הקמת עסק חדש

הקמת עסק חדשאנשים רבים מקימים עסקים חדשים בישראל וסוגרים אותם כעבור זמן קצר. למעשה הנתונים מראים כי יותר  מ-70% מהעסקים שנפתחים נסגרים לאחר כשנתיים. הקמת עסק חדש היא משימה לא פשוטה כלל והיא מצריכה ליווי של יועץ עסקי ובניית תכנית עסקית מפורטת. 

 

ליווי עסקי להקמת עסק חדש 

הקמת עסק חדש מצריכה בראש ובראשונה התנהלות נכונה, הן מבחינה תפקודית והן מבחינה כלכלית. ללא התנהלות נכונה העסק שלא לא יניב רווחים וכנראה שלא יחזיק מעמד זמן רב. בדרך כלל, התנהלות לא נכונה של בעלי עסקים נובעת בעיקר מחוסר ידע מספק. על מנת לרכוש את הידע הנדרש אתם יכולים לפנות לקבלת ליווי עסקי. 

ליווי עסקי ניתן לעסקים במצבים שונים על ידי יועצים עסקיים. בעזרת ליווי עסקי נכון אתם תקבלו את כל הידע שנדרש לניהול נכון של העסק ולהתנהלות כלכלית נכונה. בזכות הליווי העסקי אתם תוכלו לבסס דרכי פעולה שיובילו להצלחת העסק שלכם. חשוב מאוד לזכור, כי ייעוץ עסקי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן בו בוחנים את העסק, את התנהלות העסק, דרכי עבודה פוטנציאליות ובונים תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבורכם.

https://www.youtube.com/watch?v=bOziTwKgyqg&t=2s

הקמת עסק חדש בסיוע יועץ עסקי

לפני שנבין כיצד היועץ העסקי עוזר לנו נבין מהו יועץ עסקי. יועץ עסקי הוא אדם המעניק שירותי ליווי, ייעוץ והכוונה בנוגע לפעילויות עסקיות שונות. ליועץ העסקי יש השכלה רחבה במקצועות ניהוליים הכוללים התמתחות בשיווק, מימון, לוגיסטיקה, מערכות מידע ועוד. פנייה ליועץ עסקי תעניק לכם ליווי מקצועי וסיוע בהקמת עסק חדש. 

כאשר פונים לסיוע של יועץ עסקי חשוב לוודא קודם כל כי אכן מדובר ביועץ עסקי ולא במנטור. יועץ עסקי הוא אדם שעבר את ההכשרה המתאימה להענקת ליווי עסקי, יש לו את הידע הנדרש ובדרך כלל ניסיון רב שכולל גם התמחות. לעומת זאת, מנטורים לא עברו את ההכשרה המתאימה לליווי עסקים ואין להם את ההשכלה הרחבה שיש ליועצים העסקיים. לכן, במידה ואתם מעוניינים בליווי עסקי מומלץ לעשות זאת על ידי יועץ עסקי מקצועי שרכש את ההשכלה המתאימה לכך ויש לו ניסיון של עשר שנים לפחות. 

הקמת עסק חדש מצריכה הרבה השקעה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. כאשר אתם מושקעים במשהו ואתם דואגים לכל דבר בו, יהיה לכם קשה להבחין בכל הפרטים הקטנים. לפעמים הפרטים הקטנים הללו יהיו מה שיכשיל את העסק שלכם. כאשר אתם מקבלים ליווי של יועץ עסקי, אתם למעשה נותנים לעין חיצונית לבחון אתכם, את התנהלות העסק ואת הפרטים השונים בעסק.  כך היועץ העסקי יכול להבחין גם בפרטים הקטנים ביותר ולשים את האצבע על הכשלים בעסק. [

ליועץ עסקי יש שלושה תפקידים מרכזיים- 

  • ליווי עסקי בהקמת עסק חדש
  • ליווי עסקים וסיוע בהחזרתם למוטב לאחר משבר כלכלי
  • בניית תכנית עסקית בהתאם לבקשת הלקוח

הקמת עסק חדש תצריך מהיועץ העסקי בניית דרך פעולה מפורטת שתעזור לבסס את העסק. דרכי הפעולה ייבנו כחלק מתוכנית עסקית נכונה. התוכנית העסקית צריכה להיבנות בהתאם לשאיפות ולרצונות של בעל העסק.

