טיפים להגברת התשוקה בזוגיות לאורך זמן

שאלתם פעם את עצמכם איך ניתן לשמור על תשוקה לבן/ת הזוג גם אחרי שנים? אתם לא לבד – אם גם אתם מתקשים בשימור הרומנטיקה והפאן בקשר הזוגי שלכם, המאמר הזה הינו בשבילכם.

העידן המודרני עם כל החידושים שלו, קצב החיים המהיר, וההתפתחויות החברתיות והטכנולוגיות, מציב בפני מוסד הנישואין המסורתי, אתגרים וקשיים רבים שלא פשוט לצלוח, ופעמים רבות נדרש מאמץ מודע ומכוון כדי לרכוש את הכלים והיכולות ליצור זוגיות בריאה ומוצלחת, כזו שגם מחזיקה שנים.

איך לשרוד בזוגיות ארוכת שנים?

אורך החיים הממושך מאריך את תקופת היחסים הזוגיים, ולכן יש צורך בפיתוח שיטות חדשות על מנת לשמר את המוסד הזוגי לאורך השנים. אם אין לכם קישורים זוגיים טובים, אל דאגה, לעולם לא מאוחר מדי לרכוש כישורים אלו, ואחת הדרכים המקובלות היא לעבוד על זה במסגרת של ייעוץ זוגי.

בעבר, חגיגות "חתונת כסף" לציון 25 שנות נישואין היו אירוע מרגש. כיום, זוג החוגג חצי יובל שנים של שותפות חיים אינו נחשב למקרה יוצא דופן נוכח תוחלת החיים הארוכה הצפויה להם. המשמעות היא שעל זוגות כיום לפעול בגמישות רבה יותר ולהסכים לוויתורים הכרחיים על מנת להתאים את דרכי החיים המשותפים שלהם למציאות המשתנה.

לשמור על דינמיות וראש פתוח בזוגיות

לאורך השנים, יש אנשים שמתפתחים, מאמצים תחומי עניין חדשים וחיים חיים דינמיים. מה שהיה מוסכם ומקובל בין בני הזוג כשהם רק הכירו, והיה תקף ומתאים בראשית הקשר – אמור לעבור התאמות במהלך מסלול החיים המשותף, כך ששני בני הזוג יוכלו להמשיך להרגיש מלאים ומרוצים מחיי הזוגיות.

כדי להשיג זאת, חשוב לדון בשינויים המתרחשים בחייהם של שני בני הזוג כיחידים, ובחיים המשותפים שלהם כמשפחה, לחפש דרכים למצוא קרקע מוסכמת שתוכל לספק הן תחושת ביטחון והן התרגשות, כדי שיהיה רצון אותנטי להמשיך ולהיות יחד.

שינויים תרבותיים וכיצד הם משפיעים על הדינמיקה הזוגית

הזוגיות העכשווית, בה כל אחד מן הבני זוג תורם בצורה זו או אחרת לכלכלת הבית, רוויה בלחצים גבוהים יותר לעומת העבר וזה מתבטא גם בתחום המיני שבו לא תמיד המציאות תואמת את הציפיות. יש זוגות שמסתפקים ברכישת תוספים לשיפור התפקוד המיני כדוגמת ויאגרה או קמגרה (https://www.xn--6dbe2a9ah.com). אך כמובן שפתרונות הרמוניים ועמוקים יותר, דורשים שינויים באורח החיים, אימוץ הרגלים בריאים, ובעיקר, השקעה בזוגיות, על אתגריה השונים, ועוד כאלו שנלווים אליה.

חשיבות התקשורת המינית והזוגית

כל אחד מבני הזוג, חשוף היום לפיתויים רבים יותר מבעבר, ונתקל בבני או בנות המין הנגדי בעבודה, ברשתות החבריות, וכדומה – כך שנאמנות מינית מעולם לא הייתה חשובה ומאתגרת יותר.

חשוב מאוד היכולת לתקשר באופן חופשי ופתוח על נושאים מיניים בין שני בני הזוג. תקשורת מינית שכזו מאפשרת לשני הצדדים לשתף את בן או בת הזוג ברגשותיהם, בדרישותיהם ובציפיותיהם, וכן בחששות שלהם בקשר למיניות. הרבה זוגות אינם מצליחים לקיים חיי מין נורמליים בגלל קצב החיים התובעני שמתווספים אליו כאמור הסחות דעת וחשיפה גבוהה לפיתויים.

הרוטינה המודרנית, הדורשת משני בני הזוג להשקיע שעות ניכרות בעבודה מחוץ לבית ולהיות מחוברים באופן תמידי לכל סוגי המסכים, מקשה עליהם לשמור על קשר זוגי איכותי. ההתמודדות המתמדת עם רשימות מטלות וחובות ללא סוף, מפחיתה את הזמן והאנרגיות שנשארים פנויים להשקעה ברומנטיקה הזוגית.

בנוסף לכל הנאמר, הזוגיות המסורתית, זו של שני בני זוג הטרוסקסואליים, מאותגרת על ידי נורמות חדשות ומגוונות כגון זוגיות של אנשים מאותו המין, פוליאמוריה, זוגיות פתוחה, חילופי זוגות, ועוד תופעות חברתיות שזוכות כיום לפופולריות, וכל יוצא שהזוגיות הקונבנציונלית מאותגרת מאוד כיום – לא רק מבפנים, אלא גם מבחוץ. להחזיק ביחסים של אהבה עמוקה והנאה מתמשכת דורש כישורים כגון תקשורת פתוחה, יכולת לנהל משא ומתן, גמישות רגשית והתחייבות ממשית להשקעה בקשר הזוגי.

ייעוץ זוגי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!