגשות עליהם קשה מידי לשוחח באופן של ראיון.

תוך שימוש במגוון נרחב של שיטות, מאמנים אישיים לבני נוער משמשים השראה ומניעים את המתאמים לבנות ביטחון אישי על מנת לממש את הפוטנציאל שלהם ולתכנן שיטות מעשיות להשגת שאיפותיהם.

ראו גם:

אימון אישי לעולים חדשים להשתלבות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!