עסקים קטנים מהבית

עסקים קטנים מהביתעסקים קטנים מהבית

תקופת הקורונה הביאה לקריסה של עסקים רבים. אנשים רבים, בין אם היו עצמאיים ובין אם היו שכירים לא יכלו ללכת לעבודה והתחילו לעבוד מהבית. הקמת עסקים קטנים מהבית התחילה לצבור תאוצה ואנשים רבים מנסים להבין כיצד אפשר להרוויח מהספה בסלון. 

 

עסקים קטנים מהבית- יתרונות

  • חסכון כספי- עבודה מהבית מאפשרת לכם חסכון כספי משמעותי של דלק, חניה, מסי כבישים וכל דבר נוסף שקשור להגעה לעבודה. בעבודה מהבית אתם גם לא צריכים להשקיע בלבוש ולכן יכולים לחסוך גם בנוגע לכך. בנוסף, אנשים רבים צריכים להעסיק בייביסיטר בימים שאין גן או בית ספר, מה שייחסך לכם גם אם תעבדו מהבית. 
  • גמישות- אתם אחראים לגמרי על הזמן שלכם. אתם מחליטים באילו שעות לעבוד, מתי לצאת להפסקה, מתי לאכול, האם לעבוד בערב ובבוקר לעשות סידורים או להיפגש עם חבר שלא ראיתם הרבה זמן ועוד.
  • סביבת העבודה- אנשים רבים מצליחים לעצב להם פינה אופטימלית לעבודה בבית. עם תאורה מעולה, טמפרטורה, מוסיקה, כיסא נוח וכל דבר אחר שיכולים לשפר את חווית העבודה. כמו כן, כאשר לא נמצאים במשרד ולא נתקלים במנהל הלחוץ, הלחץ יורד משמעותית. כך שסביבת העבודה מאפשרת לך להיות פרודוקטיבי יותר באופן משמעותי.  
  • קרבה לבית ולמשפחה- להורים רבים, הלחץ שהילדים לבד בבית מקשה מאוד על העבודה. לכן, קרבה לבית ולמשפחה וזמינות לילדים בכל מה שנדרש, מוריד לחץ משמעותי מהורים רבים. 

עסקים קטנים מהבית- חסרונות

למרות כל היתרונות שציינו, לעבודה מהבית יכולים להיות גם לא מעט חסרונות-

    • ניהול זמנים- אחד הדברים הקשים ביותר מעבודה מהבית הוא להצליח לנהל נכון את הזמן. בבית יש הסחות דעת רבות,  כמו האוכל, הטלוויזיה, הילדים שמגיעים פתאום מבית הספר, החשק לנוח רגע ועוד. כמו כן, הרבה פעמים קשה להפריד בין ענייני הבית לענייני העבודה. הרבה פעמים אנחנו נתקפים דחף לעשות כביסה, כלים, לסדר לרגע את מדף הספרים הישנים וכל דבר אחר שמונע מאיתנו לעבוד. בסופו של דבר, בבית אף אחד לא יושב לך על הראש ואם לא תדע לנהל את הזמן נכון, יהיה לך קשה מאוד להגיע להספק הנדרש. 
    • עבודה מסביב לשעון- בעבודה במשרד יש הפרדה ברורה בין שעות העבודה לבין השעות בהן אתם בבית. אך בעבודה מהבית ההפרדה קשה יותר. כאשר סביבת העבודה וסביבת הבית מתמזגות, אתם יכולים להגיע למצב בו אתם עובדים מרבית משעות היום, כולל לילות וסופי שבוע. הלקוחות או המעסיקים יכולים להתייעץ, לשאול ולבקש דברים גם בשעות שאתם לא עובדים, רק בגלל שאתם בבית. 
    • בדידות- עבודה מהבית יכולה להיות במקרים רבים די בודדה. עבודה במשרד מאפשרת להתאוורר מדי פעם, לפגוש קולגות, להתרענן מהעבודה, להתייעץ בנוגע לעבודה ועוד. בעבודה מהבית יכולה להיות בדידות רבה. 

