אימון להקמת עסק

אימון להקמת עסקהשאיפה הגדולה שלכם היא לפתוח עסק מן המניין בישראל. יש לכם שאיפות, ואתם בטוחים שתוכלו להצליח. הבעיה היא שהחשש משמעותי לא פחות, והוא מביא לכך שהתוכניות לפתיחת העסק נשארות עמוק בתוך המגירה.

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים שלא יודעים מהיכן להתחיל מבינים שיש בנמצא פתרון שעשוי להיות יעיל במיוחד, וקוראים לו אימון אישי. אנחנו נתייחס כאן לתכלית האימון הזה, למאפייניו וליתרונות המרכזיים שלו.

העקרונות שבבסיס האימון

כבר בנקודה הזו, ראוי להדגיש שהמאפיינים של כל אימון אישי להקמת עסק משתנים על פי ההכשרה והניסיון של המאמנים עצמם, כך שאין בנמצא תוכנית אימון אחת אשר דומה לחברתה.

עם זאת, בחלק הארי של המקרים ניתן למצוא מכנה משותף, שמגדיר למעשה את האימון האישי ככזה: הדרכה מעשית של המאמן, הניתנת לאדם המעוניין לפתוח את העסק, וזאת בתחומים הנכנסים לתמונה בעולם העסקי.

חשוב להדגיש שאין המדובר בהרצאה פרונטאלית, כמובן, כי אם בהליך בין מספר חודשים, המבוסס על דינאמיקה בין המאמן למתאמן, וכולל בתוכו התנסות בכלים מעשיים, ביצוע סימולציות וכיוצא בזה.

התכנים של אימון אישי לפתיחת עסק, בהמשך לכך, מגוונים בכל קנה מידה. ממש על קצה המזלג, ניתן למנות הגדרת יעדים, מימוש והגשמה עצמית, ניהול עובדים וחלוקת עבודה, ארגון לוח זמנים, שיווק ושיחות מכירה, הצגה עצמית, לקיחת אחריות – והרשימה עוד ארוכה.

כפי שניתן לראות, אלו הם נושאים שמלווים את האדם לכל אורך ההתנהלות העסקית שלו (וגם בחיים הפרטיים, למעשה), אך דומה כי בשלבי ההקמה ובחודשים הראשונים של העסק, הם מקבלים חשיבות מכרעת. הם אלה שעלולים לפגוע בקשרים שטווה בעל העסק עם עובדים, לקוחות, ספקים או קולגות, וכאלה שעלולים להכניס אותו לבור ממנו קשה מאד לצאת.

חשיבותה של מטרה

אחד הקווים המנחים של אימון אישי בכלל, וכזה הנוגע לפתיחת עסק בפרט, הוא הצורך שלו להגדיר, בעזרתו של המאמן המקצועי, מטרות מוצהרות, מתוך מטרה ברורה לעמוד בהן.

אחת הסכנות הגדולות ביותר עבור עסק חדש נובעת מהיעדר הגדרה שכזו. כאשר מציבים מטרה כללית שאינה חד משמעית, דוגמת "להצליח כמה שיותר" או "לעשות הרבה כסף", קשה הרבה יותר להגשים אותה.

זאת, כמובן, להבדיל ממקרים בהם המטרה היא ישירה, וניתן לראות האם עומדים בה בכל רגע נתון. כאשר לא עומדים במטרה בנקודת זמן מסוימת, ניתן לשנות דברים בהתנהלות של המנהל או העסק שלו.

המאמן האישי, כתוצאה מכל אלה, יסייע להגדיר את אותן מטרות, והוא בהחלט עשוי ללוות את המתאמן גם בהמשך, כשמגיעה נקודת הבקרה עבור אותן מטרות.

אז איך מתחילים?

אימון אישי נעשה ברוב המקרים, מעצם היותו כזה, באופן אישי, כלומר, בנוכחות המאמן והמתאמן בלבד. עם זאת, ניתן בהחלט גם להצטרף למסגרות אימון גדולות מעט יותר: קבוצות של שניים-שלושה אנשים נחשבות לנפוצות גם כן.

למרות שההליך האישי נפגע גם במעט, יש להן גם מספר יתרונות. המרכזי שבהם הוא היכולת של המתאמנים לשתף אחד את השני במצבים ובקשיים בהם הם נתקלים, מה שמקל על ההתמודדות איתם – אחרי הכול, המתאמן מבין כי הוא לא לבד בקשיים שלו.

הדבר החשוב ביותר הוא בחירת מאמן אישי מהשורה הראשונה. חשוב לשים לב שלא כל מאמן אכן בקיא בנושא של פתיחת עסק, כך שחייבים לוודא שהמאמן המיועד אכן מחזיק בניסיון רב שנים בהדרכה למטרה זו.

מכיוון שאין תחליף לדינאמיקה ולקשרים טובים עם המאמן, חשוב שהוא יהיה גם בעל יחסי אנוש מפותחים, וזאת על מנת שהמתאמן יוכל להרגיש נוח לשתפו בכל סוגיה שנמצאת על ליבו.

ראו גם:

אימון בשיטת NLP לניהול משא ומתן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!