הלוואה לרכב חדש – מדוע ומתי זו האופציה הטובה ביותר עבורנו?

על פי נתונים שונים שנאספו ונותחו במהלך השנים האחרונות, ישראלים מחליפים כל 3-5 שנים. זה תלוי כמובן ביכולות הכלכליות וכמובן בתנאים ובצרכים שלהם. עם השנים, התחלופה גוברת, בין אם זה בגלל עלייה ברמת החיים ובין אם זה בגלל שהיום יש הרבה יותר אופציות אפקטיביות לרכישת רכב חדש, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט של ההיצע.

אחת הדרכים הטובות לרכוש רכב היום, היא באמצעות נטילת הלוואה לרכב חדש. מדובר על הלוואה שנוטלים מגורמים אשר מוכנים לספק את הסכום הנדרש לצורך הרכישה. צריך לזכור שלא מדובר בסכום המלא אלא בחלק משמעותי ממנו, עליו צריך להוסיף הון עצמי מסוים לצורך ביצוע הרכישה.

הלוואה לרכב חדש היא לא מורכב. אך צריך להבין לשם מה אנחנו בוחרים לבקש אותה וכיצד נעשה זאת באופן שישרת את המטרות שלנו. כמובן שזה יקרה, אך ורק אם ההלוואה תהיה בסכומים המתאימים מחד, והתנאים יהיו אופטימאליים ונכונים עבורנו, מאידך. במידה וזה לא המצב, עלינו לשקול האם לקחת הלוואה בכלל והאם לחפש הלוואה אחרת, טובה יותר.

מדוע זו האופציה הטובה ביותר עבורנו?

נניח ואנחנו רוצים לרכוש רכב חדש. אזי שמדובר בסכום כסף משמעותי שנידרש לשלם, סכום שסביר להניח שאין לנו אותו ביד וכן, מרבית הסיכויים גם לא נוכל לקבל אותו במידה ונחליט למכור את הרכב הישן שלנו (אלא אם יש פערים משמעותיים בסוג ובדגם הרכב). לכן, בשביל שנוכל להשלים את החסר, יהיה נכון מצידנו ליטול הלוואה מגורם שיכול לספק לנו את הסכום הרלוונטי עבורנו.

ברגע שנרכוש רכב חדש, נוכל להשתמש וליהנות ממנו, ובעתיד נוכל למכור אותו, באופן שיאפשר לנו לייצר הון עצמי לרכישת הרכב הבא. המטרה היא כמובן למכור את הרכב אחרי שאנחנו מסיימים להחזיר את כל ההלוואה, ואז נוכל להתקדם לרכישת רכב חדש.

מתי זו תהיה האופציה הטובה ביותר עבורנו?

כאמור, בשביל שזו תהיה האופציה הטובה ביותר עבורנו, אנחנו צריכים לקחת הלוואה שהיא בתנאים מתאימים. קרי, ריביות, החזרים וכל דבר אחר שיכול לשרת אותנו. אנחנו צריכים לבחון כמה עולה ההלוואה בסופו של דבר. שכן הסכום שאנחנו לווים אינו דומה לסכום שנידרש לשלם בסופו של תהליך.

מעבר לכך, זו תהיה האופציה הטובה ביותר עבורנו, אם וכאשר אנחנו משתמשים בהלוואה בצורה נכונה, רוכשים רכב חדש, ומייצרים לעצמנו אפשרות להשתמש ברכב שעומד לרשותנו כבסיס כלכלי לעתיד. נכון שזה לא אותו דבר כמו רכישת נכס, דוגמה בית, אך עדיין זה יכול להוות עבורנו בסיס כלכלי לעתיד, אם נדע להשתמש בו בצורה נכונה.

צריך לציין, הרבה פעמים הלוואה לרכב חדש מיועדת לא בהכרח לרכב ראשון אלא רכב שני או שלישי. נניח, הורים שרוצים לרכוש לילדים שלהם, או בני זוג המבקשים לרכוש רכב נוסף.

 

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!