אימון לאסרטיביות

אימון לאסרטיביותאם אדם אינו אסרטיבי באופן טבעי, הוא זקוק לתרגול ומאמץ בתחום זה. פיתוח האסרטיביות הגורמת לאדם להתנהג ולתקשר באופן הגיוני ורהוט ולא באופן פסיבי או אגרסיבי, כרוך בלימוד דרכים חדשות והזנחת דפוסי ההתנהגות הרגילים שיתכן שמורשים עמוק, ומגיעים בעקבות ניסיונות הילדות או החיים.

תכנית אימון אישית נועדה לסייע לאדם להבין את טבעו ולחשוף את הפחדים ואמונות היסוד שהובילו אותו לסגל התנהגות בלתי אסרטיבית, באמצעות סדרת כלים. בהתאם לאופי המתאמן, התכנית ה"נתפרת" תסייע לו לתרגל טכניקות והתנהגויות חדשות על מנת לשפר את האסרטיביות שלו.

יתרונות האימון לאסרטיביות

אסרטיביות אינה בהכרח קלה, אך היא מיומנות אותה ניתן ללמוד. פיתוח האסרטיביות מתחיל עם הבנה טובה של האופי האישי והאמונה בערך האישי. כאשר יש את זה, יש את הבסיס לביטחון עצמי. אסרטיביות מסייעת לבניית ביטחון עצמי ומספקת יתרונות רבים אחרים לשיפור מערכות היחסים בעבודה ובתחומים אחרים של החיים.

יתרונות האימון לאסרטיביות הם הקניית כלים התנהגותיים חדשים הכוללים:

אסרטיביות מנצחת בקלות – אנשים רואים את הערך של האדם ומוצאים איתו מכנה משותף במהירות.

יכולת טובה יותר לפתור בעיות – אנשים אסרטיביים מרגישים מועצמים לבצע את כל הנדרש על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר.

פחות לחץ אנשים אסרטיביים יודעים כי הם בעלי אישיות עוצמתית ואינם חשים מאוימים או "נופלים" לתחושת קרבנות כאשר דברים אינם מסתדרים כמתוכנן או כצפוי.

עשייה – אנשים אסטרטיביים מבצעים דברים כי הם יודעים שהם בעלי יכולת.

הכוח אותו מקבל המתאמן ובו הוא משתמש מגיע מהביטחון העצמי אותו הוא רוכש בתהליך האימון. כשהוא מתייחס לאחרים בהגינות ובכבוד, הוא מקבל אותם בחזרה. הוא אוהב אנשים והם רואים בו מנהיג ואדם איתו הם מעוניינים לעבוד.

תהליך האימון האישי

לפני תחילת האימון האישי להכשרת אסרטיביות, מבצעים המאמן והמתאמן פגישת הערכה אשר תקבע את סוג הבעיה ובניית תכנית מותאמת. בניתוח ההערכה יפרט המאמן את השיטה על פיה הוא עובד והמתאמן יוכל לבחור תחום בחייו אותו הוא מעוניין לשפר במהלך מפגשי אימון.

המפגשים ישלימו את תכנית הפעולה שהותוותה בפגישה הראשונה, והמתאמן יקבל כלים מיידיים לפעולה בתחום בחייו הדורש מיקוד, וקביעת תחומים הכרוכים באימון ארוך טווח. הוא יבין את ההיבטים השונים של חייו וכיצד הם משפיעים על תחומים אחרים. טכניקות מעשיות וברורות יתורגלו על בסיס קבוע, על מנת לסייע לו לשפר את האסרטיביות ולהרגיש טוב יותר עם עצמו ועם מערכות היחסים שלו.

פיתוח אסרטיביות

אנשים הנוטים יותר לכיוון פסיביות או אגרסיביות, זקוקים לאימון אישי על מנת לעבוד על הכישורים הבאים הנדרשים לפיתוח אסרטיביות.

  • הערכה עצמית.
  • הערכת הזכויות האישיות.
  • הבנה כי הזכויות, המחשבות, הרגשות, הצרכים והרצונות חשובים בדיוק כמו או של כל אחד אחר.
  • יחד עם זאת, יש לזכור כי הם אינם חשובים יותר מכל אחד אחר.
  • המתאמן מבין כי מגיע לו שיתייחסו אליו בכבוד כל הזמן.
  • הוא מפסיק להתנצל על כל דבר.

בתהליך האימון, המתאמן מבין כי אם ימתין לאדם שיכיר בצרכיו ויגישם לו על מגש, הוא עלול להמתין לנצח. הוא מבין כי על מנת למצות את מלוא פוטנציאל שלו, עליו להבין את שאיפותיו ויעדיו ולרכוש את הכלים להשגתם. בתהליך האימון, הוא מוצא את הדרכים למילוי צרכיו מבלי להקריב את צרכיהם של אחרים בתהליך.

קיימות מגוון דרכים לתקשר באסרטיביות. באמצעות רכישת הכלים הנכונים להתנהגות אסרטיבית, המתאמן מסתגל במהירות לטכניקות החדשות אותן הוא לומד, ומיישם אותן בכל מצב בחיים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!