פוטרת שלא כדין? יש לך למי לפנות

כל מה שחשוב לדעת על פיטורים שלא כדין – כמו מתי זה קורה, ולמי לפנות במקרה הצורך.



פוטרתם שלא כדין, וכעת אינכם יודעים מה עליכם לעשות? הגעתם למקום הנכון. אם פיטרו אתכם שלא כדין, חשוב שתדעו שאתם יכולים לתבוע פיצויים מהחברה שפיטרה אתכם באופן זה. אך לפני שנבין למי צריך לפנות במקרים אלו, כדאי שקודם נלמד מה יכול להפוך הליך פיטורים ללא חוקי.


פיטורים שלא כדין – מה זה אומר?

אז מה בעצם יכול להיות לא חוקי בהליך פיטורים? הליך פיטורים שלא כדין לרוב מתרחש בשל פגמים פרוצדורליים, או עילות פיטורים לא חוקיות. נפרט כעת בקצרה את מה שמתרחש בעצם בשני המקרים הללו, כדי להבין במה מדובר.

פגמים פרוצדורליים


פגמים פרוצדורליים הם פגמים שנופלים בהליך השימוע למרות שלמעסיק הייתה עילה מספקת לפיטורים, והם יכולים לגרום להליך הפיטורין להיחשב לא חוקי. להלן כמה דוגמאות לפגמים מסוג זה:
1. פיטור העובד באופן מידי, מבלי לזמנו להליך שימוע או מבלי לחכות למועד ישיבת השימוע.
2. מסירת מכתב זימון לשימוע, שנכתב באופן לקוני או בלתי מנומק, או מבלי שמפורטות בו הטענות נגד העובד.
3. קביעת פרק זמן קצר מזה העומד בחוק בין ישיבת השימוע לזימון לשימוע.
4. אי העתרות של המעסיק לבקשה סבירה של העובד לדחות את ישיבת השימוע.
5. החלטה על פיטורים במכתב שאינו מנומק, או מבלי להתייחס לטענות העובד בישיבת השימוע ולשקול אותן במכתב הפיטורים.
שימו לב שגם אם נפלו פגמים פרוצדורליים בהליך השימוע, אין זה אומר שבית הדין בהכרח יקבע שנפל פגם בהליך (והסיכויים לזכות במשפט הם לרעת העובד במיוחד אם ניתנה לו הזדמנות אמיתית להשמיע את טענותיו). וזאת שכן בתי הדין לעבודה, אשר הם אלו האחראיים לטיפול בתביעות מסוג זה, בוחנים את פעילותם של שני הצדדים, ולא רק את הפגמים הפרוצדורליים.

עילות פיטורים בלתי חוקיות


גורם נוסף שיכול לגרום להליך הפיטורים להיחשב לא חוקי הוא פיטורים בשל עילת פיטורים שאינה חוקית. למשל, אם מזמינים עובד להליך שימוע לפני פיטורים בשל הטענה שהתפקוד שלו לקוי, כאשר בפועל הסיבה האמיתית שבגינה המעסיק רוצה לפטר את העובד היא נטייתו המינית או צבע עורו של העובד, או כל עילה לא חוקית אחרת – אז מדובר כמובן בהליך פיטורים שאינו חוקי.



פיטורים שלא כדין – למי כדאי לפנות במקרה הצורך?

אם עברתם הליך פיטורים שאינו חוקי, חשוב שתדעו שיש לכם למי לפנות. במקרים אלו, עליכם להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין ותיק, אמין ומקצועי לדיני עבודה, כמו משרד עורכי הדין של משה וקרט ושות', המחזיק בלמעלה מ-17 שנות ניסיון בתחום זה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!