אימון אישי – איך נדע שבחרנו את המאמן הנכון?

לא מעט אנשים מרגישים "תקועים" בין אם זה בהיבט האישי ובין אם זה בהיבט המקצועי. התקיעות הזאת מונעת מהם להגשים את עצמם כפי שהם רוצים ומצפים שיקרה. יש מי שבוחר לפנות לטיפול פסיכולוגי בשביל להתגבר על כך, יש מי שבוחר להשתמש באמצעים וכלים שונים שיכולים לעזור להם, ויש מי שבוחר לפנות למסלול אחר לגמרי.

מדובר על מסלול של עבודה עם מאמן אישי. אימון אישי הפך בשנים האחרונות לאחד משיטות העבודה הטובות ביותר, בין אם זה בהיבט האישי ובין אם זה בהיבט המקצועי. מדובר על שיטה בה עובד המאמן עם המטופל שלו על כלים שונים שיעזרו לו להגשים את עצמו, להגשים את המטרות שלו, לדעת להשיג את מה הוא רוצה בצורה הטובה ביותר. מדובר על גישה שהיא הרבה יותר פרקטית ועכשווית מאשר גישות טיפול אחרות, דוגמא טיפול פסיכולוגי.

רבים המרגישים תחושה של תקיעות, מתלבטים בין טיפול פסיכולוגי לבין אימון אישי. שתי הגישות הן מקובלות ואיכותיות, אך טיפול פסיכולוגי לא בהכרח מתאים לכולם. ישנם לא מעט אנשים שירגישו קושי להיפתח כפי שטיפול פסיכולוגי דורש, וכן הם לא מרגישים צורך לעשות זאת בשביל להתמודד עם בעיה כזו או אחרת או תחושות מסוימות שמלוות אותם. הפתרון הוא, להיעזר בשירותיו של מאמן אישי שילווה אותם לאורך התהליך, במטרה לעזור לנו לרכוש כלים איתם יוכלו לצאת מהמצב בו הם נמצאים ולהתקדם הלאה.

איך אימון אישי יכול לעזור?

הרעיון של אימון אישי הוא לא להתייחס להיבטים נפשיים עמוקים ולא לטפל בהכרח בטראומות מהעבר אלא בדברים יותר מעשיים, דברים שנכונים לנקודת הזמן הנוכחית. למשל, אם אדם מתקשה לייצר זוגיות, אז המאמן יכול לעבוד איתו על זה ולספק לו כלים שיעזרו לו לייצר זוגיות בריאה לאורך זמן.

זה תקף גם בהיבט המקצועי. למשל, בעזרת אימון אישי אפשר לקבל כלים כיצד להתמודד עם סיטואציות שונות בעבודה, בין אם זה קידום, בין אם זה צורך לנהל אנשים, לעמוד בזמנים, לטפל בסיטואציות שונות ועוד.

איך נדע שבחרנו את המאמן הנכון?

ישנם לא מעט מאמנים אישיים שיכולים לעזור לנו להתמודד עם תופעות כאלה ואחרות, אנחנו צריכים לדעת כיצד לבחור את המאמן הנכון.

ישנן 3-4 נקודות עיקריות שיכולות לעזור לנו בתהליך הבחירה: נקודה ראשונה היא כמובן הניסיון שעומד לרשות המאמן, בפרט במקרים כמו שלנו. נקודה שנייה היא תוכנית העבודה והגישה שלו. ישנן גישות אימון שונות שכל מאמן מאמין בהן. נקודה שלישית היא הכימיה האישית שלנו איתו, היא חשובה לצורך הצלחת האימון אך גם בשביל שנרגיש נוח איתו. נקודה רביעית היא הזמינות שלו אלינו בכל אספקט, בכל יום ושעה, בין אם זה בהודעות ובין אם זה בשיחות.

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!