תבנית לתוכנית עסקית

תבנית לתוכנית עסקיתתבנית לתוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא אחד הדברים החשובים ביותר עבור העסק שלכם. בין אם אתם מקימים עסק חדש ובין אם אתם חווים קשיים עם עסק קיים, תוכנית עסקית יכולה להיות זו שתציל אתכם. יש תבנית לתוכנית עסקית על מנת לבנות אותה נכון. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

תבנית לתוכנית עסקית- מהי תוכנית עסקית?

לפני שנבין מה התבנית לתוכנית עסקית נבין מהי תוכנית עסקית. התוכנית העסקית בעצם מהווה את עמוד השדרה של העסק שלכם. תוכנית עסקית נבנית על ידי יועץ עסקי. מטרתה היא לתת הכוונה לבעלי עסקי בניהול העסקי ובהתנהלות הכלכלית. בזכות התוכנית העסקית נוכל להבין מה החזון העסקי של העסק, מה המטרות והיעדים של בעל העסק, מה דרכי השיווק האפשרויות ומה התכנית הכלכלית הנכונה לעסק. 

כמו כן, במידה ואתם רוצים לגשת לגופי מימון, לבנקים או למשקיעים פוטנציאליים, אתם חייבים להציג בפניהם תכנית עסקית . אם לא תהיה לכם תוכנית עסקית מקצועית, כנראה שלא תקבלו את המימון שחפצתם בו. כמו כן, אם תנסו לבנות תוכנית עסקית ללא יועץ עסקי, יש סיכוי גדול מאוד שלא תצליחו להשיג את המטרה שלכם.

מה התבנית לתוכנית עסקית?

לתוכנית עסקית יש תבנית מסוימת שעל פיה היא צריכה להבנות. כאשר בונים תכנית עסקית חשוב מאוד לעבור על כל השלבים, על פי התבנית. חשוב לעשות זאת באופן מקצועי על ידי יועץ עסקי על מנת שהתוכנית תהיה נכונה לכם ובמקרה הצורך תתקבל אצל גופי המימון השונים. 

 

מציאת חזון עסקי

השלב הראשון בתבנית לתוכנית עסקית הוא למצוא חזון עסקי. זה למעשה השלב שיכתיב את הדרך לבניית תוכנית עסקית נכונה עבור העסק שלכם. יש אלפי עסקים דומים מבחינת מוצר או שירות, אך ההבדל המרכזי בין כל העסקים הללו הוא החזון העסקי. עסק ללא חזון עסקי הוא עסק ללא בסיס. 

מציאת חזון עסקי אמנם נשמעת כמו שלב פשוט, אך תופתעו לגלות שלפעמים מציאת החזון העסקי יכולה לקחת הכי הרבה זמן. החזון העסקי חייב להיות ספציפי וייחודי עבור העסק שלכם. 

 

פרטי העסק

לאחר ששלב מציאת החזון העסקי נגמר נעבור לשלב פרטי העסק. בשלב זה למעשה יש לכתוב את כל הפרטים של העסק. בין הפרטים הללו יהיו כתובת העסק, שנת הקמה, שם בעל העסק, תחום העסק, סוג העסק ועוד. כאשר יהיה צורך להציג את התוכנית העסקית שלכם, הפרטים הללו יהיו אלו שיוצגו ראשונים. 

 

הגדרת מוצר ייחודי

השלב הבא יהיה הגדרת מוצר ייחודי או השירות שמוענק ללקוח. הגדרת המוצר מהווה את הלב של התוכנית העסקית. כאשר מגדירים את המוצר חשוב להבין כיצד לעשות זאת באופן ייחודי. ניתן להפוך את המוצר לייחודי רק לאחר שנעשה מחקר של השוק ובחינה של המתחרים שלכם. עליכם להבין מה דרך העבודה של המתחרים, מה החולשות שלהם ומה החוזקות שלהם. 

