ייעוץ לפתיחת עסק

ייעוץ לפתיחת עסקייעוץ לפתיחת עסק

פתיחת עסק יכולה להיות אחת המשימות המורכבות ביותר. על מנת לפתוח עסק אתם צריכים קודם כל לענות על שאלות רבות בנוגע לעסק. מלבד זאת, עליכם להבין במגוון תחומים ולדעת לתפקד נכון הן מבחינה ניהולית והן מבחינה כלכלית, על מנת שהעסק לא יקרוס. 

 

מהו ייעוץ לפתיחת עסק?

לפני שנסביר מהו ייעוץ לפתיחת עסק, נתחיל בנתון לא נעים במיוחד- יותר מ-70% מהעסקים שנפתחים בישראל, נסגרים לאחר כשנתיים בלבד. כלומר, רוב העסקים בארץ לא מחזיקים מעמד. בדרך כלל הדבר נובע מחוסר ידע מספק של בעל העסק. חוסר הידע מוביל להתנהלות לא נכונה שמובילה להפסדים כלכליים ובסופו של דבר לפשיטת רגל ולפירוק העסק. 

ייעוץ לפתיחת עסק הוא ייעוץ שניתן על ידי יועצים עסקיים ומטרתו להכווין אתכם ולהעניק לכם את הידע הנדרש לניהול עסק ולהתנהלות כלכלית נכונה. ייעוץ לפתיחת עסק למעשה עוזר לכם לבסס דרכי פעולה נכונות וחכמה שיובילו להצלחה כלכלית של העסק. 

https://www.youtube.com/watch?v=bOziTwKgyqg&t=4s

מהו יועץ עסקי?

יועץ עסקי הוא איש מקצוע המעניק שירות ייעוץ והכוונה בנוגע לפעילויות עסקיות שונות. ליועץ העסקי יש ידע והשכלה רחבה במקצועות ניהוליים הכוללים התמתחות בשיווק, מימון, לוגיסטיקה, מערכות מידע ועוד.

ליועץ העסקי יש שלושה תפקידים מרכזיים- 

  • ייעוץ לפתיחת עסק
  • ליווי עסקים וסיוע בהחזרתם למוטב
  • בניית תכנית עסקית בהתאם לבקשת הלקוח

 

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית נכתבת על ידי יועץ עסקי בהתאם לתבנית מסוימת. כתיבת תוכנית עסקית מקצועית מצריכה היצמדות לכל השלבים בתבנית. 

תוכנית עסקית היא תוכנית פעולה שמכווינה את ניהול העסק. כלומר, התוכנית העסקית בעצם מהווה את שלבי העבודה על פיהם צריך לפעול בעל העסק. התוכנית העסקית עוזרת לענות על מגוון שאלות בנוגע לעסק- היא עוזרת להגדיר את החזון העסקי של העסק, את מטרת העל ואת היעדים בדרך של בעל העסק, את המוצר או השירות שהעסק מציע, את דרכי השיווק ואפשרויות המימון הפוטנציאליות ואת התוכנית הכלכלית הנכונה לפתיחת עסק ולניהולו. 

קיימים סוגים שונים של תוכניות עסקיות כמו תוכנית עסקית לפתיחת עסק חדש, תוכנית עסקית לאפליקציה, תוכנית עסקית להשגת גופי מימון ועוד. 

 

למה משמשת תוכנית עסקית בייעוץ לפתיחת עסק?

המצב הנפוץ ביותר לבניית תוכנית עסקית הוא בפתיחת עסק. בשלב זה התוכנית העסקית מיועדת ליזמים עצמם. פתיחת עסק נחשבת לעיתוי הטוב ביותר לכתיבת תוכנית עסקית כיוון שזה הזמן בו דברים עוד לא התחילו ואפשר להטמיע דרכי פעולה נכונות .

תוכנית עסקית בפתיחת עסק בדרך כלל תתחיל בסקר שוק. פתיחת עסק חדש משמעותה כניסה לשוק חדש, ולכן חשוב להבין כיצד העסק שלנו יהיה ייחודי ויתגבר על המתחרים. כמו כן, חשוב להבין מה הפוטנציאל העסקי. 

התוכנית העסקית משמשת לשתי מטרות מרכזיות- הגדרת העסק ודף המכירה של העסק. 

  • הגדרת העסק- התוכנית העסקית מהווה את תעודת הזהות של העסק שלכם. היא עוזרת לענות על מגוון שאלות ולהבין האם לעסק יש כדאיות כלכלית או לא. 
  • דף מכירה של העסק- כאשר תרצו להשיג מימון על ידי פנייה לגופי מימון או למשקיעים פוטנציאליים שונים, אתם תאלצו להציג בפניהם את התוכנית העסקית של העסק. 

 

מדוע לקבל ייעוץ לפתיחת עסק?

מלבד לקבלת הכוונה מקצועית שתעזור לכם לבסס דרכי פעולה נכונות, ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם בבחינת העסק מבחוץ. הרבה פעמים, כאשר אנחנו מושקעים במשהו, קשה להבחין בפרטים הקטנים שלו. פתיחת עסק חדש מצריכה הרבה השקעה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. היועץ העסקי למעשה מהווה עין חיצונית שבוחנת אתכם ואת העסק שלכם ויכולה להבחין גם בפרטים הקטנים הללו. 

כאשר מקבלים ייעוץ לפתיחת עסק, חשוב שהייעוץ יתבצע תוך שיתוף פעולה מלא בין היועץ העסקי לבין בעל העסק. בסופו של דבר, בעל העסק הוא זה שמשקיע את הנשמה שלו בפרויקט ולכן חשוב שדרכי הפעולה שבונה היועץ העסקי יהיו תואמות לרצונות של בעל העסק ולמטרות שלו. 

כמה עולה ייעוץ לפתיחת עסק?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה ייעוץ לפתיחת עסק. הסיבה לכך, היא שהמחיר של ליווי על ידי יועץ עסקי מושפע ממספר גורמים שונים. בדרך כלל, העלות של פגישה עם יועץ עסקי תנוע סביב מאות שקלים. אך, חשוב מאוד לזכור, כי ייעוץ עסקי אינו נחשב למדע מדויק ולכן לוקח זמן בו בוחנים את העסק ואת התנהלותו, דרכי עבודה פוטנציאליות ובונים תכנית עסקית שתהיה נכונה ביותר עבור העסק הספציפי. 

הגורמים המשפיעים על המחיר-

    • מצב עסקי- המצב העסקי משפיע על המחיר הסופי של ייעוץ עסקי. פתיחת עסק תצריך דרכי פעולה שונות ולכן תתומחר באופן שונה מאשר עסק קיים ומתפקד שנקלע למשבר. 
    • סוג העסק- כל סוג עסק יצריך דרכי עבודה אחרות. אם אתם חנות תכשיטים או אם אתם איש מיזוג, הייעוץ יהיה שונה ולכן גם יתומחר בצורה שונה. 
    • גודל העסק- ככל שהעסק גדול יותר כך הוא מצריך עבודה רבה יותר ומחקר רב יותר. 
    • בניית תכנית עסקית- אם תחליטו לבנות תכנית עסקית הדבר יגרום לעלייה במחיר הסופי של הייעוץ העסקי. 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!