יועץ שיווק

יועץ שיווקשיווק הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעסק שלכם. ללא שיווק העסק שלכם לא יצליח לשרוד. בעבר, היו דרכים בודדות לשיווק כאשר הן כללו בדרך כלל פרסום מודעה בעיתון, שלטי חוצות ופרסומת בטלוויזיה. כיום יש מגוון דרכים לשיווק העסק. 

 

מהו יועץ שיווק?

יועץ הוא אדם בעל השכלה וניסיון בכל הנוגע לשיווק. היועץ השיווקי יודע לקרוא דו"חות אנליטיים, לזהות טרנדים, הוא מבין בעסקים והוא יודע מה מניע את הלקוחות לרכישה. יועץ הוא אדם חיצוני לעסק שמייעץ בכל הנוגע לשיווק חכם וטוב של העסק. מטרתו של היועץ השיווקי היא להוציא לפועל תוכניות שיווקיות ואסטרטגיות שונות עבור העסק שלכם. 

יועץ עוזר לקבל את ההחלטות הטובות והמושכלות ביותר, שיגדילו את ההצלחה של שיווק העסק וכך יובילו להצלחת העסק ולהנבת רווחים עם ניסיון, יכול להרחיב את מעגל הלקוחות של העסק ולהוביל לעלייה בביקוש למוצר או לשירות של העסק שלכם. 

יש לשים לב לא להתבלבל בין יועצי שיווק לבין משרדי פרסום או סוכנויות דיגיטל, כיוון שתפקידם שונה האחד מהשני. משרדי פרסום וסוכנויות דיגיטל מהווים את הזרוע המבצעת בכל הנוגע לפרסום עצמו. פעמים רבות גופי פרסום אלה אינם בקיאים בכל הפרטים על הלקוח. הם לא יודעים את הדרך המשתלמת ביותר עבורו. כמו כן, לרוב יש פערי מידע הכוללים חוסר הבנה של קהל היעד ועוד. יועץ שיווק למעשה מגשר על הפער בין משרדי הפרסום השונים לבין הלקוח וכך מאפשר לשיווק להתייעל. 

מתי צריך יועץ שיווק?

שיווק הוא דבר הכרחי להצלחתו של העסק, אך לא תמיד חייב יועץ שיווק לשם כך. אז איך תדעו אם אתם צריכים יועץ שיווק? קיימים מספר מצבים המעידים על כך שעליכם להעסיק יועץ שיווק. ריכזנו לכם את המצבים המרכזיים לכך (כאשר יש עוד מגוון רחב של מקרים בהם תהיו צריכים לפנות ליועץ שיווק)- 

 

הקמת עסק חדש

כאשר מקימים עסק חדש חשוב מאוד לבצע את הדברים באופן מסודר ונכון. העסקת יועץ בהקמת העסק תעזור לכם להביא את העסק שלכם לתודעת הציבור כבר בפתיחתו. לא קל להקים עסקים חדשים, במיוחד בישראל. הנתונים מראים כי יותר מ-70% מהעסקים שנפתחים בישראל נסגרים לאחר שנתיים כי הם לא מצליחים להחזיר השקעה ולהניב רווחים. לכן, אם אתם רוצים להבטיח את הצלחת העסק שלכם, פנו ליועץ שיווק. כמו כן, חשוב להבין שבשלב הזה עוד לא יצרתם מוניטין לעסק שלכם, ולכן זה הזמן הטוב ביותר לעשות זאת, לפני שחס וחלילה, ייווצר לכם מוניטין שלילי, שקשה מאוד לתקן. 

 

השיווק שלכם לא יעיל

אם אתם מנסים לשווק את המוצר שלכם ללא הצלחה, כדאי לכם לפנות ליועץ . חשוב להבין, שהרבה פעמים השיווק אינו קשור למוצר או לשירות שהעסק מציע. יהיו פעמים רבות שעסק עם מוצר או שירות פחות טובים משלכם יצליח יותר רק בגלל השיווק שלו. לכן, אם ניסיתם מהלכי שיווק רבים שכשלו.

 

השיווק יעיל לטווח קצר

אופציה נוספת היא שהשיווק שלכם יעיל, אך ברגע שאתם מפסיקים לשווק במלוא הכוח הלקוחות מפסיקים להגיע. כלומר, השיווק שלכם לא יעיל לטווח הארוך ולא משאיר חותם. במקרה כזה, פנייה ליועץ שיווק יכולה להביא את הפתרון לבעיה. 

 

אין ידע ומעקב אחר נתונים בסיסיים

אחד הדברים המרכזיים שיועץ השיווק עושה הוא לעקוב אחר נתונים בסיסיים הקשורים לעלויות העסק. הוא יודע לנתח נתונים ולהסיק מסקנות שישפיעו על המשך התהליך השיווקי. נתונים לדוגמא יהיו כמה עולה מכירה או ליד, מה עלות הפגישה עם לקוח, מה עלות סגירת עסקה או מכירה ועוד. 

