ייעוץ לפתיחת עסק חינם

ייעוץ לפתיחת עסק חינםייעוץ לפתיחת עסק חינם

פתיחת עסק בישראל כרוכה בהרבה קשיים. בעלי העסק צריכים להצליח לתמרן במגוון תחומים שונים כמו שיווק, מכירות, עומס רב, אי ודאות, קשיים כלכליים רבים, חוסר תמיכה מגורמים חיצוניים, החלטות רבות שישפיעו משמעותית על העסק ועוד. על ידי ייעוץ לפתיחת עסק, התהליך יכול להיות קל יותר ולהבטיח הצלחה לעסק. 

 

ייעוץ לפתיחת עסק חינם– מה זה?

ייעוץ לפתיחת עסק הוא למעשה ייעוץ עסקי. הייעוץ העסקי מתבצע על ידי יועצים עסקיים. יועצים עסקיים עם האנשים שלמדו תחומים כמו כלכלה או ניהול ועברו את ההכשרה המתאימה. ליועצים העסקיים יש את הידע הנדרש במגוון תחומים על מנת ללוות עסקים בישראל. לייעוץ העסקי יש מטרה ברורה- לסייע לעסקים בביסוס התנהלות כלכלית נכונה כך שתניב רווחים ותוביל את העסק להצלחה.

בנוסף לידע הנרחב שיש ליועץ עסקי, הוא מהווה עין חיצונית הבוחנת את התנהלות העסק. הוא יידע להבחין בבעיות העסקיות, להסיק מסקנות וכך ידע להכווין אתכם לדרכי הפעולה הטובות ביותר. 

ליועץ פיננסי יש שלושה תפקידים מרכזיים-

  • ליווי עסקים קיימים וסיוע בהחזרתם למוטב לאחר משברים
  • סיוע בפתיחת עסקים חדש
  • בניית תוכנית עסקית בהתאם לבקשת הלקוח

https://www.youtube.com/watch?v=bOziTwKgyqg

ייעוץ לפתיחת עסק חינם– כיצד זה עובד?

הייעוץ העסקי נועד בראש ובראשונה להוביל את העסק שלכם להתנהלות כלכלית נכונה. התנהלות כלכלית נכונה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון פעולות שונות כמו תמחור נכון, ניהול תזרים מזומנים, חיסכון של הוצאות ועלויות שונות, עבודה מול הבנק ועוד. היועץ העסקי למעשה מנחיל לבעל העסק הרגלים נכונים וחכמים שתורמים להתנהלות נכונה ולהנבת רווחים. יש שתי אופציות בהן בעל העסק יבקש ייעוץ עסקי- האחת לצורך הקמת עסק והשנייה לעסקים בעת משבר. 

בפתיחת עסק חדש, ייעוץ עסקי מקצועי יכול להבטיח לכם הצלחה של העסק. יש לקחת בחשבון כי בישראל, יותר מ-70% מהעסקים שנפתחים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. הסיבה המרכזית לכך היא התנהלות לא נכונה שנובעת מחוסר ידע. ייעוץ עסקי ייתן לכם את הכלים המתאימים לניהול נכון של העסק. היועץ העסקי יבצע עבורכם בדיקות מעמיקות כאשר אחת הבדיקות המרכזיות בהן תהיה בדיקה של כדאיות כלכלית. הבדיקות יקבעו האם כדאי להקים את העסק. במידה ויוחלט כי לעסק אין כדאיות כלכלית יעמדו בפני בעל העסק שתי אפשרויות האחת תהיה לוותר על העסק והשנייה תהיה לשנות היבטים מסוימים. כמו כן היועץ העסקי יבנה עבורכם תוכנית עסקית. 

חשוב מאוד לזכור, כי ייעוץ פיננסי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן בו בוחנים את העסק ואת התנהלותו, דרכי עבודה פוטנציאליות ובונים תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבורכם.

