מה זה תזרים מזומנים

מה זה תזרים מזומניםכדי לדעת מה זה תזרים מזומנים עליכם לצלול עמוק אל תוך הפעילות העסקית שלכם. לכל עסק יש 3 יסודות חשובים שיש להכיר בהם: רווחיות, הכנסות ותזרים מזומנים. תזרים מזומנים אינו מתייחס דווקא למס, אלא בעיקר לדוחות חודשיים ושנתיים של רווח והפסד שיכולים לשנות את כל התמונה שאתם מכירים בעסק שלכם. תזרים מזומנים מהווה כסף נזיל בעסק, תכנון מוקדם של בניית תזרים מזומנים תקין יכול לגשר על פערים רבים בעסק שלכם. אז חשוב לדעת מה המשמעות של תזרים מזומנים, אך יותר חשוב לדעת אל פי פונים על מנת לבנות תזרים מזומנים חיובי.

 

מה זה תזרים מזומנים ולמה הוא חשוב?

תזרים מזומנים הוא זרימת הכסף שלכם בעסק במהלך תקופה מוגדרת. המזומנים הם הבסיס של העסק שלכם המגדיר את הפעילות שלכם ולכן חשוב לנהל אותו כמו שצריך. לא משנה מהם הרווחים הכללים של העסק שלכם, ללא ניהול תזרים תקין אתם יכולים למצוא את עצמכם במדרון חלקלק. בשביל להבטיח שאתם נמצאים עם תזרים תקין מומלץ להיעזר בבעל מקצוע המלווה אתכם בפעילות העסקית שלכם או לקבל את ההכשרה המתאימה לכך. לצורך מעקב אחר הפעילות העסקית שלכם חשוב לעשות מיפוי יסודי של המצב הפיננסי בעסק ולהכין בהתאם תזרים מזומנים עתידי. חשוב לדעת מה זה תזרים ואיך להתנהל איתו כדי לסגל לעסק שלכם בסיס איתן שיכול לעמוד במצבים לא פשוטים שעסקים רבים עוברים. כמו כן, יש יתרון גדול לניהול תזרים מזומנים חיובי, הוא מצמצם את צריכת האשראי ויכול לחסוך לכם לא מעט כסף בתשלום אשר מתבצעים באשראי וגובים אחריהם ריביות ועלויות מימון גבוהות.

איך מנהלים תזרים מזומנים?

כאשר אנו מדברים על ניהול תזרים מזומנים תקין אנו מדברים על סדר בעבודה לפני הכל. בתור בעלי עסקים עליכם להכין טבלת אקסל מסודרת אשר צריכה לכלול תכנון של חצי שנה קדימה. עליכם לנהל את ההכנסות שלכם ברמה היומית. כמובן, אי אפשר לחזות את העתיד אבל כן יש לנו נתונים עליהם אנו יכולים להתבסס. לכן נחלק את הטבלה שלנו להכנסות בטוחות ובעמודה השניה נכתוב הוצאות המבוססות על הצפי שאנו משערים שיהיה. הכנסות וודאיות יהיו צ'קים, הוראות קבע, החזרי מס וכן הלאה.

כאשר אנו יודעים כבר מה זה תזרים מזומנים גם חשוב לדעת איך להתנהל מולו. זאת אומרת שכאשר אנו כותבים את התחזית בה אנו משערים את הרווח שלנו לחודשים הבאים אנו תמיד צריכים להתבסס על נתונים פסימיים. עלינו להתבסס על הנתונים שיש לה מהשנה הקודמת של העסק. ואם מדובר על עסק חדש עלינו לערוך מחקר שוק מעמיק כדי לתכנן את ההכנסות של העסק בהתאם לפרמטרים רבים.

 

שיפור תזרים מזומנים בעסק

לאחר שהבנו מה זה תזרים מזומנים כעת אנו יכולים להבין את המצב בו העסק שלנו נמצא כעת, וכך נדע איך לשפר את המצב. תמיד אפשר לשפר את תזרים המזומנים, אבל עלינו לנקוט במספר צעדים כדי לראות שיפור. ברגע בו יש לנו תזרים מזומנים מסודר אוטומטית נהיה אחראיים יותר להוצאות שלנו, כאשר הכל כתוב לנו מול העיניים נדע לנהל נכון את התשלומים שלנו. כחלק מהפעולות שאנו עושים עם תזרים מזומנים היא שמירת כספים למצבי חירום. כל עסק אשר שמר לעצמו כסף לפני הקורונה היה לו הרבה יותר אוויר לנשימה בתקופה הקשה הזאת. 

נוכל לשפר את תזרים המזומנים בכך שנעניק הטבות ללקוחות אשר משלמים במזומן. אחת הדרכים הנכונות ביותר לשפר את תזרים המזומנים הוא על ידי העלאת מחירים, אבל יש לעשות זאת באופן חכם. בעלי עסקים רבים מפחדים שהלקוחות שלהם ינטשו אותם לאחר העלאת מחירים, עם זאת זה חלק מהחיים ועל איכות משלמים. חשוב להכיר את המחירים של המתחרים שלכם ולעשות את העלאת המחירים באופן שקול ולא דרסטי. שימו לב, רוב הלקוחות לא קונים מבית עסק מסוים בגלל המחיר אלא בגלל השירות והאיכות, אם יש לכם שירות טוב ומוצרים איכותיים אין לכם ממה לדאוג.

מה זה בעצם תזרים מזומנים? הכנסות מול הוצאות… אבל מה יקרה אם דווקא ניגע בהוצאות שלנו לצורך שיפור תזרים המזומנים? מרבית העסקים לא עובדים באופן יעיל מול ההוצאות השוטפות שיש להם. אם נסתכל על התמונה הכוללת נוכל למצוא מקומות רבים בהם אנו משלמים סתם מחיר גבוה. התייעלות של שיפור מזומנים נובעת ממציאת ספקים זולים יותר, עבודה נכונה מול הרשויות, החזרי מס, הוצאות מוכרות, פיטורין של עובדים אשר אנו לא באמת צריכים וכן הלאה.

הדרך המומלצת ביותר לבנות תזרים מזומנים חיובי ולהפוך את העסק שלכם לעסק רווחי הוא על ידי פנייה לייעוץ עסקי. התפקיד של ייעוץ עסקי הוא לעשות סקר כללי על העסק שלכם ולבדוק היכן הוא נופל. כחלק מייעוץ עסקי היועץ ייגע בתזרים המזומנים שלכם ויבנה לכם תוכנית עסקית אשר כוללה מתבססת על התזרים ושיפורו. יועץ עסקי הוא אדם בעל הכשרה של עולם הכלכלה וניהול עסקי, חברות ייעוץ מקצועיות יהיו בעלי ניסיון בשטח של לפחות 10 שנים. לכן, כדי לשפר את תזרים המזומנים בעסק שלכם ולהגדיל את הרווחיות אנו ממליצים לפנות לייעוץ עסקי.

לסיכום

אז עכשיו כאשר אתם כבר מומחים ויודעים מה זה תזרים מזומנים הגיע הזמן לעשות את הצעד הבא לשיפור העסק שלכם. גם אם העסק שלכם רווחי כעת, תמיד יש מקום לשיפור. בסופו של דבר כל בעל עסק רוצה לצמוח ולהתקדם, מי שנשאר במקום עומד מול סכנות רבות, תמיד טוב שיש שאיפה להתקדם, זה מה שמחזיק את העסק חי. ייעוץ עסקי הוא הפיתרון שלכם במקום בו אתם רוצים להתקדם ולהפוך לעסק רווחי ומצליח. 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!