הפיכת עסק שמניב רווחים

הפיכת עסק שמניב רווחיםהפיכת עסק שמניב רווחים

סוף החודש אתם מסתכלים על הדוחות שלכם ולא מבינים מה קורה? איך יכול להיות שאתם עובדים כל כך קשה ועדיין העסק שלכם לא רווחי. עסק לא רווחי לא חייב להיות בהפסד, עסק לא רווחי הוא עסק תקוע שלא מצליח להתקדם. נגלה לכם סוד, יש לא מעט עסקים כאלה בארץ. במקרה בו לא תפעלו באופן מהר אתם יכולים למצוא את עצמכם מהר מאוד סוגרים את בית העסק שלכם כמו עסקים רבים. הדבר הטוב ביותר שהקורונה עשתה היא העלאת המודעות גם בקרב הרשויות וגם בקרב בעלי העסקים שהם חייבים תמיד שיהיה להם גיבוי לעסק. רק עסק רווחי יכול להרשות לעצמו להשאיר כל חודש בצד סכום כספי מסוים לצורך גיבוי. הפיכת עסק שמניב רווחים זה לא תהליך שקורה ביום אחד, צריך הרבה סבלנות.

 

הפיכת עסק שמניב רווחים בשישה צעדים

ריכזנו לפני שישה צעדים אשר יכולים לתת לכם את הכלים להפוך את העסק שלכם לרווחי. אבל חשוב לדעת לפני שנגיע לצעדים שללא רצון לשינוי מנטלי אתם לא באמת תראו שינויים. מדובר על תהליך שסביר להניח ואינו משהו שאתם הייתם רגילים אליו עד עכשיו. חלק בוחרים לעבור את התהליך הזה עם אנשי מקצוע, חלק בוחרים לעבור את התהליך הזה לבד. כדי להפוך את התהליך הזה לאפקטיבי אתם חייבים להכיר את כל המונחים המקצועיים, לדעת איך להתנהל כלכלית מול הרשויות וכמובן להחזיק בידע שיווקי. 

ניהול תזרים מזומנים

הפיכת עסק שמניב רווחים מתחיל בניהול תזרים מזומנים רווחי. מה אתם באמת יודעים על ניהול תזרים מזומנים? ניהול תזרים מזומנים עושה לכם סדר בכל הבלגן. ברגע בו תהיה לכם טבלה מסודרת בה כתובות כל ההוצאות וההכנסות שלכם לששת החודשים הבאים אתם תדעו להתנהל הרבה יותר נכון. כדי לבנות תוכנית כזאת עליכם לדעת מהן ההכנסות הצפויות שלכם בששת החודשים הקרובים. יש שני סוגי הכנסות, הכנסה ודאית והכנסה משוערת. הכנסה ודאית היא הכנסה אשר מגיע מגורמים כמו הוראות קבע, צ'קים דחויים ועוד. הכנסה משוערת מתבססת על ההכנסות שלכם מהשנה הקודמת, תמיד עדיף לכתוב הכנסה פסימית מאשר לכתוב הכנסה שלא תותאם לתזרים.

 

תוכנית עסקית

יכול להיות שאתם עושים הכל נכון, אבל הכל גם לא נכון. יש לכם את המוצרים הטובים ביותר, אתם נותנים שירות מעולה אבל אתם לא באמת עובדים עם סדר מסוים. תוכנית עסקית היא התעודת זהות של העסק שלכם, היא שימושית למגוון רחב של דברים. תוכנית עסקית בונה את הלב של העסק שלכם, וחשוב מהכל את החזון העסקי שלכם. הפיכת עסק שמניב רווחים תלויה מאוד בחזון העסקי שלכם, עסק ללא חזון הוא עסק מת. תפקידו של החזון הוא להגדיר מדוע פתחתם את העסק ומהן השאיפות שלכם, רק ככה נוכל לבנות את התוכנית העסקית אשר תקדם אתכם. 

 

תוכנית שיווקית

הפיכת עסק שמניב רווחים לא יכולה לקרות ללא תוכנית שיווקית מוצלחת. עליכם לדעת איך לשווק את המוצרים שלכם. על המוצרים להיות ייחודיים ממה שיש בשוק, לדעת איך להבדיל את עצמכם מהמתחרים ולמתג את עצמכם. כמו כן, בחרו בערוצי שיווק באופן חכם, זאת בהתאם לקהל היעד שלכם. עסקים רבים משווקים את עצמם באופן אינטנסיבי מדי, לעיתים זה אפילו יכול לגרום ללקוח לסלידה. כמו כן, התוכנית השיווקית חייבת להיות חלק מהתוכנית הכלכלית של העסק, מדובר על הוצאה מבוקרת לכל דבר. כל הוצאה שיווקית היא חלק ממחיר המוצר שלכם.

האצלת סמכויות

לפני הפיכת עסק שמניב רווחים עלינו לדעת לנהל את העובדים שלנו כמו שצריך. בעיקר בקרב עסקים קטנים הבעיה הנפוצה ביותר היא שבעל העסק לא מוכן לתת לעובדים שלו יד חופשית יותר. כאשר אתם מכשיר עובדים לבית העסק שלכם ובסופו של דבר אתה זה שעושה את רוב העבודה כי אתה סומך רק על עצמך, הפגיעה היא ישירות בך. אותו עובד עדיין ירוויח את המשכורת שלו, אבל ההוצאה שלך תהיה מיותרת. כמו כן, איזה מקום יש לבעל העסק להתפתח אם הוא עסוק בעבודות העסק? אם אתם רוצה להפוך לעסק רווחי ולהתפתח אתה חייב לדעת להאציל סמכויות. 

 

הגדלת קהל יעד

אחד הדברים החשובים ביותר בעסק שלכם הוא לדעת להגדיר את קהל היעד שלכם. ברגע בו הגדרתם את קהל היעד שלכם תוכלו לאט לאט גם להגדיל אותו עם התאמה נכונה של המוצרים שלכם. הגדלת קהל היעד בעידן של היום היא די פשוטה, ניתן להגדיל את טווח המכירות שלכם ברגע בו אתם עושים משלוחים. ברגע בו אתם עושים משלוחים לחו"ל אתם יכולים להגדיל את הפוטנציאל העסקי שלכם, אבל חשוב לבנות אתר מותאם ולקחת בחשבון את כל ההשלכות הכלכליות. 

 

ייעוץ עסקי

הדרך שלכם להפוך לעסק רווחי תלויה באם תבחרו בבעל מקצוע שילווה אתכם או לא. המטרה של יועץ עסקי היא לחקור את העסק שלכם מא' ועד ת' מנקודת מבט אובייקטיבית. לעיתים כאשר אנו נפנה לייעוץ עסקי אנו לאו דווקא נשמע את הדברים שאנו רוצים לשמוע, צריך לדעת שלא תמיד יהיה נעים לקבל את הביקורת, אבל אין דבר יותר בונה מביקורת בונה. יועץ עסקי עונה על כל הדרכים שציינו עד עכשיו, הוא למעשה מהווה סיכום של זה. יועץ עסקי יימצא אתכם ביחד את החזון העסקי שעומד מאחורי העסק וידע להנגיש אותו בכתב לגופי מימון שונים. יועץ עסקי יבנה לכם מסמך של תוכנית עסקית אשר מתבססת על תזרים המזומנים שלכם אותו גם הוא יחקור. מדובר על איש מקצוע שרכש די ניסיון בתחום. יועץ עסקי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך של הפיכת עסק שמניב רווחים יפים ויציבים.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!