 

עלות ייעוץ עסקי להקמת עסק חדש?

שאלת העלות לא יכולה לקבל תשובה חד משמעית כיוון שהמחיר של ליווי עסקי על ידי יועץ מושפע ממספר גורמים שונים. בדרך כלל, המחיר לפגישה עם יועץ עסקי ינוע סביב מאות שקלים. 

הגורמים המשפיעים על המחיר-

    • מצב עסקי- הקמת עסק עצמאי תשפיע על המחיר ותתומחר באופן שונה מאשר אם העסק הוקם והוא בעת משבר. כל אחד מהם יצריך דברים שונים מהיועץ העסקי, ולכן גם יתומחר בצורה שונה. 
    • סוג העסק- אתם חנות בגדים, מסעדה או חשמלאי. כל אלה יצריכו דרכי עבודה אחרות ולכן יתומחרו בצורה שונה. 
    • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. 
    • בניית תכנית עסקית- אם תחליטו לבנות תכנית עסקית הדבר יגרום לעלייה במחיר הסופי של הייעוץ העסקי. 

 

תוכנית עסקית בהקמת עסק חדש

תוכנית עסקית היא תוכנית שנבנית על מנת להכווין את בעל העסק ולבסס לו דרכי פעולה שיובילו להצלחת העסק. כלומר, התוכנית העסקית היא בעצם שלבי העבודה על פיהם בעל העסק צריך לפעול בהקמת עסק חדש ובניהול עסק קיים. תוכנית עסקית עוזרת להגדיר את החזון העסקי של העסק, את המטרות והיעדים של בעל העסק, את המוצר, את דרכי השיווק, את אפשרויות המימון הפוטנציאליות ואת התוכנית הכלכלית הנכונה להקמת עסק חדש ולניהולו. 

התוכנית העסקית נכתבת על ידי יועץ עסקי בהתאם לתבנית מסוימת. כתיבת תוכנית עסקית מקצועית מצריכה היצמדות לכל השלבים בתבנית. 

לתוכנית העסקית שתי מטרות מרכזיות. האחת היא הגדרת העסק. התוכנית העסקית למעשה מהווה את תעודת הזהות של העסק שלכם. היא עוזרת לענות על מגוון שאלות ועל ידי כך עוזרת לכם כבעלי עסק להבין האם לעסק יש כדאיות כלכלית או לא. במידה ותגיעו למסקנה שלעסק אין כדאיות כלכלית יהיו בפניכם שתי אפשרויות- האחת תהיה לוותר על הקמת עסק והשנייה תהיה לנסות למצוא דרכי פעולה שונות שיעניקו לעסק כדאיות כלכלית. 

מטרתה השנייה של התוכנית העסקית היא לשמש כדף המכירה של העסק. כאשר תרצו להשיג מימון על ידי פנייה לגופי מימון או למשקיעים פוטנציאליים שונים, אתם תאלצו להציג בפניהם את התוכנית העסקית של העסק. ללא תוכנית עסקית מקצועית, יש סיכוי גדול שלא יתייחסו לבקשה שלכם ברצינות. 

האם חייב תוכנית עסקית בהקמת עסק חדש?

לא חייב תכנית עסקית להקמת עסק חדש. אבל, התוכנית העסקית בהחלט הכרחית אם אתם רוצים להבטיח את עתיד העסק שלכם בשוק העסקים. ליווי של יועץ עסקי ובניית תכנית עסקית בהחלט יכולים להבטיח לכם שהקמת העסק תעשה באופן נכון ויעיל שישמור על העסק. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!