בשלב זה עליכם לדעת להגדיר מה הבעיה העיקרית בתחום וכיצד אתם הופכים את המוצר שלכם לפתרון האידיאלי עבור הלקוחות שלכם. בנוסף להגדרת הבעיה, עליכם למתג את המוצר שלכם. המיתוג ייעשה כחלק מהתוכנית העסקית. 

דרכי שיווק ואפשרויות מימון

לאחר שחקרנו את השוק וסיימנו להגדיר את המוצר שלנו, עלינו לעבור לשלב הבא והוא דרכי שיווק. מה זה אומר? עלינו להגדיר מול אילו גופי שיווק אנו פועלים. כאשר אנו בונים תוכנית עסקית גם את השיווק של העסק נרצה להפוך לייחודי, כמובן בהתאם למוצר שלנו ולהגדרתו. 

על מנת למצוא ערוצי שיווק רלוונטיים ולבנות תוכנית שיווק מתאימה, נצטרך למצוא קהל יעד. קהל היעד הוא למעשה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תוכלו לבחור שקהל היעד יהיה נשים מגילאי 25 עד גיל 50 לדוגמא. ככל שתהיו יותר ספציפיים כך השיווק שלכם יהיה ממוקד יותר ויעיל יותר. ככל שהשיווק יותר ממוקד כך התוכנית הכלכלית תהיה נכונה יותר. 

לאחר שיש ברשותנו תוכנית שיווק מתאימה וייחודית נוכל לציין גופי מימון או לנסות להשיג כאלה. 

 

האם זה כדאי?

לאחר שסיימנו את כל השלבים חשוב לבדוק האם זה כדאי? האם יש כדאיות כלכלית. אם נגיע למסקנה שאין כדאיות כלכליות אז או שנחליט לשנות דברים בתוכנית העסקית או לוותר על הקמת העסק. כמובן שתמיד אפשר לנסות למצוא דרכים שיובילו אותנו ואת העסק שלנו להצלחה.

 

תבנית תוכנית עסקית- למה זה חשוב?

התוכנית העסקית היא בעצם תעודת הזהות של העסק שלנו. היא מהווה את דרכי הפעולה שלנו להצלחת העסק. כשמגיעים למצב שלא יודעים מה כדאי  עבור העסק, התוכנית העסקית תתן את התשובה. לכן, קודם כל התוכנית העסקית צריכה לשרת את בעל העסק ולהיות תואמת לדרכי הפעולה שלו ולדרך בה הוא רואה את העסק. בנוסף, ללא תוכנית עסקית לא תוכלו לשווק את העסק שלכם מול גורמי מימון או משקיעים פוטנציאליים שונים. 

 

תבנית תוכנית עסקית- איך עושים זאת?

לכתוב תוכנית עסקית אינה משימה פשוטה כלל. על מנת לעשות זאת טוב, עליכם להכיר את המונחים הכלכליים, לעשות סקר שוק, להכיר את עולם העסקים מקרוב ולהיות בעלי השכלה מתאימה כמו כלכלה, ניהול או פסיכולוגיה. יועץ עסקי הוא בדיוק האדם לכך.

יועץ עסקי מהווה את העין החיצונית הבוחנת אתכם, את העסק שלכם ואת דרכי הפעולה שלכם. הוא יודע להגיד מה הכשלים בעסק גם אם הם נמצאים בפרטים הקטנים ביותר. כמו כן, היועץ העסקי הוא אדם בעל ניסיון, הוא יודע לכתוב תוכנית עסקית נכונה שתנתב את דרכי הפעולה שלכם נכון בהתאם למה שמתאים לעסק שלכם. בנוסף, תוכנית עסקית מקצועית תשאיר רושם טוב על הקוראים אותה, שכן זה חשוב אם תרצו להשיג מימון כלשהו. 

בסופו של דבר זו הבחירה שלכם האם לכתוב את התוכנית העסקית לבד או להיעזר ביועץ עסקי, אך וודאו שאם אתם עושים זאת לבד שאתם עושים זאת טוב.  

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!