מהו יועץ ארגוני?

יועץ ארגוני"רק מי שיכול לראות את הבלתי נראה, מסוגל לעשות את הבלתי אפשרי", פרנק ל. גיינס.

יועץ ארגוני חיוני לכל חברה ובית עסק בכל גודל ומכל סוג. הוא משתמש ברקע הפסיכולוגיה המוצק שלו על מנת לסייע לעסקים בניהול העבודה באופן חלק, תוך הגדלת הפעילות וההכנסות.

ייעוץ ארגוני מתמקד באבחון העסק בשני היבטים: עסקי והתנהגותי. התהליך כרוך באבחון וניתוח יכולת התפקוד של העובדים והמנהלים תוך איתור הצדדים החלשים והחזקים המאפיינים את הארגון וסביבתו. עם תוצאות האבחון אותן מגיש היועץ הארגוני, הוא מפרט את המלצותיו להתקדמות.

תפקיד היועץ הארגוני

יועץ ארגוני מיומן במיוחד בהתמקדות בסביבת העבודה של העובדים ובהגברת ביצועי החברה בכללותה. הוא אחראי לשיפור מקום העבודה תוך התבססות על מחקר ויישום עקרונות הפסיכולוגיה. לעיתים קרובות, עובד היועץ בשיתוף פעולה הדוק עם הנהלת החברה על מנת לפתור בעיות הקשורות לעסק, באמצעות ארגון מחדש.

אם העסק נקלע לקשיים גדולים מידי, ובהווה לא נראה פתרון מעשי, במקרים נדירים בלבד, ובשקיפות מלאה מול ההנהלה, תוך עיגון בהסכמים ברורים, יכנס היועץ הארגוני לתפקיד המנכ"ל לתקופה מוגדרת וקצובה מראש על מנת לפתור את המצב באופן של 'פעולת חירום'.

יחד עם זאת, על היועץ הארגוני לזכור לאורך כל תקופת שהותו בארגון כי תפקידו העיקרי הוא העצמת המנהלים מבלי להפוך עצמו לגורם הדומיננטי היחיד, על מנת למנוע את תלות הארגון בו. תפקידו הוא לאתגר את המנהלים והעובדים, להעלות קשיים ובעיות, להימנע מגישת ריצוי כלפי ההנהלה והעובדים, מתוך מטרה ליצור שינוי אמיתי ובר קיימא על מנת להבטיח את הישרדות הארגון.

תחומי עבודת היועץ הארגוני

את תפקידו מבצע היועץ הארגוני באמצעות עריכת סדנאות, סקרים וראיונות, כמו גם בניית ערכים וחזון מחודשים לארגון לעובדים ולמנהלים. הוא מלווה את המנהלים באופן אישי ומייעץ להם, מפתח צוותים ובונה מיומנויות ניהול, תוך ליווי צמוד והענקת כלים מעשיים להתייעלות.

יועץ ארגוני נועד למקסם את יעילות החברה והכנסותיה תוך שמירה על מורל העובדים והגברת תפקודם. תחומי האחריות שלו כוללים:

  • הפיכת העסק ליעיל ויציב
  • קביעת מטרות ברורות
  • ראיון העובדים הקיימים והפוטנציאליים
  • ניתוח הנתונים, דרישות התפקיד, והסקת מסקנות מהראיונות
  • הערכה ואמדן של תפקוד העובדים
  • יצירת דוחות המבוססים על נתוני מחקר
  • סיוע להנהלה ביצירת קמפיין שיווקי בעת הצורך
  • ניהול נכון של התקציב וחסכון משמעותי בהוצאות
  • מתן תשומת לב משמעותית לתפקוד ההנהלה
  • ארגון המבדקים לשם פיתוח תכנית אימון
  • המלצות להגברת התפוקה.

תחום עבודתו העיקרי של היועץ הוא לקיים תקשורת יציבה ולהפגין מיומנויות הקשבה פעילה ליעילות התקשורת בין העובדים להנהלה. הצלחת היועץ הארגוני מבוססת על יכולתו לנתח, לפתח, לחקור ולייעץ.

ארגון יעיל פירושו בית עסק המקפיד על כללים ברורים, חלוקת תפקידם ברורה, יחסים תקינים בין העובדים להנהלה ובינם לבין עצמם, הן בתוך הארגון והן מחוצה לו. היועץ הארגוני מטמיע ערכי עבודה תוך הקפדה על יחסי ציבור תקינים, ניהול ספרים אתי, איכות המוצרים והשירות, מתוך מטרה להוביל ולקדם את העסק באופן בטוח לקראת היעדים שהוצבו עם הקמתו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!