 

אינכם יודעים לקבוע תקציב

פעמים רבות, בעלי העסק לא יודעים לקבוע את התקציב לשיווק. הם קובעים אותו על פי ההרגשה שלהם או לפי מה שמשרדי הפרסום אומרים להם. יועץ שיווק יכול לעזור לכם לקבוע תקציב נכון עבור העסק שלכם שיניב תוצאות טובות. 

שיפור מערכת היחסים עם הלקוחות

מעבר להגדלת המכירות והנבת רווחים, שיווק יכול לעזור לכם לשפר את מערכת היחסים עם הלקוחות. שיווק נכון יגרום ללקוחות להאמין בעסק שלכם ובמוצר שלכם, ולהעדיף אתכם על פני עסקים אחרים. 

 

מה עושה יועץ שיווק?

בשורה התחתונה, היועץ השיווקי פועל על מנת להגדיל את הביקוש למוצר שלכם ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלכם. אך כיצד הוא עושה זאת? 

  • היועץ יודע בראש ובראשונה לזהות הזדמנויות עסקיות בשוק התחרותי ולנצל אותן. לא תמיד קל לזהות הזדמנויות עסקיות, ופעמים רבות אנחנו מפספסים את האפשרויות לכך רק בגלל חוסר ידע. 
  • היועץ יודע לאפיין את זהות המותג שלכם. מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר בשיווק. חשוב למתג את המוצר או השירות שלכם בצורה נכונה, ייחודית, ספציפית ואחידה עבורכם. ויודע לעשות זאת תוך שמירה על ערכי העסק והפיכת נכסי העסק לאחידים, נכונים ומשתלמים. 
  • היועץ עוזר באפיון קהל היעד. קהל היעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר לשיווק. ככל שקהל היעד יהיה מדויק יותר וספציפי יותר כך השיווק יהיה יעיל וממוקד יותר. הגדרת קהל היעד מורכבת ממספר נתונים שונים כמו מין, גילאים, אזור מגורים ועוד. כך תוכלו לבחור שהמוצר שלכם רלוונטי לגברים בגילאי 20 עד 50 מאזור בית שאן. 
  • במקרה של משברים, יועץ שיווק יודע לאבחן את המשבר ולבחור בדרכי הפעולה הטובות ביותר להתמודדות במשבר. 
  • היועץ יודע לבדוק נתוני אנליטיקות במדיות השונות ולנתח אותם בצורה מעמיקה במיוחד. לאחר הניתוח יועץ השיווק יודע להסיק מסקנות ולקבל החלטות נכונות עבור המשך הפעילות. 
  • היועץ יודע להוביל מהלכים אסטרטגיים ארוכים שישפיעו לאורך זמן רב ויובילו לקבלת תוצאות טובות. 
  • היועץ מגשר על הפערים בין משרדי הפרסום או סוכניות הדיגיטל לעסק. 
  • היועץ מוביל להעמקת התוכן בנכסים הדיגיטליים של החברה, שיפור התוכן, ומקסום תוצאות במדיות הדיגיטליות.

 

איך לבחור יועץ שיווק?

בחירת של יועץ שיווק היא משימה לא פשוטה שעליכם לבצע אותה כהלכה אם ברצונכם לבחור ביועץ שיווק טוב. ריכזנו לכם מספר טיפים לבחירת יועץ שיווק טוב-

  • אל תהרו לבחור ביועצים שיווקיים שמוכרים לכם דרכי פעולה ואת השיטות הטובות ביותר. מציאת דרכי פעולה נכונות ומשתלמות היא לא מדע מדויק ולוקחת זמן בו יועץ השיווק מתאים את דרכי הפעולה לעסק שלכם. לכן, חשוב מאוד שיועץ השיווק יראה את העסק, יבין את הצרכים שלו ורק אחר כך יציע לכם דרכי פעולה מתאימות. 
  • המלצות- אחד הדברים שיכולים לעזור לכם להבין מי הבן אדם שעומד מולכם הוא המלצות של לקוחות קודמים. כמו כן, חשוב מאוד לבקש לדבר עם הממליצים. שיחה עם לקוח קודם יכולה להעיד הרבה על דרך הפעולה של יועץ השיווק. תשאלו שאלות שיעזרו לכם להבין האם יועץ השיווק מעמיק, האם הוא מסיים פרויקטים והאם הוא יודע להתאים את הדרכים שלו לעסק שלכם. 
  • זכרו ששיווק הוא תהליך- היועץ טוב הוא כזה שיודע לקחת את הזמן. הוא מבצע סקר שוק מקיף, מבין את המוצר שלכם, מאפיין את קהל היעד בספציפיות ובדיוק ובונה תהליך שיווקי שיתאים במיוחד לכם ולעסק שלכם. 
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!