תוכנית עסקית לעסקים קטנים

תוכנית עסקית לעסקים קטניםתוכנית עסקית לעסקים קטנים

בין אם מדובר בעסקים קטנים ובין אם מדובר בעסקים גדולים, תוכנית עסקית יכולה להוות את הבסיס של העסק שלכם להצלחה כלכלית. תוכנית עסקית לעסקים קטנים למעשה מהווה את עמוד השדרה של העסק ואת הבסיס להתקדמות העסק. מה היא תוכנית עסקית לעסקים קטנים? 

 

מהי תוכנית עסקית לעסקים קטנים?

כפי שציינו קודם, תוכנית עסקית למעשה מהווה את עמוד השדרה של העסק שלכם. תוכנית עסקית נבנית על ידי יועצים עסקיים על מנת להכווין בעלי עסקים לניהול נכון של העסק והתנהלות כלכלית נכונה. תוכנית עסקית לעסקים קטנים למעשה תבהיר לכם את חזון העסק, את המטרות והיעדים שלכם כבעלי עסק, את דרכי השיווק האפשריות ותסלול לכם תוכנית כלכלית נכונה עבור העסק שלכם. 

שימו לב שהתוכנית העסקית מהווה את הבסיס שלכם לבקשת מימון מגופי מימון או ממשקיעים פוטנציאליים. ללא תוכנית עסקית מקצועית, גופי המימון והמשקיעים לא יתייחסו אליכם ברצינות וכנראה ידחו את הבקשה שלכם למימון. לכן, כאשר מקימים עסק, חשוב מאוד לעשות זאת עם תוכנית עסקית ובליווי מקצועי של יועץ עסקי

כיצד כותבים תוכנית עסקית לעסקים קטנים?

בין אם מדובר בתוכנית עסקית לעסקים קטנים ובין אם לעסקים גדולים יותר, קיימת תבנית ברורה לכתיבתה. כתיבת תוכנית עסקית לעסקים קטנים צריכה להיעשות באופן מקצועי תוך שמירה על התבנית ומעבר על כל השלבים. 

שימו לב שכתיבת תוכנית עסקית אינה משימה פשוטה כלל. על מנת שהתוכנית העסקית תהיה מקצועית צריך להכיר את התבנית הנכונה לכתיבתה ואת המונחים הנכונים. לשם כך יש צורך בביצוע סקר שוק ובהכרה טובה של עולם העסקים. האופציה הטובה ביותר תהיה לעשות זאת על ידי יועץ עסקי שמכיר את העולם ומחזיק בהשכלה המתאימה לכך. 

מלבד לאיש מקצוע, היועץ העסקי מהווה עין חיצונית בוחנת. כאשר מנהלים עסק, לפעמים קשה מאוד לשים לב לכשלים בו. אתם כל כך מושקעים בעסק ולא תמיד מצליחים להבחין בפרטים הקטנים שיכולים להוות את הכשלים המרכזיים בעסק. כאשר מקבלים ליווי של יועץ עסקי, למעשה מאפשרים לאדם חיצוני לבחון את העסק שלנו. כך, היועץ העסקי יכול להבחין בכשלים השונים של העסק ולכתוב עבורכם תוכנית עסקית שתנתב את דרכי הפעולה שלכם. 

כמו כן, כפי שציינו קודם, התוכנית העסקית מהווה בסיס להשגת מימון עבור העסק. אם התוכנית העסקית תכתב באופן מקצועי על ידי יועצים עסקיים היא תשאיר רושם טוב על הקוראים וכך יהיה לכם סיכוי גבוה יותר לקבלת המימון. 

 

מה השלבים לכתיבת תוכנית עסקית לעסקים קטנים?

  • מציאת חזון עסקי

השלב הראשון בכתיבת תוכנית עסקית לעסקים קטנים הוא מציאת חזון עסקי. שלב זה מהווה את הבסיס לבניית תוכנית עסקית נכונה עבור העסק שלכם. יש המון עסקים שמוכרים מוצרים דומים או מעניקים שירות דומה, אך תמיד יש ביניהם הבדלים. ההבדלים המרכזי בין העסקים הללו הוא החזון העסקי. עסק ללא חזון עסקי הוא עסק ללא בסיס. 

