עלות פתיחת עסק

עלות פתיחת עסקעלות פתיחת עסק

פתיחת עסק היא צעד לא פשוט בכלל שמצריך השקעה רבה מאוד, הן מבחינה נפשית והן מבחינה כלכלית. חשוב מאוד לבצע את פתיחת העסק בחוכמה תוך מחשבה מקדימה. אם אתם רוצים להבטיח את הצלחת העסק שלכם, כדאי לכם לקבל ייעוץ עסקי לפתיחת העסק.

 

עלות פתיחת עסק- ייעוץ עסקי

פתיחת עסק היא משימה מורכבת מאוד. היא מצריכה ידע במגוון תחומים שונים, השקעה רבה, שיווק נכון והתנהלות נכונה שתבטיח את הצלחת העסק. תחום העסקים בישראל יכול להיות מורכב אפילו יותר, כיוון שאין הרבה תמיכה מהמדינה. למעשה, יותר מ-70% מהעסקים שנפתחים בישראל, נסגרים לאחר כשנתיים בלבד. כלומר, על פי הנתונים, רוב העסקים בישראל לא מצליחים להחזיק מעמד. בדרך כלל הדבר נובע מחוסר ידע של בעל העסק שמוביל להתנהלות לא נכונה. בסופו של דבר התנהלות לא נכונה מובילה להפסדים כלכליים שמובילים לפשיטת רגל ולפירוק העסק. 

ייעוץ עסקי לפתיחת עסק ניתן על ידי יועצים עסקיים ומטרתו להכווין אתכם ולהעניק לכם את הידע הנדרש לניהול עסק ולהתנהלות כלכלית נכונה. הייעוץ העסקי עוזר לבעל העסק לבסס דרכי פעולה נכונות בפתיחת העסק שיובילו להצלחה כלכלית של העסק. 

עלות פתיחת עסק- מהו יועץ עסקי?

יועץ עסקי הוא איש מקצוע המעניק שירות ליווי, ייעוץ והכוונה בנוגע לפעילויות עסקיות שונות. ליועץ העסקי יש ידע והשכלה רחבה במקצועות ניהוליים הכוללים התמתחות בשיווק, מימון, לוגיסטיקה, מערכות מידע ועוד. היועץ העסקי יודע לעזור לבית העסק בכל מה שהוא צריך. הוא מלווה את בעל העסק בתהליכים בהם הוא נמצא ועוזר לו לבחור את הדרך המשתלמת והנכונה ביותר. 

ליועץ העסקי יש שלושה תפקידים מרכזיים- 

  • ייעוץ עסקי לפתיחת עסק
  • ליווי עסקים וסיוע בהחזרתם למוטב
  • בניית תכנית עסקית בהתאם לבקשת הלקוח

 

עלות פתיחת עסק- החשיבות של קבלת ייעוץ 

יש חשיבות גבוהה מאוד לקבלת ייעוץ עסקי בפתיחת עסק. קודם כל הייעוץ העסקי מעניק לכם את הכלים הטובים ביותר להתנהלות. כבעלי עסקים, אתם תקבלו הכוונה מקצועית, בזכותה תוכלו לבסס את דרכי הפעולה הנכונות ביותר. היועץ העסקי עובד לאחר שהוא בוחן את העסק, את המטרות של בעל העסק ומנתח נתונים. לאחר ניתוח הנתונים היועץ העסקי מסיק מסקנות מבוססות שדרכן יכול להמליץ על דרכי הפעולה המשתלמות ביותר. 

מלבד ההכוונה של היועץ העסק, הוא עוזר לכם בבחינת העסק מבחוץ. בעלי עסקים מושקעים בעסק שלהם והרבה פעמים קשה להם להבחין בכשלים שלהם. פתיחת עסק חדש מצריכה הרבה השקעה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. היועץ העסקי למעשה מהווה עין חיצונית שבוחנת אתכם ואת העסק שלכם ויכולה להבחין גם בפרטים הקטנים הללו. 

כאשר מקבלים ייעוץ לפתיחת עסק, חשוב שהייעוץ יתבצע תוך שיתוף פעולה מלא בין היועץ העסקי לבין בעל העסק. בסופו של דבר, בעל העסק הוא זה שמשקיע את עצמו בפרויקט ולכן חשוב שדרכי הפעולה שבונה היועץ העסקי יהיו יתאמו באופן מלא לרצונות של בעל העסק ולמטרות שלו. 

כמה עולה ייעוץ לפתיחת עסק?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה ייעוץ לפתיחת עסק. הסיבה לכך, היא שהמחיר של ליווי על ידי יועץ עסקי מושפע ממספר גורמים שונים. בדרך כלל, העלות של פגישה עם יועץ עסקי תנוע סביב מאות שקלים. אך, חשוב מאוד לזכור, כי ייעוץ עסקי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן בו בוחנים את העסק ואת התנהלותו, דרכי עבודה פוטנציאליות ובונים תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבור העסק הספציפי. 

הגורמים המשפיעים על המחיר-

    • מצב עסקי- המצב העסקי משפיע על המחיר הסופי של ייעוץ עסקי. פתיחת עסק תצריך דרכי פעולה שונות ולכן תתומחר באופן שונה מאשר עסק קיים ומתפקד שנקלע למשבר. 
    • סוג העסק- כל סוג עסק יצריך דרכי עבודה אחרות. אם אתם חנות תכשיטים או אם אתם איש מיזוג, הייעוץ יהיה שונה ולכן גם יתומחר בצורה שונה. 
    • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. 
    • בניית תכנית עסקית– אם תחליטו לבנות תכנית עסקית הדבר יגרום לעלייה במחיר הסופי של הייעוץ העסקי

 

עלות פתיחת עסק- אז כמה זה עולה?

כמו המחיר של ייעוץ עסקי שמושפע מגורמים שונים, כך גם עלות פתיחת עסק מושפעת מגורמים שונים ומגוונים. אחד הגורמים המרכזיים שישפיעו על עלות פתיחת עסק הוא היקף הפעילות של העוסק, לדוגמא, עוסק פטור ישלם על ייעוץ עסקי בסביבות ה-2,000 שקלים ולרואה חשבון בין 3,000 ל-4,000 שקלים לשנה. לעומת זאת, חברה בע"מ תשלם על ייעוץ עסקי בסביבות ה-5,000 שקלים ולרואה חשבון בסביבות ה-20,000 שקלים לשנה. 

גורם נוסף שישפיע על עלות פתיחת העסק הוא סוג העסק- האם אתם מעוניינים לפתוח מפעל? מסעדה? חנות וירטואלית? כל אחד מסוגי העסקים הללו יתומחר באופן שונה בהתאם לצרכי העסק. 

חשוב מאוד לדעת לנהל את העלויות באופן חכם ולהתנהל נכון. ניהול נכון יכלול עבודה על פי תזרים מזומנים ולא לחרוג ממסגרת האשראי שאושרה לעסק. מעקב חכם אחר המצב הכספי של חשבון העסק תמנע מהעסק בעיות כלכליות שונות הכוללות חובות לספקים, הלוואות ועוד. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!