 

עסקים קטנים מהבית- האם זה מתאים לכולם?

ציינו הרבה יתרונות והרבה חסרונות של עבודה מהבית. כן, זה אמנם יכול להישמע כמו חלום. לא צריך לקום הרבה לפני בשביל להתארגן. לא צריך לשבת שעות ברכב בפקקים. לא צריך לחפש חניה. אבל חשוב להבין שעבודה מהבית אמנם יכולה להיות נוחה ויש לה הרבה יתרונות, אבל יש לה גם הרבה חסרונות והיא בכלל לא מתאימה לכולם. לכן, לפני שאתם ממהרים להקים עסק קטן מהבית, חשבו על זה לעומק האם זה מתאים לכם והאם תצליחו לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בעבודה מהבית. 

 

דוגמאות לעסקים קטנים מהבית

ריכזנו לכם מספר דוגמאות לעסקים קטנים שניתן לפתוח מהבית ללא צורך בהשקעה גדולה  או במשאבים רבים-

בניית אתרים

קודם כל נתחיל בכך שבניית אתרים היא תחום שיש ללמוד. יש מגוון רחב של קורסים או מדריכים לבניית אתרים, גם ברחבי האינטרנט וגם בחינם. בניית אתרים היא בהחלט תחום מבוקש מאוד. בדרך כלל בניית אתרים מתבצעת על ידי פרילנסרים העובדים מהבית. לכן, אם אתם מבינים בתחום ומעוניינים לעבוד מהבית, אולי כדאי לכם לברר על בניית אתרים. 

כתיבת תוכן

מי שאוהב לכתוב ויש לו כשרון כתיבה זו יכולה להיות העבודה המושלמת בשבילו. עבודה זו מצריכה רק מחשב, אינטרנט ואתכם. בעבודה זו אתם יכולים להתחיל מיד, ללא  צורך בלקיחת קורסים או מדריכים אינטרנטיים שונים. הדבר היחיד שעליכם לעשות הוא להגיע ללקוחות ולכתוב עבורם תכנים. 

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי מצריך ידע וניסיון של גרפיקה ממוחשבת. יש מגוון קורסי עיצוב ברחבי האינטרנט ותוכלו ללמוד זאת לבד בבית. כמובן, שיש השכלה רחבה בכל הנוגע לעיצוב גרפי וזה  מקצוע שלומדים אותו באוניברסיטה. תחום העיצוב הגרפי מבוקש מאוד ויש אפשרויות עבודה רבות. יש לקחת בחשבון כי תחום זה הוא תחרותי מאוד ולכן חשוב מאוד גם להבין בשיווק וכיצד לרכוש לקוחות. 

חנות אינטרנטית

חנות אינטרנט היא למעשה אתר מסחר באינטרנט. תוכלו להקים אתר כזה עם השקעה יחסית נמוכה. כמובן שעליכם להבין בתחום ולהבין כיצד לעשות זאת נכון ולמשוך לקוחות. חנות אינטרנטית מאפשרת לכם למכור מגוון מוצרים שונים, גם בארץ וגם בחו"ל. תחום וזה הוא תחום דינמי שמצריך זמן רב והשקעה רבה. חשוב לקחת בחשבון כי מעבר לניהול המכירות עליכם לתחזק את החנות האינטרנטית, לדאוג למיתוג, לשיווק ולהגדיל את המכירות כל הזמן. 

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים מהבית

כאשר מקימים עסק חדש, בין אם הוא מהבית ובין אם לא, כדאי לקבל ייעוץ עסקי לשם כך הייעוץ העסקי ניתן על ידי יועצים עסקיים ומטרתו היא להכווין אתכם להצלחה כלכלית ולהנבת רווחים. הייעוץ העסקי יעזור לכם לבסס את דרכי הפעולה הטובות ביותר לניהול העסק ולהתנהלות כלכלית נכונה. במיוחד אם יש לכם עובדים נוספים. שימו לב שייעוץ עסקי ניתן גם במקרים של פתיחת עסק חדש וגם במקרים של עסק קיים שחווה משבר כלשהו. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!