הקמת עסק עצמאי

הקמת עסק עצמאי

הקמת עסק עצמאי אינה משימה פשוטה כלל. היא מצריכה ידע במגוון רחב של תחומים. אם אינכם יודעים להתנהל נכון מבחינה ניהולית וכלכלית, כנראה שהעסק יקרוס מהר מאוד. לכן, לפני שאתם ממהרים להקים עסק עצמאי, חשבו כיצד תוכלו להבטיח את הצלחת העסק. ליווי עסקי הוא אחד הדברים שיסייעו לכך. 

 

הקמת עסק עצמאי- מהו ליווי עסקי?

ליווי עסקי הוא למעשה ליווי על ידי יועצים עסקיים. ליווי על ידי יועצים עסקיים יכול לעזור לכם לקבל את הידע  הנחוץ לניהול העסק ולהתנהלות כלכלית נכונה ועל ידי כך לבסס דרכי פעולה להצלחת העסק. 

הקמת עסק עצמאי מצריכה בראש ובראשונה התנהלות נכונה. ללא התנהלות נכונה העסק שלכם לא יצליח להניב רווחים ואתם לא תחזיקו מעמד. בארץ, רוב העסקים לא מחזיקים מעמד זמן רב. יותר מ-70% עסקים שנפתחים נסגרים לאחר כשנתיים. ההתנהלות הלא נכונה שמובילה לסגירת העסק, נובעת בעיקר מחוסר ידע. בזכות ליווי עסקי תוכלו לקבל את הידע הזה ולהתנהל באופן נכון. 

מהו יועץ עסקי?

יועץ עסקי הוא אדם המעניק שירות ייעוץ והכוונה בנוגע לפעילויות עסקיות. היועץ העסקי הוא אדם בעל ידע והשכלה רחבה במקצועות ניהוליים הכוללים התמתחות בשיווק, מימון, לוגיסטיקה, מערכות מידע ועוד. בזכות פנייה ליועץ עסקי תקבלו ליווי מקצועי שיסייע לכם בהקמת עסק עצמאי. 

אחד הדברים החשובים ביותר בפנייה ליועץ עסקי הוא לוודא כי אכן מדובר ביועץ עסקי מקצועי ולא במנטור עסקי. מנטורים עסקיים לעומת יועצים עסקיים לא עברו את ההכשרה המתאימה לליווי עסקים ואין להם את ההשכלה שיש ליועצים העסקיים. לכן, במידה ואתם מעוניינים בליווי עסקי מומלץ לעשות זאת על ידי יועץ עסקי מקצועי שרכש את ההשכלה המתאימה לכך. כמו כן, מומלץ לבחור ביועץ עסקי עם ניסיון של לפחות עשר שנים. 

 

הקמת עסק עצמאי- מדוע לפנות ליועץ עסקי?

הקמת עסק עצמאי מצריכה הרבה השקעה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. כאשר מושקעים במשהו כל כך, קשה להבחין בפרטים הקטנים שלעתים יכולים להוות את הכשלים בעסק. היועץ העסקי למעשה מהווה עין חיצונית שבוחנת אתכם ואת העסק שלכם ויכולה להבחין גם בפרטים הקטנים הללו. ליועץ העסקי יש שלושה תפקידים מרכזיים- 

  • ליווי בהקמת עסק עצמאי
  • ליווי עסקים וסיוע בהחזרתם למוטב
  • בניית תכנית עסקית בהתאם לבקשת הלקוח

כאשר מדובר על הקמת עסק עצמאי, היועץ העסקי יעזור לנו לבנות תוכנית עסקית נכונה שתעזור לנו לבסס את העסק שלנו נכון. דרך הפעולה שיבנה היועץ העסקי צריכה להיבנות בהתאם לרצונות שלכם ולמטרות שלכם. הקמת עסק עצמאי עם ליווי של יועץ עסקי תעזור לכם לבסס את העסק ולהוביל להצלחתו הכלכלית.