אל תזלזלו בשלב זה. הוא אמנם נשמע פשוט אך לפעמים מציאת חזון עסקי יכולה להיות קשה מאוד ולהצריך מכם הרבה מחשבה. הסיבה לכך היא שהחזון העסקי חייב להיות ספציפי וייחודי עבור העסק שלכם ולכן עליכם להשקיע בכך מחשבה ודיוק. 

  • פרטי העסק

לאחר ששלב מציאת החזון העסקי נגמר נעבור לשלב פרטי העסק. בשלב זה למעשה יש לכתוב את כל הפרטים של העסק שלכם, ביניהם כתובת העסק, שנת הקמה, שם בעל העסק, תחום העסק, סוג העסק ועוד. הפרטים הללו יהיו אלו שיוצגו ראשונים בהצגת התוכנית העסקית. 

  • הגדרת מוצר ייחודי

השלב הבא יהיה הגדרת מוצר או שירות ייחודי. הגדרת המוצר בעצם מהווה את הלב של התוכנית העסקית. חשוב מאוד להגדיר מוצר באופן ייחודי על מנת שימשוך לקוחות. לשם כך, יש לבצע סקר שוק מקיף ובחינה של המתחרים שלכם הכוללת את דרכי העבודה, החוזקות והחולשות שלהם. 

בשלב זה חשוב מאוד להגדיר מה הבעיה העיקרית בתחום וכיצד המוצר שלכם מהווה את הפתרון האידיאלי עבור הלקוחות שלכם. בנוסף להגדרת הבעיה, עליכם למתג את המוצר שלכם. המיתוג ייעשה כחלק מהתוכנית העסקית. 

  • דרכי שיווק ואפשרויות מימון

לאחר שחקרנו את השוק וסיימנו להגדיר את המוצר שלנו, עלינו לעבור לשלב הבא והוא דרכי שיווק. בשלב זה, עלינו להגדיר מול אילו גופי שיווק אנו פועלים. כמובן שגם את השיווק כדאי להפוך לייחודי ולהתאים אותו למוצר שלנו. 

על מנת למצוא ערוצי שיווק רלוונטיים ולבנות תוכנית שיווק מתאימה, הדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא למצוא קהל יעד. קהל היעד הוא למעשה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תוכלו לבחור שקהל היעד יהיה ילדים מגילאי 5 עד גיל 15 לדוגמא. ככל שתהיו יותר ספציפיים כך השיווק שלכם יהיה ממוקד יותר ויעיל יותר. ככל שהשיווק יותר ממוקד כך התוכנית הכלכלית תהיה נכונה יותר. 

לאחר שיש ברשותנו תוכנית שיווק מתאימה וייחודית נוכל לציין גופי מימון או לנסות להשיג כאלה. 

  • האם זה כדאי?

השלב הסופי הוא השלב בו אנו בודקים- האם זה כדאי? כלומר, האם יש כדאיות כלכלית. אם נגיע למסקנה שאין כדאיות כלכליות אז יש בפנינו שתי אפשרויות- או שנחליט לשנות דברים בתוכנית העסקית או שנחליט לוותר על הקמת העסק. 

למה חשוב שתהיה תוכנית עסקית לעסקים קטנים?

תוכנית עסקית לעסקים קטנים מהווה את תעודת הזהות של העסק שלכם, את דרכי הפעולה שלכם להצלחת העסק. כשמגיעים למצב שלא יודעים מה כדאי עבור העסק, התוכנית העסקית זו שתיתן את התשובה. לכן, התוכנית העסקית צריכה לשרת בראש ובראשונה את בעל העסק ולהיות תואמת לדרכי הפעולה שלו ולדרך בה הוא רואה את העסק. בנוסף, ללא תוכנית עסקית לא תוכלו לשווק את העסק שלכם מול גורמי מימון או משקיעים פוטנציאליים שונים. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!