 

ייעוץ לפתיחת עסק חינם- מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית נבנית על ידי יועץ עסקי ומטרתה להכווין את בעל העסק בכל הקשור לניהול העסק ולהתנהלות כלכלית נכונה לפני הקמת העסק. התוכנית העסקית היא בעצם שלבי העבודה שעל פיהם בעל העסק צריך לעבוד. התוכנית העסקית צריכה לעזור להגדיר את החזון העסקי של העסק, את המטרות והיעדים של בעל העסק, מהן דרכי השיווק ואפשרויות המימון הפוטנציאליות ומה התוכנית הכלכלית הנכונה להקמת העסק ולניהולו. 

כתיבתה של תוכנית עסקית צריכה להיעשות על פי תבנית מסוימת. כאשר כותבים תוכנית עסקית חשוב לעבור אחר כל השלבים הקיימים בתבנית. חשוב מאוד לעשות זאת על ידי יועץ עסקי. אם תחליטו לבנות תוכנית עסקית ללא יועץ עסקי, יש סיכוי גדול מאוד שהתוכנית העסקית לא תהיה מספיק טובה ולא תמלא את המטרות שלכם. 

 

למה משמשת תוכנית עסקית בפתיחת עסק?

בפתיחת עסק יש הרבה שאלות שצריך לענות עליהן- מה החזון העסקי, מה היעדים, כיצד נרצה להגדיר את המוצר או השירות שלנו, מה דרכי השיווק ואפשרויות המימון העומדות בפנינו והאם יש להקמת העסק כדאיות כלכלית. התוכנית העסקית עוזרת לבעל העסק לענות על מגוון השאלות הללו ולהבין יותר טוב את מטרות העסק. 

בנוסף, התוכנית העסקית משמשת כדף המכירה של העסק. כלומר, כאשר תרצו להשיג מימון על ידי פנייה לגופי מימון או למשקיעים פוטנציאליים שונים, אתם תאלצו להציג בפניהם את התוכנית העסקית של העסק. ללא תוכנית עסקית מקצועית, יש סיכוי גדול שלא יתייחסו לבקשה שלכם. 

האם יש ייעוץ לפתיחת עסק חינם

בקצרה- התשובה היא לא.

ועכשיו בהרחבה- קודם כל חשוב שתבדילו בין ייעוץ כלכלי שניתן למשפחות לבין ייעוץ עסקי שניתן  לעסקים. בתחום הייעוץ למשפחות יש עמותות רבות שעובדות ללא מטרות רווח כאשר יש התחשבות משמעותית במצב הכלכלי של המשפחה וביכולות שלה. כמו כן, יש מקרים בהם ניתן לקבל מעין ייעוץ כלכלי למשפחות בחינם כמו ייעוץ פנסיוני, ייעוץ משכנתאות וכדומה. שני סוגי ייעוץ אלה ניתנים לקידום אינטרסים. לדוגמא ייעוץ משכנתאות יקדם אינטרס של מסלול מסוים ללקיחת משכנתא ויכוון לבנק מסוים. 

ועכשיו נדבר על התחום השני שהוא ייעוץ פיננסי לעסקים. בתחום זה אין דבר כזה ייעוץ פיננסי חינם. יש לקחת בחשבון כי קיימים גופים מסוימים המעניקים שיחת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. אך במידה והלקוח יבחר להמשיך, יהיה עליו לשלם עבור הייעוץ. 

 

ייעוץ פיננסי חינם- כמה זה עולה?

המחיר של ייעוץ פיננסי בדרך כלל מושפע ממספר גורמים שונים. בדרך כלל, עלותה של פגישה עם יועץ פיננסי תנוע סביב מאות שקלים. 

הגורמים המשפיעים על המחיר:

    • מצב עסקי- אם אתם מקימים עסק חדש או רוצים לשפר עסק קיימים יהיו לכך השלכות על המחיר. 
    • סוג העסק- אתם חנות בגדים, מסעדה או חשמלאי. כל אלה יצריכו דרכי עבודה אחרות ולכן יתומחרו בצורה שונה. 
    • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. 
    • בניית תכנית עסקית- אם תחליטו לבנות תכנית עסקית הדבר יגרום לעלייה במחיר הסופי של הייעוץ הפיננסי. 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!