הדרכת אנשי מכירות

הדרכת אנשי מכירותהדרכת אנשי מכירות

עסקים המתבססים על מכירת מוצרים, בדרך כלל מעסיקים אנשי מכירות לשם כך. על מנת שהעסק יצליח להניב רווחים ולהצליח מבחינה כלכלית, חשוב שאנשי המכירות יעברו הדרכה מתאימה שבזכותה יצליחו לבצע מכירות ברמה גבוהה. 

 

החשיבות של הדרכת אנשי מכירות

עסק שעוסק בתחום המכירות, יודע את החשיבות של כמות המכירות להצלחת העסק. כמות המכירות החודשית וכמות המכירות של העסק בכלל יקבעו האם העסק יצליח או לא. הצלחת המכירות תושפע מגורמים שונים, כאשר הגורם המרכזי לכך יהיה הכשרתם של אנשי המכירות. ככל שאנשי המכירות יהיו מקצועיים יותר הם יצליחו לבצע מכירות ברמה גבוהה יותר וכמות המכירות תעלה. בהרבה עסקים, אנשי המכירות לא ממצים את כל הפוטנציאל הטמון במכירה. ברוב המקרים, הדבר נובע מחוסר ידע של איש המכירות. לכן, חשוב מאוד לבצע הדרכת אנשי מכירות אם אתם רוצים להגדיל את כמות המכירות של העסק ולהוביל להצלחתו. 

הדרכת אנשי מכירות- טיפים

ריכזנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות בעסק-

  • התחייבות- אנשי המכירות שלכם צריכים להתחייב למקצוע. בדרך כלל, אנשי מכירות מתחייבים למקצוע ועושים את כל מה שהם יכולים כדי להיות הכי טובים בזה.
  • הכשרה- צריך לזכור שאף אחד לא נולד איש מכירות. זה נכון שיש אנשים שיודעים את העבודה טוב יותר מאחרים ויש להם מעין קסם אישי שמושך אליהם קונים. אבל, כל איש מכירות צריך לדעת איך להשתפר ולעשות זאת צעד אחד צעד. צריך ללמוד את הגישה הנכונה לפנות ללקוחות, להשאיר רושם ראשוני טוב, להניע את הלקוח לפעולה, לדעת לשאול את השאלות המתאימות שיובילו את הלקוח לקניה, להציג את הפתרון באופן אידיאלי ועוד. 
  • מתחרים- המתחרים שלכם הם פקטור משמעותי במכירות. יכול להיות שיש לכם את המוצר הטוב ביותר בשוק, אבל המוצר של המתחרה משווק טוב יותר ונמכר טוב יותר. לכן, חשוב מאוד להכיר את המתחרים שלכם. לדעת מי הם, כמה הם, מה החוזקות שלהם ומה החולשות שלהם. כך, במידה והלקוח יתלבט מולכם האם לקנות מכם או מאחד המתחרים, תוכלו להגיד לו למה אתם טובים יותר ולפרט את הסיבות. 
  • כשהלקוח מתלבט- בדרך כלל הלקוח מתלבט בגלל מגוון סיבות שונות- האם כדאי לי לרכוש עכשיו? האם יש מוצר טוב יותר? האם יש מחיר טוב יותר? האם אני מספיק מבין על המוצר בשביל לקנות עכשיו? האם להאמין לאיש המכירות מולי? ועוד. לכן, חשוב מאוד שאיש המכירות יידע לגשת ללקוח בצורה שמתאימה לו. לא ילחץ עליו ולא ירתיע אותו מהרכישה. כל לקוח הוא אחר וחשוב לזכור שמה שעבד על לקוח אחד לא בהכרח יעבוד על האחר. 
  • תגמול העובדים- אחד הדברים שיכולים לתמרץ את העובדים שלכם הוא לתגמל אותם במידה ומגיעים ליעד מסוים. עליכם יהיה להגדיר יעד מראש המוגבל בזמן. לדוגמא- מי שיצליח למכור 100 מוצרים עד סוף החודש יקבל בונוס של 500 שקלים במשכורת. כאשר יש לעובדים מטרה כלשהי מול העיניים הם עובדים במלוא המרץ להשגת המטרה. 
  • תחרותיות- דבר נוסף שיכול להביא את העובדים לעבוד במלוא המרץ הוא יצירת תחרות ביניהם. לדוגמא- מי שימכור הכי הרבה עד סוף החודש יקבל בונוס במשכורת. התחרות מאתגרת את העובדים וגורמת להם לעבוד בצורה טובה יותר ולהגדיל את המכירות שלהם ככל הניתן. 
  • ייעוץ אסטרטגי לעסק. 

 

הדרכת אנשי מכירות- מהו ייעוץ אסטרטגי?

ייעוץ אסטרטגי לעסק ניתן על ידי יועצים אסטרטגיים. יועץ אסטרטגי הוא אדם שנותן שירות ליווי, ייעוץ והכוונה לעסקים. הייעוץ האסטרטגי מסייע לעסקים לעצב את האסטרטגיה המתאימה להם ביותר ועל ידי כך להתאים את העסק לשוק הדינמי והמתפתח- עולם העסקים. 

הייעוץ האסטרטגי הוא מעין תוכנית פעולה עבור בעלי העסקים. תוכנית הפעולה נבנית בהתאם למטרות של בעל העסק, היא פרקטית וצריכה להוביל להשגת המטרות השונות של העסק. 

הייעוץ האסטרטגי כולל בתוכו מחקר אסטרטגי. מטרת המחקר היא לתמוך בידע ובמידע של החברה, לקבל את הנתונים הנדרשים לביסוס הפעולות, להסיק מסקנות ובעקבות המסקנות לקבוע את דרכי הפעולה המתאימות ביותר לייעול התנהלות החברה. המחקר עוזר ליועץ האסטרטגי להוביל את העסק להשגת היעדים שהוצבו בתקופת הזמן שנקבעה תוך שימוש במשאבים העומדים לרשות העסק. 

תהליך הייעוץ האסטרטגי נמשך בדרך כלל תקופת זמן הנעה בין חודשיים לחצי שנה. 

הדרכת אנשי מכירות- מדוע כדאי לקבל ייעוץ אסטרטגי?

הייעוץ האסטרטגי עוזר לעסק לבסס את דרכי הפעולה המשתלמות והנכונות ביותר עבורו, בהתאם למטרות שהציב בעל העסק. חברות שרוצות להשיק מוצרים חדשים, או להתרחב לשווקים חדשים ולהרחיב את מעגל הלקוחות צריכות לקבל הכוונה מיועץ אסטרטגי. ההכוונה תעניק לעסקים את הכלים הטובים ביותר שיאפשרו התרחבות מדויקת. 

כמו כן, במידה והעסק שלכם חווה משבר כדאי לקבל ייעוץ אסטרטגי שיעזור לצאת מהמשבר. היועץ האסטרטגי יודע לשים את האצבע על הכשלים בעסק, גם אם הם נמצאים בפרטים הקטנים ביותר ולהכווין את בעל העסק לדרכי הפעולה הטובות ביותר שיוציאו אותו מהמשבר. 

כמובן שהיועץ האסטרטגי חייב לעבוד בתיאום מוחלט עם בעל העסק ובהתאם לרצונות שלו. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!