יועץ עסקי מחיר

יועץ עסקי מחיריועץ עסקי מחיר

כל מי שניהל או מנהל עסק מכיר את הקשיים הנלווים לכך. במיוחד בישראל. יש כל כך הרבה דברים שיכולים להפתיע את בעל העסק. על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש ולדעת להתנהל נכון מבחינה כלכלית מומלץ להיעזר ביועץ עסקי. מה תפקידו של יועץ עסקי וכמה זה עולה? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

יועץ עסקי מחיר- מה תפקידו של יועץ עסקי?

רוב העסקים בארץ לא מחזיקים מעמד זמן רב. למעשה, יותר מ-70% מהעסקים הקטנים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. למה? בעיקר בגלל התנהלות לא נכונה של בעל העסק שנובעת מחוסר ידע. פנייה ליועץ עסקי יכולה לסייע בקבלת הידע הנחוץ לניהול נכון של העסק ועל ידי כך להצלחה עסקית. אם אתם פותחים עסק חדש ואם אתם מרגישים שהעסק שלכם על סף קריסה, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לקבל סיוע מיועץ עסקי. 

בנוסף לידע הנרחב שיש ליועץ עסקי, הוא יהווה עין חיצונית בוחנת. לפעמים כאשר כל כך שקועים במשהו קשה לשים לב למחדלים בו. יועץ עסקי, יכול לשים לב לכל הפרטים הקטנים שאתם מפספסים ועל ידי כך להבין מה הכשלים בניהול העסק. 

ליועץ עסקי יש שלושה תפקידים מרכזיים

  • ליווי עסקים וסיוע בהחזרתם למוטב
  • סיוע בפתיחת עסק חדש
  • בניית תכנית עסקית בהתאם לבקשת הלקוח

מלבד שלושת התפקידים הללו, היועץ העסקי יודע לעזור לבית העסק בכל מה שהוא צריך. למעשה היועץ העסקי מלווה את בעל העסק בתהליכים בהם אתם נמצאים. הוא יודע להראות לכם את הדרך המשתלמת ביותר בה תוכלו להפוך את העסק שלכם לרווחי. 

https://www.youtube.com/watch?v=bOziTwKgyqg&t=1s

יועץ עסקי מחיר- מהי תוכנית עסקית?

תכנית עסקית היא תוכנית שנבנית על ידי יועץ עסקי במטרה לתת הכוונה לבעל העסק בניהול העסק ובהתנהלות כלכלית. המטרה של התוכנית העסקית היא להבין את החזון של העסק, את המטרות ואת היעדים שבעל העסק מציב, דרכי שיווק אפשרויות לעסק וכמובן תוכנית כלכלית. 

בנוסף לכך, התוכנית העסקית משמשת בתור דף מכירה של העסק שלכם. מה זה אומר? כאשר אתם רוצים לפנות לגופי מימון שונים או משקיעים במטרה שישקיעו בעסק שלכם, יהיה עליכם להציג בפניהם את התוכנית העסקית של העסק. אם לא תהיה לכם תוכנית עסקית מקצועית, כנראה שאתם לא תקבלו את המימון שחפצתם בו. 

התוכנית העסקית נכתבת עבורכם על ידי יועץ עסקי. לתוכנית עסקית יש תבנית מסוימת שעל פיה היא צריכה להבנות. כאשר בונים תכנית עסקית חשוב מאוד לעבור על כל השלבים, על פי התבנית. 

אם תנסו לבנות תוכנית עסקית ללא יועץ עסקי, יש סיכוי גדול מאוד שלא תצליחו להשיג את המטרה שלכם. 

מלבד לבניית התוכנית העסקית, היועץ העסקי יכול גם לייצג את העסק שלכם מול גופי המימון והמשקיעים. כך תדעו שהצגת העסק התנהלה באופן המיטבי ביותר. 

 

יועץ עסקי מחיר- האם חייב תכנית עסקית?

בואו נדבר תכלס. מבחינה חוקית אתם לא חייבים תכנית עסקית ואתם יכולים לנהל את העסק שלכם ללא תכנית כזו. אבל, וזה אבל גדול מאוד, כמו שציינו קודם, תכנית עסקית יכולה להבטיח את העתיד של העסק שלכם בשוק העסקים. 

ניהול עסק אינו דבר קל. עולם העסקים קשה מאוד ובישראל פי כמה וכמה כיוון שאין כמעט בכלל תמיכה מהרשויות. לכן, על מנת להצליח לנהל עסק עליכם לעשות כמיטב יכולתכם. ליווי של יועץ עסקי ובניית תכנית עסקית בהחלט יכולים להבטיח לכם ניהול נכון ושמירה על העסק. 

התכנית העסקית למעשה מהווה את שלבי העבודה שעל פיהם בעל העסק צריך לעבוד. בנוסף, התכנית העסקית יכולה לעזור לבעל העסק להכיר את העסק שלו לעומק ולמצוא חזון עסקי. 

יועץ עסקי מחיר- כמה זה עולה?

קשה לענות על שאלה זו באופן חד משמעי, כיוון שהמחיר של יועץ עסקי מושפע ממספר גורמים שונים. 

  • מצב עסקי- אחד הגורמים הראשונים שישפיעו על המחיר של יועץ עסקי יהיה המצב העסקי שלכם. אם העסק שלכם בתהליכי הקמה, המחיר יהיה שונה מאשר אם העסק שלכם כבר בנוי ונמצא במשבר כלכלי. שני אלה יטופלו בצורה שונה ויצריכו דברים שונים מהיועץ העסקי, ולכן גם יתומחרו בצורה שונה. 
  • סוג העסק- גורם נוסף שישפיע על המחיר של יועץ עסקי הוא סוג העסק שלכם. האם אתם מסעדה, האם אתם חנות בגדים או האם אתם אינסטלטור. כל אלה יצריכו דרכי עבודה אחרות ולכן יתומחרו בצורה שונה. 
  • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. לכן, גודל העסק ישפיע על המחיר הסופי של הייעוץ העסקי. 
  • בניית תכנית עסקית- אם תחליטו לבנות תכנית עסקית כמובן שהדבר ישפיע על המחיר ב נוסף. כפי שהסברנו קודם, התכנית העסקית היא חלק בלתי נפרד מהעסק שלכם. היא מהווה מסמך יוקרתי וחשוב מאוד. לכן, עדיף לקחת את התכנית העסקית בחשבון כאשר אתם מקבלים הצעת מחיר, על מנת שהעסק שלכם יצליח ויניב רווחים. כמו כן, בזכות התכנית העסקית תוכלו לגשת לגופי מימון, משקיעים ואפילו לבנקים. 

בדרך כלל, המחיר של פגישה עם יועץ עסקי ינוע סביב מאות שקלים, כמובן בהתאם לגורמים שציינו. חשוב מאוד לזכור, כי ייעוץ עסקי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן של בחינה העסק, בחינת דרכי עבודה פוטנציאליות ובניית תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבורכם. 

 

שימו לב

יש יועצים עסקיים מקצועיים ויש מנטורים. בין שני אלה יש הבדל גדול מאוד שכן למנטורים בדרך כלל אין הכשרה של יועצים עסקיים. מומלץ מאוד לבחור ביועץ עסקי מקצועי ולא במישהו שסתם מנסה למכור לכם ליווי אך אין לו הכשרה מתאימה לכך. 

כיצד תדעו במי לבחור? וודאו כי לאדם מולכם יש השכלה במקצועות ניהוליים, כלכלה, ארגון או פסיכולוגיה. בנוסף בדקו כי ליועץ העסקי יש ניסיון של לפחות 10 שנים. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!