אבולוציה של סגנונות ריקוד

מי שצופה בריקודים ורקדנים מלפני שישים-שבעים שנה, ייתכן ולא יזהה את הריקודים שהיה נהוג לרקוד אז, לעומת הריקודים שנהוג לרקוד היום. לא כשמדובר על ריקודי זוגות, ריקודים במסיבות ולא כשמדובר על רקדנים מקצועיים. עולם הריקוד השתנה לגמרי במהלך הזמן.

השינויים נובעים מהיבטים שונים. בראש ובראשונה מההיבט החברתי. בעבר עולם הריקוד היה יותר שמרני, או מה שמכונה היום קלאסי, היום לעומת זאת, הריקוד הרבה יותר חופשי, יותר משוחרר. אפשר לראות את זה בריקודים פופולאריים במועדונים או במקומות אחרים, אך גם בריקודים מקצועיים של רקדנים העוסקים בכך באופן יומיומי.

האבולוציה של סגנונות הריקוד, הביאה איתה כמובן גם השפעות פיזיולוגיות שונות על הרקדנים והרקדניות. בין אם זה בהיבט של תנועות ובין אם זה בהיבט של פגיעות פיזיות והדרך בה הם צריכים להתמודד איתן.

למשל, אחד השינויים הבולטים שהתרחש במהלך השנים זה השינוי בתנועת הזרועות והמרפק. התנועתיות היא גבוהה יותר מצד אחד, מצד שני, יש הרבה יותר מורכבות בכל פעולה, מה שעלולה להוביל לפציעות אם לא מנוהל נכון העומס והאימונים, בוודאי עבור רקדנים שאינם מנוסים או עבור מי שאיננו מקפיד לשמור על שיגרת אימונים הדרגתית וסדירה.

 

איך אפשר להימנע מכך?

רקדנים צעירים וותיקים, ידעו לומר שקשה מאוד עד בלתי אפשרי להימנע מפציעות ובפרט, פגיעות רגלים, זרועות או מרפק. מה שאפשר לעשות זה לצמצם באופן ניכר את התדירות וכן להתמודד עם הפגיעה בצורה הרבה יותר טובה.

לשם כך, יש להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בכך וידעו לאבחן את הבעיה ולספק את הכלים והאמצעים הנדרשים. אנשי מקצוע המתמחים בפגיעות פיזיולוגיות שונות, ידעו גם לספק לרקדנים מקצועיים או חובבים, את הכלים כיצד להתמודד עם פגיעות אלו, על מנת שיוכלו להימנע מהן. למשל, באמצעות תרגילים וחיזוקים או באמצעים אחרים.

דרך נוספת בעזרתה אפשר להתמודד עם פגיעות בזרועות, מרפקים ומקומות אחרים בגוף, זה שימוש בתחבושות או אמצעים שיכולים להגן על האזור במהלך התרגול ובכלל במהלך הריקוד. באופן טבעי, מי שהולך למועדון לא ישתמש בהן, מנגד, הוא יכול לנסות ולהימנע מתנועות מורכבות שעלולות לגרום לפגיעה.

עוד אופציה היא להקפיד על חיזוקים של אזורים אלו. ככל שמחזקים אותם יותר, כך הרבה יותר קל לבצע את התנועה. צריך גם ללמוד איך לבצע אותה בצורה נכונה, בשביל להימנע מכאב מיותר.

 

לא משנה מה, לא להפסיק לרקוד

אחת הטעויות שאנשים עושים כשהם חשים כאב, הוא להפסיק ולבצע את הפעולה. ההנחה שלהם היא, שהכאב נובע מכך שהם מבצעים אותה ולכן מוטב שיפסיקו.

לא צריך להפסיק לעשות את מה שאוהבים בגלל כאבים. צריך לקבל הנחיות מאיש מקצוע שמתמחה בתחום, לפעמים להוריד עומסים, לעשות תרגילים לחיזוק ולחזור בצורה הדרגתית לעשות לפעילות מלאה.

ריקוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!