אימון לשיפור ההורות

אימון אישי לשיפור ההורותבחיי הורים רבים מגיע רגע בו הם נדרשים להגדיר את היעדים המשפחתיים שלהם, והדרך להשגת מטרה זו היא באמצעו תרגול שנועד לחדד את יכולותיהם. ילדים צעירים עשויים לעודד את האינטרסים של הוריהם, המבקשים לפתח אצלם כישורים אתלטיים, אמנותיים או אחרים, ואימון אישי לשיפור ההורות מקנה כלים מעשיים לשימוש במסע בדרך אל ההורות המאושרת.

אימון אישי בשלב מוקדם של חיי ההורות, חוקר את התהליך עצמו, המתבצע באמצעות קביעת מטרות, הגדרת תחומי עניין ופיתוח מיומנויות. הצלחת האימון תלויה במשמעת אישית, מחויבות, מאמץ להתאמן ומרכיב חיוני אחד נוסף: מאמן אישי מיומן.

בעיות התנהגות

אם טכניקת המשמעת אותה ניסו ההורים אינה יעילה, מומלץ לקבל סיוע מקצועי להורות לילד בכל גיל. לעיתים, אימון אישי לטווח קצר נחוץ על מנת לסייע להורים להפיק תוצאות יעילות אשר מסייעות לשינוי התנהגות הילד.

מומלץ אף להסתייע בשירותי מאמן אישי אם התנהגות הילד אינה מותאמת מבחינה התפתחותית. לדוגמה, ילד בן שלוש עשוי לחוות התקפי זעם, אך אם ילד בן שבע עדיין משליך עצמו על הרצפה בכל פעם בה הוא כועס, זוהי בעיה שצריכה להיות מטופלת על ידי איש מקצוע על מנת למנוע בעיות התפתחויות אחרות או בעיות בתחום בריאות הנפש.

דגלים אדומים

אימון אישי לשיפור ההורות מתמקד בטיפול במספר התנהגויות פרטניות. חלק מסימני האזהרה עשויים שלא להיות ברורים או מובנים מאליהם להורים, ויש לדעת לזהות אותם על מנת להתחיל בתהליך.

הדגלים האדומים כוללים, בין היתר, מאפיינים של התנהגות פרועה המוגדרת כאיומים, שבירת חפצים, או פגיעה באחרים; התנהגות מינית שאינה נאותה; פגיעה עצמית; חוסר יכולת לשנות את ההתנהגות, למרות שימוש בשיטות טיפול שונות; וחוסר התחשבות ברגשותיהם של אחרים.

כיצד מסייע מאמן אישי?

המאמן, המתמחה בהורות, עשוי לעבוד עם הילד בלבד, עם ההורים בלבד, עם ההורים והילדים או בשילוב של כל הגישות. מתן תמיכה והדרכה להורים מוביל לתוצאות מהירות כאשר זה מגיע לבעיות התנהגות.

המאמן מאמן את ההורים והילדים ומתרגל עימם שימוש בטכניקות לשינוי התנהגויות שונות, באופן מועיל ובתהליך קצר המתבצע במפגשים שבועיים. הוא מסייע להורים לפתח ארגז כלים מעשיים לשיפור יכולות התפקוד שלהם כהורים, ובהתאם, לשיפור ההתנהגות וההתפתחות של הילד.

ההורים מקבלים "שיעורי בית" לביצוע תרגילים בבית, המסייעים להם לשפר את התנהגותם שלהם כמו גם את התנהגות הילד. בהמשך, לומדים ההורים להשתמש בכלים אותם קיבלו במהלך האימון באופן יומיומי ושוטף.

המאמן האישי מציב להורים מטרות מוגדות וברורות בעזרתן הם יכולים לבסס הורות משופרת יותר. התהליך מתבצע באמצעות הכנת תכנית פעולה מסודרת, הנרקמת בתחילת התהליך, ומכילה יעדים מעשיים להצלחה, בתהליך קצר יחסית.

בתהליך האימון האישי, יכולים הורים, לבסס שיטות מעשיות המאפשרות להם ליהנות בחיק המשפחה, תוך שהם מגלים את הדרך לממש הן את עצמם והן את הפוטנציאל של הילד, להגשים מטרות אישיות ולהימנע מתחושת תסכול.

ראו גם:

אימון אישי לעולים חדשים להשתלבות

אימון אישי להתמודדות עם ילד בעל צרכים מיוחדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!