אימון לשיפור הביטחון העצמי

אימון לשיפור הביטחון העצמיביטחון עצמי חשוב מאוד לכל היבט בחיים כמעט, ובכל זאת, כל כך הרבה אנשים נאבקים על מנת למצוא אותו. למרבה הצער, זה יכול להיות מעגל קסמים: אנשים שאין להם ביטחון עצמי, מתקשים למצוא אותו על מנת להצליח.

אנשים בעלי ביטחון עצמי מעוררים אמון באחרים. הם יכולים לנאום בפני קהל, לתקשר בביטחון עם לקוחות, מעסיקים וחברים, ולזכות באמון הסביבה, והם מוצאים את עצמם בדרך להצלחה. החדשות הטובות הן כי ביטחון עצמי ניתן ללמידה באמצעות אימון אישי, והתהליך בהחלט שווה את המאמץ.

מהו אימון לביטחון עצמי?

ביטחון עצמי נתפס בדרכים רבות. ניתן לשדר אותו באמצעות התנהגות, שפת גוף, צורת תקשורת, תוכן הדברים הנאמרים ועוד. הוא מתבטא במחשות ובפעולות אותן אדם מזהה בעצמו כאשר הוא מתקשר עם סביבתו.

אנשים בעלי ביטחון עצמי בדרך כלל חיוביים יותר, מאמינים בעצמם וביכולותיהם, ומאמינים כי ניתן לחיות את החיים במלואם. שני דברים עיקריים תורמים לביטחון עצמי: יעילות עצמית והערכה עצמית.

המאמן מסייע למתאמן להשיג תחושה של יכולת, שליטה במיומנויות והשגת מטרות חשובות. התהליך כרוך בעבודה קשה על אזור מסוים והשגת הצלחה המתבטאת בסוג של ביטחון שגורם למתאמן להצליח לעבור אתגרים קשים ולהתמודד עם כישלונות.

בהמשך מסגל המתאמן הערכה עצמית, המובילה לתחושה כללית של יכולת להתמודד עם התרחשויות החיים, ולהשגת הזכות לאושר. התוצאות מתבטאות בשליטה אישית, ביטוי כישרונות ויכולת להציב מטרות ולבצע אותן עד להצלחה.

המאמן משתמש בשיטת חיזוקים ואימון לחשיבה חיובית, אשר מתרגלת את המוח להאמין באמת החדשה הזאת, החיונית לבניית הביטחון העצמי באמצעות הגדרה והשגת מטרות, ובכך לבנות את כישורים אישיים. השגת יכולת בסיסית זו, מובילה לביטחון עצמי להתמודד עם בעיות וללמוד מכישלונות מתוך מקום חיובי ובונה.

תהליך האימון האישי

אימון אישי מסייע לבניית ביטחון עצמי מאוזן, המבוסס על הערכה אישית וחברתית למציאות חדשה. זהו תהליך מאומץ המוביל לתוצאות תוך התמקדות ונחישות לביצוע משימות והגשמת מטרות, המובילים לבניית הצלחה המבוססת על הישגים אמיתיים ומוצקים.

השלב הראשון כרוך בהחלטה של המתאמן לצאת למסע להשגת הביטחון העצמי. ביחד עם המאמן, הוא מבצע הערכה לגבי המקום בו הוא נמצא בהווה, ומציב מטרה להגעה אל המקום בו הוא מעוניין להיות בעתיד.

בשלב זה מתבצעת רשימת הדברים הטובים ביותר שכבר הושגו, על מנת להתאמן על "חיבור להישגיות". המאמן והמתאמן מעצבים מסמך זה בחוכמה, ומתבוננים בו לעיתים קרובות במהלך האימון.

הגדרת מטרות והצבת יעד להשגתן הן חלק מרכזי בתהליך האימון, והביטחון העצמי נבנה מתוכן. בשלב הבא קובעים המאמן והמתאמן מטרות המבוססות על נקודות החוזק, תוך מזעור נקודות החולשה, על מנת להבין את ההזדמנויות הפוטנציאליות ולשלוט בחששות הפנימיים.

המתאמן מתבקש להגדיר מטרות משמעותיות בחייו, ולזהות את השלב הראשון בכל אחת מהן. בשלב זה, הוא מתחיל להתרגל לשנות את דעתו על עצמו, לומד לזנוח הרגלי דיבור עצמי שלילי אשר עלול להרוס את הביטחון העצמי, ומסגל הרגלים חדשים של חשיבה חיובית רציונאלית על מנת להבין כיצד להתחיל להתייחס אל עצמו באופן חיובי.

כדי לבצע שלב זה בהצלחה, המאמן מתרגל עם המתאמן דימויים, ומלמד אותו כיצד להשתמש בהם וליצור דימויים חזקים של מה שהוא מרגיש, על מנת להתנסות בהשגת המטרות העיקריות שלו. המחשת הדימויים מראה לו כי מטרות אלו אכן ברות השגה.

ואז מגיעה ההצלחה

השלב האחרון של המסע להשגת הביטחון העצמי מתרחש כאשר המתאמן מקבל מושג ברור וחד משמעי כי הוא מחויב לחלוטין להשגת חיים מאופיינים בביטחון עצמי, וכי הוא יעשה כל שביכולתו על מנת להשיג את מטרותיו.

במהלך האימון האישי, כאשר הספקות מתחילים לעלות על פני השטח, המתאמן כותב אותם ומאתגר אותם בשלווה ובאופן רציונאלי, עד שהם נמסים תחת המציאות החדשה לפיה המתאמן נחוש להתגבר על בעיות ולא להיות קרבן להן.

התהליך מבוסס על נטילת סיכונים אמיתיים, הקפדה על הגדרת מטרות נוספות כדי להתמודד עימן כראוי, ולקבל את סיוע המאמן בהערכה והתמודדות עם השגת המטרות החדשות, עד שיכולת זו הופכת לשגרת חיים.

ביטחון עצמי מבוסס על איזון. המתאמן מוצא כי חיים אופטימיים מובילים להתנסויות המובילות להצלחה, שכן, ביטחון עצמי הוא זכות המבוססת על מציאות ש יכולת אמיתית. המתאמן לומד במהלך האימון שיטות פרטניות לשיפור רמות הביטחון העצמי שלו ומשתמש בכלים אלו בכל מצב בחיים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!