תוכנית שיווקית

תוכנית שיווקיתתוכנית שיווקית

לא משנה עד כמה העסק שלכם מקורי ואיכותי, ללא תוכנית שיווקית מקצועית לא תממשו את הפוטנציאל העסקי שלו. כל עסק צריך ליווי עסקי אשר יעלה אותו על המסלול. כשיש היצע רחב כל כך של עסקים קשה מאוד להצליח, בשביל זה אנחנו כאן. 

 

מהי תוכנית שיווקית?

לתוכנית שיווקית יש מטרה ברורה, לפרסם את העסק שלכם בפלטפורמות מתאימות באופן יעיל ובהתאם לתקציב השיווקי שלכם. שיווק אינטנסיבי מדי הוא גם לא יעיל וגם לא כלכלי. איך מוצאים את נקודת האיזון? בשביל זה יש לבחון את הנתונים של העסק שלכם, הכנסה חודשית, הוצאות וחזון עסקי. רק לאחר שיש ברשותנו את כל הנתונים נוכל להתחיל בבניית תוכנית עסקית. 

אפשר לבנות תוכנית שיווקית גם באופן עצמאי, אבל רק אם יש לכם את הכלים הדרושים לכך. חברות שיווק מקצועיות מכירות את השיטות להפוך את הקמפיין השיווקי שלכם לרווחי. בניית תוכנית שיווקית באופן עצמאי היא בעלת סבירות גבוהה יותר לפגיעה בתדמית העסק. 

על פי מה נבנית התוכנית?

כדי לבנות תוכנית שיווקית כמו שצריך אנו צריכים לעבור דרך מספר גורמים אשר קשורים לעסק שלכם. הדבר הראשון שנרצה לגעת בו הוא אבחון העסק. מהו החזון העסקי שלכם? כל עסק מצליח חייב שיהיה לו עמוד תווך שישאיר אותו מחובר לקרקע. מלבד לכך, אנו נרצה לבדוק עד היום מהן החולשות של העסק שלך, מה מונע מהעסק לפרוח וכמו כן, מהן נקודות החוזקה של העסק. מבעד לכך, אנו נרצה גם לראות איך התחום בו העסק שלכם עוסק מגיב גם כאשר לא מדובר על העסק שלכם, משמע אנו נרצה להסתכל על המתחרים שלכם. בחינת השוק היא חלק בלתי נפרד מהתהליך של בניית תוכנית שיווקית. אנו בודקים את המתחרים שלכם כדי לבדוק איפה העסק שלכם הופך לייחודי, ושם נמקד את התוכנית השיווקית שאנו עומדים לבנות.

 

לאחר השלב הזה נתחיל בשלב התכנון בו אנו נגבש מודלים על פיהם התוכנית תעבוד. נרצה כמובן לייצור ייחודיות כמו לוגו מיוחד לעסק והפיכת העסק למותג. לאחר מכן, עלינו להגדיר לעצמנו את גבולות השיווק, משמע תקציב. התקציב אינו צריך להיות בשמיים כל עוד אנו בונים תוכנית שיווקית ממוקדת. כעת אנו צריכים לזהות את קהל היעד ואת ערוצי השיווק הפוטנציאלים ולהתחיל להריץ את התוכנית השיווקית.

 

מחקר הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך

חלק בלתי נפרד מהתהליך לבניית תוכנית שיווקית הוא מחקר. הסיבה לכך היא שאנו חייבים לצלול עמוק כדי להבין מה הופך את העסק שלכם למיוחד. המחקר צריך להיות מבוסס על החזון העסקי שלכם, כי סביר להניח שזה מה שמבדיל אתכם מהמתחרים שלכם. לא תמיד פשוט למצוא את החזון העסקי ולכן חשוב לעשות זאת בליווי של בעל מקצוע. החזון היה נמצא אצלנו איפשהו כשרק פתחנו את העסק, אבל לאחר כל הדוחות ותהליכים בירוקרטיים מול הרשויות שכחנו מה הוא היה.

כאשר אנו מבצעים את שלב המחקר אנו נרצה לבחון את המתחרים שלנו גם כן. ניקח לדוגמא דוכן שווארמה. יש לנו היום כמעט בכל פינה דוכן שווארמה, אבל מעטים הם הדוכנים שכל העיר מדברת עליהם, דוכן אשר גורם למישהו להגיע אליכם כשעה נסיעה. הסיבה לכך היא כמובן הטעם, אבל מבעד לכך גם התוכנית השיווקית. אנו רוצים לבחון מה המתחרים שלנו מציעים ללקוחות, ולמצוא שם את נקודות החולשה שלהם. ברגע בו יש לנו את נקודת החולשה של העסקים מסביב, אנו נהפוך את זה לנקודת החוזקה אצלנו.  

 

הגדרת קהל יעד

אחת הסיבות לכך שהתוכנית השיווקית שלכם עד היום לא עבדה היא מכיוון שלא היה לכם קהל יעד מוגדר. כדי להפוך קמפיין שיווקי ליעיל אנו חייבים להפוך אותו לכמה שיותר ממוקד. כאשר אנו בונים קמפיין דרך ערוצי שיווק כאלה ואחרים יש לנו את האפשרות לצמצם את קהל היעד, אבל איך אנחנו באמת יודעים מהו קהל היעד שלנו? בשביל זה צריך לערוך סקר שוק ולבחון אל מי המוצרים שלכם פונים. גם אם המוצרים שלכם פונים אל כל הגילאים אנו נרצה למצוא קהל יעד מדויק יותר כדי לא להפוך את הקמפיין השיווקי שלכם לכללי מדי. ברגע בו תוכנית שיווקית לא ממוקדת הפרסום שלכם פשוט נעלם ברשתות. 

עוד דרך לקדם את הקמפיין שלכם הוא לאו דווקא בשיווק ממומן אלא בשיווק אורגני. כחלק מתוכנית שיווקית אנו נרצה לבנות לכם תדמית מאוד ברורה בקרב הקהלים שלכם. עצם זה שאתם מושכים לעצמכם קהל זה מעולה, אבל מה קורה ברגע שהקהל נכנס לאתר/דף הפייסבוק שלכם ורואה אסון מול העיניים? עלינו לדעת שהרושם הראשוני שאנו מייצרים הוא זה שיקבע אם הלקוח יקנה ממנו או לא. בדף הפייסבוק ואתר הבית שלנו אנו נרצה להעלות תוכן מעשיר אשר גם יקדם אותנו באופן אורגני וגם יעלה את הדירוג שלנו בגוגל. 

 

ליווי מקצועי

התהליך של בניית תוכנית שיווקית הוא לא תהליך פשוט, עלינו להכיר את כל הגורמים הרלוונטיים בנושא ולמצוא את הדרך שלנו בתחום הזה. יש היום המון ערוצים שיווקיים אבל עלינו לדעת להיות הכי ממוקדים שיש על מנת שנוכל לצפות בתוצאות מרשימות מהתוכנית שלנו. לכן, אנו ממליצים לעבוד מול איש מקצוע כאשר אנו רוצים לבנות תוכנית שיווקית מקצועית אשר תמנף את העסק שלנו. התוכנית יכולה לכלול גם ייעוץ עסקי או כלכלי. הבחירה שלכם בחברה אשר תלווה את העסק שלכם היא קריטית, עליכם לבחור בחוכמה את החברה בהתאם לניסיון שלה בשטח ובמיוחד בתחום בו עוסק העסק שלכם. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!