7 טיפים עבור ניהול צוות עובדים נכון

ניהול צוות עובדיםניהול צוות עובדים

ניהול צוות עובדים אולי נשמע פשוט, אבל במילים פשוטות נסו לדמיין שאתם מנהלים של גן ילדים או כיתה בבית ספר. לכל אחד יש את הצרכים שלו, לכל אחד יש את הימים הטובים והפחות טובים שלו ואתם צריכים לדעת להתגמש בצורה נכונה בה העובדים עדיין יגיעו לעבודה מרצון. עלינו לזכור שהסמכות נמצאת אצלנו, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לאבד את האנושיות. לפניכם מספר טיפים עבור ניהול צוות עובדים בצורה חכמה.

 

תישארו ראליים

כאשר אתם דורשים מהעובדים שלכם לעמוד במשימות, עליכם לחשוב אם היעדים שהצבתם להם היו ראליים. האם אתם הייתם יכולים לעמוד באותן המשימות גם כן. לכן, אל תדרשו מהעובדים שלכם דברים שאתם לא יכולים לעמוד בהם. ברגע שתפעלו בצורה הזאת אתם תקבלו תוצאה של עובדים מתוסכלים. עם זאת, עליכם גם לדעת להציב את הגבולות כשצריך. אם המשימה כן ריאלית והעובדים עדיין לא עומדים בה עליכם לבדוק את שורש הבעיה ולפעול בהתאם.

סמכו על העובדים שלכם

ניהול צוות עובדים הוא לפני הכל ניהול. בתור מנהלים התפקיד שלנו הוא לפקח שהכל עובד לפי הסדר. עם זאת, רבים מהמנהלים מאמינים שהם יעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר, וכאן אנו פוגשים את הטעות הנפוצה ביותר. סביר להניח שאתם באמת עושים את העבודה לעסק שלכם בצורה הטובה ביותר כי אין אדם שאכפת לו מהעסק שלכם יותר ממכם. עם זאת, באיזו כמות עבודה תוכלו לשאת? ברגע בו אתם לא מאפשרים לאף אחד לקחת את השליטה לידיים אתם מצמצמים את העתיד העסקי שלכם. ניהול צוות עובדים נכון הוא הענקת סמכויות לעובדים, אתם רק מפקחים ומעירים מהצד. זה ייתן לכם גם זמן להתעסק בעניינים טכניים יותר של העסק והתקדמות הלאה.

 

תקשורת

תקשורת הטובה היא המפתח לניהול נכון. תחשבו עם עצמכם האם התקשורת ביניכם ובין העובדים היא תקשורת טובה. יש לשים לב בין תקשורת טובה ובין תקשורת יותר מדי פתוחה, בסופו של דבר עדיין יש כאן עניין של היררכיה שאתם חייבים לשמור עליה. ניהול צוות עובדים מחייב אתכם לשמור על תקשורת טובה עם העובדים, שהם יוכלו להרגיש חופשיים להעלות בעיות שמפריעות להם בעסק. בעל עסק איכותי ידע לקבל את הביקורת ולדעת להשתפר להבא. כמו כן, שיחות אישיות עם העובדים יתרמו לחיזוק הקשר, יעניקו לו מדדים להצלחה ושאיפה קדימה. ברגע בו לכם יהיה אכפת מהעובדים שלכם, לעובדים שלכם יהיה אכפת מכם.

מבעד לכך, חשוב לדעת לא להתייחס לעובדים כאל מספרים, אלא כאל בני אדם. לפעמים כאשר מדובר על חברות גדולות עם מספר רב של עובדים, העובדים נוטים "להיעלם" מהעין של המנהל. במקרים כאלה אנו נרצה למנות מנהלים עבור מחלקות שונות, וגם כאשר אנו המנכ"ל עדיין נרצה לרדת לשטח ולפנות באופן פרטני לעובדים בחברה שלנו.

הצבת גבולות

כאשר אנו רוצים להשתפר מבחינה ניהולית זה יכול להיות מאוד "טריקי". מצד אחד אנו רוצים להיות נחמדים כמה שאפשר, מצד שני אנו חייבים לדעת להציב את הגבולות כשצריך. ניהול צוות עובדים נכון הוא גם לדעת להגיד "לא" כשצריך. בין אם אותו עובד מציע יוזמה משלו לפרויקט ובין אם הוא מבקש אישור היעדרות וזה לא לרוחכם, עליכם לדעת להגיד לא בצורה מכבדת ומנומקת. זה לא תמיד פשוט להגיד "לא", אבל בתור כלי ניהולי אתם חייבים לדעת להציב את הגבולות מול העובדים שלכם, לא משנה מהו התחום בו אתם עוסקים.

 

עתיד עסקי

כאשר מגיע עובד והוא יודע ש מהמקום בו הוא נמצא אין לו לאן להתקדם, למה שיטרח עבור העסק? אתם חייבים להציע לעובדים שלכם אפשרויות קידום, בין אם מדובר בקידום בתפקיד ובין אם מדובר על עלייה במשכורת, תנו לעובד מקום אליו הוא יוכל לשאוף. מבעד לכך, עליכם לדעת גם מהו העתיד העסקי, החזון של העסק שלכם ולהנחיל זאת לעובדים. ניהול צוות עובדים נכון הוא על ידי שיתוף במקום בו העסק נמצא כעת ולאן ביחד נוכל להוביל אותו.

 

ניהול עובדים מרחוק

היום לאחר שמשבר הקורונה פרץ לחיינו אנו לומדים איך להתנהל עם ניהול עובדים מרחוק. מדובר על משימה לא פשוטה, אין לנו למעשה שעות עבודה מוגבלות ועלינו עדיין להעניק לעובדים את אותה רמת יחס שהייתה בעבר. ניהול צוות עובדים מרחוק הוא אתגר לא פשוט, אבל כל עוד תישארו עם רגליים על הקרקע תוכלו להגיע לאותם הישגים ואפילו לעקוף אותם. בשביל ניהול צוות עובדים מרחוק יש לנו כלים דיגיטליים אשר ניתן להשתמש בהם, ניתן להיעזר בחברות מקצועיות אשר יעניקו לנו את הכלים הנדרשים וחשוב לראות את האופטימיות שבעניין. ניהול מרחוק מעלה אותה שלב ברמה הניהולית שלנו ומראה לנו עד כמה אנחנו יכולים להיות מנהלים אפקטיביים גם כשאנו לא צמודים לעובדים שלנו.

תזכרו – אתם לא לבד!

אף אחד לא נולד עם כישרון ניהולי, זה משהו שרוכשים אותו. לפעמים הפחד שלנו להתקדם הוא זה שמונע ממנו לממש את הפוטנציאל שחבוי בנו. כדי לקבל את הכלים הניהוליים שאתם צריכים עליכם לפנות לחברה מקצועית אשר יכולה להעניק לכם ייעוץ או ליווי מקצועי. ייעוץ זה נוגע בכל פן בעסק, החל משיווק ועד לניהול פיננסי. אם החשש שלכם להתקדם תמיד היה נמצא, אם אתם לא יודעים איך להתמודד מול העובדים שלכם ואם אין לכם את הביטחון לקפוץ למים, אנו כאן בשבילכם. המטרה שלכם ליווי ניהולי הוא להכשיר אתכם לעבוד תחת תנאים שאתם לא רגילים אליהם, ואולי הם אפילו יהיו יותר נוחים לכם. בשביל לקבל את הכלים הניהוליים אתם צריכים אותנו, אבל לא פחות, אתם צריכים להיות מוכנים לשנות את המנטליות שלכם, נצא לדרך?

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!