 

כמה עולה ייעוץ עסקי?

המחיר של ליווי על ידי יועץ עסקי מושפע ממספר גורמים שונים. בדרך כלל, עלותה של פגישה עם יועץ עסקי תנוע סביב מאות שקלים. חשוב מאוד לזכור, כי ייעוץ עסקי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן בו בוחנים את העסק ואת התנהלותו, דרכי עבודה פוטנציאליות ובונים תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבורכם. 

הגורמים המשפיעים על המחיר-

    • מצב עסקי- הקמת עסק עצמאי תשפיע על המחיר ותתומחר באופן שונה מאשר אם העסק הוקם והוא בעת משבר. כל אחד מהם יצריך דברים שונים מהיועץ העסקי, ולכן גם יתומחר בצורה שונה. 
    • סוג העסק- אתם חנות בגדים, מסעדה או חשמלאי. כל אלה יצריכו דרכי עבודה אחרות ולכן יתומחרו בצורה שונה. 
    • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. 
    • בניית תכנית עסקית- אם תחליטו לבנות תכנית עסקית הדבר יגרום לעלייה במחיר הסופי של הייעוץ העסקי. 

 

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא תוכנית פעולה לבעל העסק שמכווינה את ניהול העסק. התוכנית העסקית מהווה את שלבי העבודה על פיהם בעל העסק צריך לפעול בהקמת עסק עצמאי ובניהול עסק קיים. על ידי התוכנית העסקית מגדירים את החזון העסקי של העסק, את המטרות והיעדים של בעל העסק, את המוצר, את דרכי השיווק ואפשרויות המימון הפוטנציאליות ואת התוכנית הכלכלית הנכונה להקמת עסק עצמאי ולניהולו. 

תוכנית עסקית נכתבת על ידי יועץ עסקי בהתאם לתבנית מסוימת. כתיבת תוכנית עסקית מקצועית מצריכה היצמדות לכל השלבים בתבנית. יש לקחת בחשבון שבמידה ותחליטו לבנות תוכנית עסקית ללא יועץ עסקי, יש סיכוי גדול מאוד שהתוכנית העסקית לא תהיה מספיק טובה ולא תמלא את המטרות שלכם. 

https://www.youtube.com/watch?v=bOziTwKgyqg&t=3s

למה משמשת תוכנית עסקית?

התוכנית העסקית משמשת עבור שני דברים מרכזיים. האחד הוא הגדרת העסק. התוכנית העסקית למעשה מהווה את תעודת הזהות של העסק שלכם. היא עוזרת לענות על מגוון שאלות ועל ידי כך אנו מבינים האם לעסק יש כדאיות כלכלית או לא. אם נחליט שלעסק אין כדאיות כלכלית, יהיו בפנינו שתי אפשרויות- האחת תהיה לוותר על הקמת עסק והשנייה תהיה לנסות למצוא דרכי פעולה שונות שיעניקו לעסק כדאיות כלכלית. 

בנוסף להגדרת העסק, התוכנית העסקית משמשת כדף המכירה של העסק. כאשר תרצו להשיג מימון על ידי פנייה לגופי מימון או למשקיעים פוטנציאליים שונים, אתם תאלצו להציג בפניהם את התוכנית העסקית של העסק. ללא תוכנית עסקית מקצועית, יש סיכוי גדול שלא יתייחסו לבקשה שלכם ברצינות. 

 

הקמת עסק עצמאי- האם חייב תכנית עסקית?

לא חייב תכנית עסקית להקמת עסק עצמאי. אבל, אם אתם רוצים להבטיח את עתיד העסק שלכם בשוק העסקים, בהחלט כדאי לכם להיעזר בתוכנית עסקית. 

על מנת להצליח לנהל עסק עליכם לעשות כמיטב יכולתכם. ליווי של יועץ עסקי ובניית תכנית עסקית בהחלט יכולים להבטיח לכם שהקמת העסק תעשה באופן נכון ויעיל שישמור על העסק. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!